Wat is je $ race-budget $ per seizoen ?

je race-budget per jaar

  • tot 1500 euro

    Stemmen: 5 10,6%
  • 1500-5000 euro

    Stemmen: 16 34,0%
  • 5000-10000 euro

    Stemmen: 17 36,2%
  • 10000-20000 euro

    Stemmen: 6 12,8%
  • meer dan 20k euro

    Stemmen: 3 6,4%

  • Totaal aantal stemmers
    47
Ik heb eerst ook 1500 ingevuld. Maar dit seizoen ga ik er dan ook nog geen races mee doen, alleen een paar circuitdagen. Ik begin net, heb nu al te veel geld en heb alleen de kosten voor het rijden genomen. Omdat ik dit jaar ook nog een pak, laarzen, kuip, karretje voor de auto kopen (motor in december gekocht, geldt dat ook nog als dit seizoen? ;) ). Deze kosten heb ik er maar even niet bij gerekend omdat enkele eenmalig zijn, doe ik dat wel dan ga ik natuurlijk ook dik over de 1500 heen. Volgend jaar hoop ik wel wat races te gaan doen, dus dan moet er ook nog een leuke cursus komen en weer een nieuwe helm. Dat gaat dan dus ook zeker niet binnen de 1500 blijven. Al met al heb ik het dus ook verkeerd ingevuld... ;)
 
Ik zou gerust meer dan 5000 willen spenderen, maar het vrouwtje gaat dit niet leuk vinden.
Vorig jaar was m'n eerste circuitjaar en dus ook het duurste.
-aanschaf racer
-ombouw aanhanger
-lederen combi (+herstellen :( )
-nieuwe helm na crash
-bandjes
-...

Dit jaar hoop ik van niet veel boven de 1500 euro uit te komen.
Ik hou het dus op een circuitdag of 6 , 2/3 setjes banden.
En dan natuurlijk de vaste kosten, benzine en een goed gevulde frigobox *O*

grtz
loe
 
11000 euro... dat is dan incl. wegracecursus, GSX-R600K2, licentie, pak, helm, pop-up tent, extra set regenvelgen, enz...

Volgend jaar max. de helft hoop ik :Y
 
meer dan 15000 euro dit jaar. :( en dan heb ik alleen nog maar de motor en heb ik nog geen 1 meter gereden.
Wel een GSXR 600K6 met racepakket (velgen ed) ombouwkosten, vering,helm cursus, licenties, banden, en meer dingen die je nodig hebt om te racen.
(maar zonder benzine/eten/drinken/slaapkosten/circuitdagen) (kost toch ook al gauw zo'n 2000-2500 euro als het niet meer is.
Heb 1 maand terug nieuwe auto gekocht (was nodig echt waar) omdat er een trekhaak op moest/moet voor de aanhanger (moet toch op de circuits komen en is dus indirect nodig). VW polo uit 2001.
Dus die 8100 euro mag je niet echt meerekenen.
Maar tel je het samen op dan kom ik op zo'n 25000 euro ong.
En ja ik lijk wel gek ja....
 
Hangt ervan af hoe je rekent uiteraard:

bijvoorbeeld in 2004: nieuwe GSX-R600 met wat aanpassingen: 9600EUR
SpeedWeek van Zeelenbergracing gedaan: 2000EUR
paar maal op Francorchamps geweest à 180EUR/dag: kleine 750EUR
The Race Academy training op Alès: 630EUR
En dan vergeet ik nog zeker een aantal zaken, zoals brandstof, banden, overnachtingen e.d
Ook heb ik een gesloten, geremde aanhanger gekocht: 1200EUR.

In 2005 heb ik heel beperkt gereden vanwege omstandigheden.

Voor 2006: nieuwe 2006 ZX-10R "full option": +-20.000 EUR
Francorchamps met ProSpeed: 330EUR (dacht ik)
Val de Vienne met MSSZ: 390EUR
Training met DeRadiguesSchool: 500EUR (waarvan 200EUR voorschot van 2005 gerecupereerd *O* )
paar daagjes zolder à 150-200EUR: zal 600-700EUR gaan kosten
Aangezien ik tussen April & Juni verhuis naar Parijs (daar gaan wonen & werken) kan ik er nog wel wat extra payage/brandstofkosten aan toevoegen _O- :W

Maar dit seizoen ga ik minder rijden, daar ik ook een auto heb moeten kopen omdat men in Frankrijk het concept "bedrijfswagen" niet echt kent (geen echte overheidssteun daarvoor).

En da's dan niet eens om te racen, maar gewoon als hobbyist te gaan circuitrijden :o
 
Heb de wegracecursus laten schieten omdat ik dan nogal wat euries bespaar...
De kalender van de ZAC ziet er aardig uit, waarschijnlijk rijd ik dit seizoen 8 a 9 dagen op een circuit.
Kosten voor de wegracecursus + CRT inschrijving (545+90=635EUR) kan ik dan gebruiken voor 2,5 sets banden (uit spanje :Y )
Voor de rest wil ik het niet weten maar heb wel besloten om in de toekomst vooraf een budget te gaan bepalen. Daarentegen mag een superhobby geld kosten....
 
Laatst bewerkt:
Heb de wegracecursus laten schieten omdat ik dan nogal wat euries bespaar...
De kalender van de ZAC ziet er aardig uit, waarschijnlijk rijd ik dit seizoen 8 a 9 dagen op een circuit.
Kosten voor de wegracecursus + CRT inschrijving (545+90=635EUR) kan ik dan gebruiken voor 2,5 sets banden (uit spanje :Y )
Voor de rest wil ik het niet weten maar heb wel besloten om in de toekomst vooraf een budget te gaan bepalen. Daarentegen mag een superhobby geld kosten....

Dus geen SuperCup voor jou dit jaar? Jammer, ik verheugde me al op een extra brabo in de paddock!
 
Even hierop voortbordurend:

Wat vind je de beste investering?

(dus wat heeft de beste prijs-mijnrondetijdengaannogsnellernaarbeneden verhouding? :P )
 
De beste kwaliteits verbetering is goede vering, je kan harder de bocht in en uit en je banden slijten minder, waardoor je de kans op vallen reduceerd......

En ik kan het weten......goede vering maar wel een versleten achterband.

full
:Y
 
Ben benieuwd wie er TOT 1500 euro heeft ingevuld, en wat die daarin allemaal berekend heeft :? (is btw serieus bedoeld) want mijn inziens kom je met 1500 euro echt niet ver :N

Hoezo niet ver? de gixxer 600 heb ik al, dus inschrijfgeld, benzine en bandjes en klaar is klara.. en ik rij S0 en S1, dat scheelt ook wel LOL
 
Terug
Bovenaan Onderaan