Wat is je verste bestemming met je motor geweest

Deze lente: Dubrovnik, zuid Kroatië. Vanaf Rijeka de befaamde kustroute (d8) genomen, honderden kilometers kronkelen met prachtig zicht op de kustlijn, aanrader! Dit was op een BMW R1100S (2003), anderhalve dag over gedaan. Ik zat een beetje op de tijd zeg maar })
 
grinning. pats topic, wil ik ook meedoen.. ...

Met de motor dan...

Noord: Nuuksio, Finland (vlakbij Espoo, dus bijna loopafstand van Helsinki, noordkaap is nog... dagen verder)
Oost : Narva, Estonia (blijkt iets oostelijker te liggen dan Bucharest en Ruse)
Zuid: Kalambaka, Griekenland
West: Parijs, La Defense (ligt westelijker dan Westkapelle)

Hogste punt: waarschijnlijk Stelvio pas.
Laagste punt: waarschijnlijk A20 Rotterdam-Gouda.

hm... ik moet nog wat aan mn west-expansie werken.
 
Ulan Bator in Mongolië, na bijna 13000 km pret; motor was Yamaha super Ténéré 750 met span.
 
Laatst bewerkt:
Turkije en de Noordkaap. Weet zo niet wat het verste was. En ook Amerika met eigen motor.(motor per boot)
 
Noord: Noordkaap
Oost: Jasenice (Kroatie)/Bihac (Bosnie)
Zuid: Pyreneeen, welke plaats precies het Zuidelijkst was zou ik niet weten
West: John O'Groats (Schotland)

Hoogste punt vermoedelijk Col du Sommeiller (3005m)
Laagste punt geen idee, onderin de Coentunnel ofzo :+
 
Noord: Hull Engeland
West: Lands-End Engeland en/of Cap Finisterre NW.Spanje
Zuid: Pozzallo-Sicilië of Kaap de Goede Hoop Z.Afrika (huur)
Oost: Otranto-Pulia Italië

Wellicht wordt het tijd om oost en vooral noord drastisch te gaan aanpassen......(?)
 
Kom ik hier aanzetten als forenzer.

Echt nooit verder gereden dan 35 km hemelsbreed van huis. Åby in Zuidelijk Göteborg.

Dat krijg je als zo ong. de enige tijd die ik op de motor kan doorbrnegen op weg is van en haar het werk. Wel een supermanier om het nuttige met het aangename te verenigen. Binnen die straal van normaalgesproken 25 km lukt het mij dan nog wel om rond de 7000 km per jaar weg te rijden

Waar kan ik de poedelprijs ophalen?
 
Lang geleden hadden mijn ouders een caravan en waren de grote vakanties 5 tot 6 weken een gecombineerde zakenreis/vakantie.

1964 met mijn toenmalige motor, een Honda Dream 305 van het eerste model, dus met de koppeling op de krukas:

full


Achter mijn ouders aan gereden.

Route ging via de Moezel naar Bazel (zakenrelatie). Vandaar via Chur - Grote Sint Bernardpas - Locarno. Een paar dagen later was het plan om via de Simplon-pas naar Reckingen (Ober-Wallis) te gaan. Tijdens een afdaling in de CentoValli bogonnen de remmen van de caravan te roken. Deze leunde tegen de oplooprem aan. Bij de inhaal-actie om voor de auto te komen brak de krukas. Oplooprem geblokkeerd en met een touw aan het handvat van de caravan ben ik naar de ingang van de Simplon treintunnel gesleept.

Auto, caravan en motor op de trein gezet naar Brig. Daar de motor op de trein naar Bazel gezet naar het adres van de zakenrelatie. De motor zou vandaar met een vrachtauto van mijn vaders bedrijf naar Rotterdam vervoerd worden. De vakantie zonder motor afgemaakt en bij terugkomst in Nederland de motor gelijk kunnen ophalen. Bij het Motorpaleis (Mariniersweg in Rotterdam) is de krukas toen gereviseerd.
 
Laatst bewerkt:
Pfff eens zien.

Noord: Dat zal ongeveer tot Emmen zijn geweest :P
Oost: Villach in Oostenrijk
Zuid: St. Tropez
West: Bideford Engeland

Komend jaar staat Schotland op de nominatie.
En ik moet echt een keer naar het noorden heen.
 
Noordkaap 7800 km in 16 dagen vv
Tallahassee in Florida
naar Meat Cove (noordelijkste punt van Nova Scotia,8500 km in 16 dg, ook heen en weer)
full

Zonsopgang in Meat Cove Nova Scotia.
 
Afgelopen zomer naar Klaipeda Litouwen samen met een vriend. Ik op mijn KTM950se hij op zijn ktm950Adv. Vanaf Polen maar vooral vanaf Litouwen heel veel onverhard. Super rit.
full
 
Afgelopen zomer naar Klaipeda Litouwen samen met een vriend. Ik op mijn KTM950se hij op zijn ktm950Adv. Vanaf Polen maar vooral vanaf Litouwen heel veel onverhard. Super rit.
full
 
Noord: Bergen in Noorwegen,
Zuid: halverwege Portugal,
Oost: Slovenië,
West: Lands End (UK).

USA: Miami naar San Francisco en weer terug naar Miami.

:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan