Wat moet ik daar nou mee?


Inderdaad! Als ik het liedje (het is haast een volkslied) zou hebben geschreven zou het Bertus op de BSA zijn geworden.

En als ik het lied mentaal afspeel wordt het ook altijd "langzaam gingen ze oerend hard", een verbastering met een wereldhit van Nico Haak en de Paniekzaaiers. (https://www.youtube.com/watch?v=-9AZNVe6X0M)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind die Triumph super, die wil ik wel!

Die is (in het echt) ook erg mooi Han.
Normaal ben ik niet zo van retro-shit.

Maar als je gewoon een lekkere UPSD voorvork en dergelijke gebruikt ga ik wel om!
 
Nou, ik zou de SM houden en de Norton wegdoen. Maargoed, ik vind de SM een leuker model. En ik heb ook geen rugklachten.
 
:') blijft gewoon een stuk ijzer hoor.~[/quote]

dat zie jij niet omdat je te jong bent. :Y :]
 
We hadden vroeger in Hoorn een motorzaak met Dirk Huyssen de eigenaar, had ook geracet en Dirk zei altijd: 'zo'n motor praat met je'.
 
Heb niet het hele topic doorgelezen, maar heb je al overwogen om een lichtere motorfiets te kopen? In plaats van de Magna zou je bijvoorbeeld een leuke 300 of 500 kunnen kopen. Die zijn in Nederland en zeker op de dijken superleuk om mee te rijden. Gezien je huidige wagenpark lijkt het mij dat je meer van de klassiekere brommers bent dus zou bijvoorbeeld een SWM Silver Vase niks voor je zijn? Motorspijkerbroek en schoenen aan, doorwaai jasje en een pothelm. Reken maar dat je dan weer geniet van een zonnige dag over de dijken!
 
SWM Silver Vase, ik had er werkelijk nog nooit van gehoord maar ik heb dan persoonlijk veel liever een Kawasaki of Triumph retrotje.

image.jpg
 
Laatst bewerkt:
Toevallig gisteren net een test gelezen van een andere SWM, Gran Milano, die vind ik mooier:
swm-moto-gran-milano-special.jpg


Zelfde blokje, 440cc, 37 pk of zo.
 
Laatst bewerkt:
Ja, wat je mooi vindt is persoonlijke smaak. Maar waar het om gaat is het plezier wat je beleeft als je het stalen ros bestijgt en dat heeft te maken met een aantal belangrijke factoren.

Een staand twinnetje van ver onder de 200 kg, met een beetje pit onder de kloten lijkt me geen verkeerd idee en het geluid is ook een belangrijke factor.

Een GSX R1000 weegt droog 172 kg en heeft bijna 190 pk. Dat lijkt me ruim genoeg om steeds ruzie te hebben met het voorwiel. Hoewel ik graag een keer zo'n motor wil ervaren, denk ik toch dat zoiets teveel is voor oude knarren als ik en 280 km/u mag niet in de polder.

Ik ga komende weken zoeken naar een geschikte vervanger voor de SM, want hoewel het een fijne motor is, is dat toch niet de meest geschikte motor voor mij heb ik nu wel door dankzij jullie.

Ik zal af en toe de Norton uitlaten, maar daar ben ik heel zuinig mee en dus moet ik een motortje die lekker makkelijk start en waar ik fijn mee langs de dijk en binnenwegen kan ploffen. Want het gaat mij om het plezier, de vrijheid, de wind om je heen en al die andere zaken die je niet kan uitleggen.
 
Laatst bewerkt:
Anders regelen we toch een super rit voor je, ik vind altijd de lol die ik alleen heb op de motor niet te vergelijken met de lol die ik in een groep heb!
 
Een GSX R1000 weegt droog 172 kg en heeft bijna 190 pk. Dat lijkt me ruim genoeg om steeds ruzie te hebben met het voorwiel. Hoewel ik graag een keer zo'n motor wil ervaren, denk ik toch dat zoiets teveel is voor oude knarren als ik en 280 km/u mag niet in de polder.

Ik zie het probleem niet. Mocht ik ooit uw respectabele leeftijd bereiken koop ik de snelste wegmotor op dat moment en jaag ik alles en iedereen het snot voor de ogen. Goeie agent die mij de pis lauw krijgt als ik die leeftijd heb. :]
 
Ik las laatst een verhaal van een paar jonge motorrijders die een oude l*l van 68 niet konden bijhouden. Ik hoop voor je dat ze ook ooit zo over jou schrijven.
 
We hadden vroeger in Hoorn een motorzaak met Dirk Huyssen de eigenaar, had ook geracet en Dirk zei altijd: 'zo'n motor praat met je'.

dat doet mijn vrouw wel, verder kan ik echt nergens binding mee hebben, tis allemaal vergankelijk, en over 25 jaar verpatsen de kinderen het omdat het voor hun ouwe meuk is.

Mijn kids zijn totaal niet technisch, en mijn werkplaats zal als ik ga hemelen ook wel naar de eerste beste opkoper gaan,,,tis niet anders, laat ze er maar een keer van op vakantie gaan, of als het tegenvalt een keer gaan zuipen in de kroeg, maak ik toch niet meer mee, maar zolang ik kan staan, blijft de draaibank en de rest hier gewoon staan, en misschien maak ik er zelf nog wel euro's van
 
Terug
Bovenaan Onderaan