Wat moet ik daar nou mee?

Maar wat wil je nou precies nastreven, Han?
We hebben het allemaal over deze "stuurt" zus en deze "stuurt" zo. Volgens mij hoef je niet meer op tijd op je werk te zijn, dus erg veel haast hoef je niet te hebben.
Een R1 stuurt erg goed, denk ik, ( geen ervaring) maar je hangt niet altijd in een bocht. Op de rechte stukken lekker rustig toeren is volgens mij weer niet de lekkerste houding, hangend in je kuip. Motor is gebouwd voor een erg vlotte rijstijl, het liefst erg hoog in toerental
Lekker rechtop zitten in combinatie met een goed stuurgedrag is over het algemeen goed gecombineerd met een All Road. Maar dan heb ik de neiging om toch met grote regelmaat Off Road te gaan, ( wel ervaring mee) ook omdat dat type motor daar op gebouwd is. Weet niet of dat je nog het plezier gaat opleveren.
En dan hebben we het nog niet gehad over een motor aanschaffen/aanpassen/bouwen voor de "Looks". Ook daar kun je erg veel van genieten, terwijl je wel wat inlevert op comfort. En als je geen haast hebt maar voor je plezier rijdt zijn er in Nederland nog genoeg plekken waar je op je gemak van een tochtje kunt genieten. Ook al is het niet de best sturende motor. (welke dat dan ook wel zijn mag??)
Ik geniet in ieder geval nog wel, ook al stuurt deze motor "Beroerd" door zijn schuine voorvork volgens de deskundige????

gcx3GVJdJ2SjiMenUDBcQStE6fJjqk0tdUXJIiHvkAyLG_qhkkIFR1he7sx8YL0eGlVk50svByMD55aeZKGhpO69LcHKktjIOTFJQCgKe6f9f0bBt7FrxuwWEGRMHWfAoB58-IntzN8JFTFt4HJvip5lreukte2tR7ygUCN1FJzeHjWsm9piCf7oXUFKPSm3p_T61kNNmWfKHa6I7N4cvybArF98vBqsJpQWcX8lBLbamGdGOILhQPl3OIsEltYXePAvAFUBb0e-ty1BJaP6t8TENXLGJz8jbRNy85uywC6zsRjjVMZSVwVnVPXjWA5yiaDW4U6qICsQZiqzkCZdnSrkGxzC6LbQuk3j0EKr_tnvBR6q6K0jcX8I86XVUUUQpZXMwpZVlWOngPWzVxlovWVwxUkyGUteFHn_bxuHKMNLwUb-NL0Kx6G3JW-Y9nHLugD6aY3YQ6uGQ5O6cnEyJHmumvracAo1w6mPdKMnIX5hf3A3PGP8gbQIy5EQr4PyPzjO7cskgzKLCvJVlGqkP8wwFAVaLCthwpz8PDyKk7DK05cNby0MIiqEofOpWprg5IdpXc9DQEEfFRexrAIrq6IdfHTamtT-Hd78ljer_6m7Wecz=w1360-h908-no


Stuurt beter als het origineel. Een lesje Rake and Trail doet wonderen. En sturen is niet het enige genot van motorrijden, wel een belangrijke.
Afgelopen vakantie lekker passen wezen rijden met een Roadstar, met duo en aanhanger. Ook al geen stuurwonder!!

g46vK2GL4qLQDWyFGrOsIp0mkLUHqXy1Dlgs2n5R0C05WSLBf-KBvOG9WiZtAMPbdURjREr899ZHb88RidP6BgNijAl9GB7hhP541Y0C2n7bJM8BVFYAb2rU13ubohUa8WLKGiWNIUuSen8ygUFax5FT4YnZnkNnXSuGQ1-OiVLal0VltcPQm_pK1r4GdTXExrHRXUBGpMv5rr1vRIVaNY9fl1c4MU6ycJ6WR8SqBGyW3AqIKnwKTVK1fw22cA8AUvgWUdoYLfr6PLU8lPXtWZP4j_OMkcPIoZyf_5O8tGlQefXp4Ezqs_y6jdzFjZmkBtagZmpVurGJw_4Rbpop2WaMH1NgnDUHzZGUvaEnWg0m5NHJVg3yOCeQBYO7ReJ8n4dVI8qha20aMiwjYH5NhcLtgJvHMlTgGcDptSUuyvyek5lkwqJJcIGzM0s3NJGUmoYTUdHZVvPpG9R9uYUxySVVxcW-St14VYAnwcfYYnZobJUNUJq_6ivJE3uEg1qVLDysWX_g4Iy6xr81WpRkJPZ1Jt7kR1suO5CQaJNaRZiH0tC4bN5kvkvtlKatS8cKhfGZghMdTW2Mcnvw1_vwD9JEr09bN6urqzFv1eoycBRRORLF=w1362-h908-no

De stuurwonders komen me links en soms ook rechts voorbij, maar ik weet zeker dat ik niet minder plezier heb en geniet. En heb alles gezien, inclusief de marmotten.
Motorbeleving is breder dan alleen sturen, Han

Gewoon die prachtige Norton pakken en gaan rijden, zou ik zeggen.
 
Het begon met het ritje van afgelopen zaterdag, een ritje door de polder, nadat ik maanden niet had kunnen rijden vanwege de freule die ik niet alleen mocht laten. En toen ik weer thuis was verbaasde het me zeer dat ik er eigenlijk helemaal niet van had genoten.

Vorig jaar had een motorclubje in Hoorn en omstreken een rit door de kop van NH en voordat ze starten komen ze bij elkaar in het centrum van Hoorn. Toen het hele spul vertrok wilde de Norton niet starten en dat bleek later de magneetontsteking te zijn, die wel opnieuw is gewikkeld, maar kennelijk is het magnetisme te zwak.

Toen hij eindelijk liep was iedereen vertrokken en reed ik alleen naar huis via de N506, maar dat was echt genieten. Het geluid als je gas geeft, het is fantastisch. Mensen die langs het fietspad wandelen en naar je zwaaien, prachtig.

De Norton stuurt als een scheermes door de boter en alles gaat met groot gemak en dat mis ik bij de Supermagna. Dus wil ik een motor die ik zo kan pakken en die qua stuurgedrag in de buurt komt van de Norton. De Norton is voor 'speciale gelegenheden' en die laat ik voor geen prijs ergens onbeheerd staan, dat heb ik al uitgelegd.

Komt wel goed hoor, de freule knapt lekker op en opa gaat gewoon weer genieten van het brommertje.
 
Laatst bewerkt:
Nog niet Xtine, maar dat lijkt me een fijn motortje.
 
Na jaren een Norton Commando gehad te hebben (en jaren daarvoor ook een Triumph 3TA) heb ik een proefritje gemaakt op een nieuwe Bonneville; het voelde meteen vertrouwd aan. Niet lang daarna stond er eentje in mijn schuur te glimmen...
Ze zijn niet licht van gewicht, maar daar merk je eigenlijk niets van; alleen als je moet duwen (alleen achteruit dan, hij heeft me nooit laten staan)

Ga eens naar de dichtstbijzijnde dealer (Motorcentrum Bruurs in Noord-Scharwoude) voor een proefritje. Niet alleen op de Thruxton R, maar probeer ook eens de wat minder extreme zit van een Bonneville.
 
Ga eens naar de dichtstbijzijnde dealer (Motorcentrum Bruurs in Noord-Scharwoude) voor een proefritje. Niet alleen op de Thruxton R, maar probeer ook eens de wat minder extreme zit van een Bonneville.

Precies moderne techniek in een retro jasje, ik heb zelf een Thruxton 900 en ben er gek op!

7669967930_614c5a10dd_b.jpg


7669965948_dc18781d91_b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Prachtig, maar niet te betalen voor opa. Tenzij ik de Norton en de Jaguar verkoop.
 
Laatst bewerkt:
FF voor een indicatie van de prijs, ik heb deze Thruxton 2ehands gekocht voor ongeveer 6400 Euro, bij aankoop had hij 2500 mijl gelopen.
 
Het begon met het ritje van afgelopen zaterdag, een ritje door de polder, nadat ik maanden niet had kunnen rijden vanwege de freule die ik niet alleen mocht laten. En toen ik weer thuis was verbaasde het me zeer dat ik er eigenlijk helemaal niet van had genoten.

Vorig jaar had een motorclubje in Hoorn en omstreken een rit door de kop van NH en voordat ze starten komen ze bij elkaar in het centrum van Hoorn. Toen het hele spul vertrok wilde de Norton niet starten en dat bleek later de magneetontsteking te zijn, die wel opnieuw is gewikkeld, maar kennelijk is het magnetisme te zwak.

Toen hij eindelijk liep was iedereen vertrokken en reed ik alleen naar huis via de N506, maar dat was echt genieten. Het geluid als je gas geeft, het is fantastisch. Mensen die langs het fietspad wandelen en naar je zwaaien, prachtig.

De Norton stuurt als een scheermes door de boter en alles gaat met groot gemak en dat mis ik bij de Supermagna. Dus wil ik een motor die ik zo kan pakken en die qua stuurgedrag in de buurt komt van de Norton. De Norton is voor 'speciale gelegenheden' en die laat ik voor geen prijs ergens onbeheerd staan, dat heb ik al uitgelegd.

Komt wel goed hoor, de freule knapt lekker op en opa gaat gewoon weer genieten van het brommertje.

En dat is het goede nieuws!
 
Ik moet je eerlijk vertellen dat veel reacties hartverwarmend zijn en me echt wel wat doen. Zo tussen al die onzin wat je ook op een forum tegenkomt is dat goud waard.

De freule krijgt weer praatjes, dus dat gaat helemaal goed komen.
 
Ik moet je eerlijk vertellen dat veel reacties hartverwarmend zijn en me echt wel wat doen. Zo tussen al die onzin wat je ook op een forum tegenkomt is dat goud waard.

De freule krijgt weer praatjes, dus dat gaat helemaal goed komen.

Hm, het derde biertje mag niet meer.
 
Maar wat is onbeheerd, Han? Of je zit er zelf op of je zit op het terras met zicht op die "Beauty". Geniet je dubbel. En veel vaker denk ik. Ik weet niet wat je bedoelt met "speciale gelegenheden".
Waarom zou je op een "minder mooie" motor gaan rijden als vervanging voor die mooiste? Krijg je ook minder reacties, wat het rijden extra plezier geeft.
Goed en rustig over nadenken, daar heb je een hele winter de tijd voor.
 
Onbeheerd is als ik hem zelf niet meer kan zien. Er worden momenteel veel klassieke auto's gestolen, ook gewoon uit garages met beveiliging. Dat lijkt op bestelling te worden gedaan en ik vrees dat de zeldzame klassieke motorfiets ook een dankbaar object is voor dit soort tuig.

Speciale gelegenheden zijn ritten met andere klassiekers of iets dergelijks. Misschien ben ik overdreven zuinig, maar dat zal dan wel een jeugdtrauma zijn waar ik inmiddels aan ben gewend. Daarbij komt dat ik de Norton Dominator in deze uitvoering de mooiste motor ooit vind.

Dat begon ergens rond 1960 toen ik in Hoorn een kroketje trok bij de snackbar van Smidje op het Groote Noord. Daar hoorde ik het gebrul van een paar zware motoren aanzwellen en daar stopten twee Norton Dominators voor de snackbar.

En toen wist ik het: als ik later groot ben wil ik ook zo'n motor. En als ik wat wil dan ga ik ervoor.
 
Prachtig, maar niet te betalen voor opa. Tenzij ik de Norton en de Jaguar verkoop.
Je hebt toch nog een heel wagenpark ernaast (las ik in een eerder bericht van je in dit topic)? En die Honda SM levert ook nog wel wat op. Dat moet wel haalbaar zijn mèt behoud van Norton en Jaguar.
 
Ja, maar de MX5 wil ik liever niet kwijt en de 206 is de favoriete auto van de freule en de zoon rijdt met de Megane coupe. Dus ik heb geen opties.

De SM zal rond 2000 euro waard zijn want hij is perfect in orde.
 
Maar wat wil je nou precies nastreven, Han?
We hebben het allemaal over deze "stuurt" zus en deze "stuurt" zo. Volgens mij hoef je niet meer op tijd op je werk te zijn, dus erg veel haast hoef je niet te hebben.
Een R1 stuurt erg goed, denk ik, ( geen ervaring) maar je hangt niet altijd in een bocht. Op de rechte stukken lekker rustig toeren is volgens mij weer niet de lekkerste houding, hangend in je kuip. Motor is gebouwd voor een erg vlotte rijstijl, het liefst erg hoog in toerental
Lekker rechtop zitten in combinatie met een goed stuurgedrag is over het algemeen goed gecombineerd met een All Road. Maar dan heb ik de neiging om toch met grote regelmaat Off Road te gaan, ( wel ervaring mee) ook omdat dat type motor daar op gebouwd is. Weet niet of dat je nog het plezier gaat opleveren.
En dan hebben we het nog niet gehad over een motor aanschaffen/aanpassen/bouwen voor de "Looks". Ook daar kun je erg veel van genieten, terwijl je wel wat inlevert op comfort. En als je geen haast hebt maar voor je plezier rijdt zijn er in Nederland nog genoeg plekken waar je op je gemak van een tochtje kunt genieten. Ook al is het niet de best sturende motor. (welke dat dan ook wel zijn mag??)
Ik geniet in ieder geval nog wel, ook al stuurt deze motor "Beroerd" door zijn schuine voorvork volgens de deskundige????

[afbeelding]

Stuurt beter als het origineel. Een lesje Rake and Trail doet wonderen. En sturen is niet het enige genot van motorrijden, wel een belangrijke.
Afgelopen vakantie lekker passen wezen rijden met een Roadstar, met duo en aanhanger. Ook al geen stuurwonder!!

[afbeelding]
De stuurwonders komen me links en soms ook rechts voorbij, maar ik weet zeker dat ik niet minder plezier heb en geniet. En heb alles gezien, inclusief de marmotten.
Motorbeleving is breder dan alleen sturen, Han

Gewoon die prachtige Norton pakken en gaan rijden, zou ik zeggen.


SPAM |(
 
Vanmiddag op een Ducati gezeten, niet gereden, maar de zit heeft verdomd veel weg van de Norton. Hij viel ruim buiten mijn budget helaas.
 
De freule vindt de Jag drie keer niks, zij komt nauwelijks boven het dashboard uit. De 206 vindt zij een perfecte auto en eigenlijk komt dat ook aardig in de buurt. Lekker karretje die we al bijna 12 jaar hebben en er nog uitziet als bijna nieuw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan