Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ook een setje uitlaten versleten, en een tweedehandse setje gemonteerd.Trouwens, toen ik de CB500F kocht zaten de originele trompet uitlaten er nog onder, maar die werden zo rot dat ik ze vervangen heb voor een 4-1 van een CB550F. Met beide de CB en de XS heb ik mooie vakanties gehad. Luxemburg en Frankrijk door gereden ermee.
Nog nooit een kawa gehad.....en gaat ook niet gebeuren...Met een 3ta begonnen in dienst ,eerste eigen motor 550four k, daar is ook gelijk mijn antipathie tegen t merk honda mee begonnen ,wat een rothok
Daarna Kawa en nog een dikke 30 kawa s ,en nu t funhok ,dikke pret met t ding
Na mijn CB400F( veel te licht) ben ik op zoek gegaan naar een XJ600 om iets groters te hebben tot ik tegen de huidige VX800 aanliep. Die heb ik nu precies 21 jaar en liet me nog nooit in de steek. Heerlijke motor.1e motor ws een Yamaha xj600s uit 1992.
leuk maar na anderhalve maand een Honda st1100 gekocht ook uit 1992, bevalt een stuk beter
Nieuwe generatie MFer ☺Na mijn CB400F( veel te licht) ben ik op zoek gegaan naar een XJ600 om iets groters te hebben tot ik tegen de huidige VX800 aanliep. Die heb ik nu precies 21 jaar en liet me nog nooit in de steek. Heerlijke motor.Bekijk bijlage 1580470
Ik heb 1 keer een een uurtje Kawa zzr1200 gereden ik schrok me de pleuris,, heb harder gereden dan mijn engeltje kon vliegen, en met knikkende knieen afgestapt, het ligt aan mij maar nooit een dikke kawa meer. Trouwens meer dan net boven de 100 pk is voor mij teveel.Nog nooit een kawa gehad.....en gaat ook niet gebeuren...
Zo iets zou ik nu nog wel willen kopenDit was mijn eerste!!
Foto van het net geplukt. Was nog even zoeken, deze tank met de gouden velgen.
Mijn rijbewijs op gehaald, 1991 na een aantal oefenvergunningen en een jaar zonder rijbewijs. Woon-werk verkeer, ook naar Assen, 100km enkel, zomer en ook de brrrrrr winter. Zag meer droge sloten en onverhard als asfalt.
Enige bescherming voorzijde was de koplamp. En daarna alleen maar all-roads gereden. Twee keer Trans-Alp, tot 150.000 op de teller, alleen Aldi olie er in. Daarna de Africa-Twin, inmiddels ook voor het plezier. En nu over op de V-twins, iets rustiger en alleen met mooi weer.
Die zijn inderdaad relatief snel, maar verre van de snelste motoren. Je moet een bike uitzoeken wat bij je past en waar je rij-ervaring naar hebt . Ik rijd een GSX-S1000 met 170pk, ik vind 130pk weer erg saai rijden, een ander vind 170pk op een naked weer veelste veel. Ik rij nu 10jaar motor, eerlijk is eerlijk, als ik op deze naked was begonnen was het niet goed gekomen. Rij-ervaring en rijeigenschappen zeggen alles.Ik heb 1 keer een een uurtje Kawa zzr1200 gereden ik schrok me de pleuris,, heb harder gereden dan mijn engeltje kon vliegen, en met knikkende knieen afgestapt, het ligt aan mij maar nooit een dikke kawa meer. Trouwens meer dan net boven de 100 pk is voor mij teveel.
Dat je jezelf realiseert dat het te veel is voor je is alleen maar goed natuurlijk. Ik moest ook flink wennen aan de pk's die m'n ZRX 1100 R er uit kan knallen. Maar ik kan er heerlijk mee rijden, 1 keer de 240 aangetikt ermee, en dat was het dan. Gewoonweg niet vol te houden op een naked.Ik heb 1 keer een een uurtje Kawa zzr1200 gereden ik schrok me de pleuris,, heb harder gereden dan mijn engeltje kon vliegen, en met knikkende knieen afgestapt, het ligt aan mij maar nooit een dikke kawa meer. Trouwens meer dan net boven de 100 pk is voor mij teveel.
Elk soort motor zijn pk's zeg ik altijd.Ik heb het gevoel dat met zulke dikkerds, de koekblikkers steeds sneller achteruitrijden
Dat dus, die funfactor begint veel eerder, en de zithouding is veel beter, zeker voor mij als 50+er.Elk soort motor zijn pk's zeg ik altijd.
Op een HD, scrambler of tourmotor is 100pk meer dan voldoende.
Een supersport of sportieve naked gaat daar weer snel mee vervelen. Het grote verschil tussen de 2 laatst genoemde is dan wel dat de funfactor bij een supersport pas begint bij 120+ en je constant de neiging hebt om harder te gaan, waarbij de funfactor van een naked bij veel lagere snelheid al begint. Fijnere zithouding en vele malen wendbaarder. Betreft het aantal pk's en het koppel zit er weinig verschil in.
de fun begint idd veel eerder ,en rijd ook gewoon voor de lol de winter door ,heb je geen zak aan al die p.k sDat dus, die funfactor begint veel eerder, en de zithouding is veel beter, zeker voor mij als 50+er.