Wat was jouw eerste motor?

BMW R80 uit 1985, de eigenaar voor me kwam 'm zelf brengen. De goeie man was dik in de 70 en toen die afstapte was dat gelijk z'n laatste motorritje :}.

Hmm, 't het wel wat om dat strakkies ook te doen :] !

BMW R80 gepoetst april 2020.jpg
BMW buiten Tomtom 4.jpg


gr. Leo
 
1e motor ws een Yamaha xj600s uit 1992.
leuk maar na anderhalve maand een Honda st1100 gekocht ook uit 1992, bevalt een stuk beter :)
 

Bijlagen

  • FA436F56-165C-4083-9451-183D994C3A54.png
    FA436F56-165C-4083-9451-183D994C3A54.png
    175,6 KB · Weergaven: 5
Trouwens, toen ik de CB500F kocht zaten de originele trompet uitlaten er nog onder, maar die werden zo rot dat ik ze vervangen heb voor een 4-1 van een CB550F. Met beide de CB en de XS heb ik mooie vakanties gehad. Luxemburg en Frankrijk door gereden ermee.:]:]
 
Haha, voor mijn vrouw nog een CB350F gekocht maar met motorrijden vrij snel gestopt.....

Ik heb hierna een Yamaha XT600, Ducati 750 gehad en nu de 888 waarmee ik ook ga eindigen.

Zoals je ziet in mijn leven weinig motoren 'versleten' omdat ik van te voren heel goed weet wat ik wil en ze gedurende de tijd dat ze in mijn bezit zijn netjes onderhoud/behandel.....:]
 
Trouwens, toen ik de CB500F kocht zaten de originele trompet uitlaten er nog onder, maar die werden zo rot dat ik ze vervangen heb voor een 4-1 van een CB550F. Met beide de CB en de XS heb ik mooie vakanties gehad. Luxemburg en Frankrijk door gereden ermee.:]:]
Ook een setje uitlaten versleten, en een tweedehandse setje gemonteerd.

En ja, ook eind '70 de meeste franse alpen passen met de XS gereden. Met korte broek aan, ook de Mrs overal samen op de motor daar gereden, en we leven nog steeds....._O-
 

Bijlagen

  • E87567E7-02B9-4482-B950-4B307E07B735.jpeg
    E87567E7-02B9-4482-B950-4B307E07B735.jpeg
    179,1 KB · Weergaven: 8
Met een 3ta begonnen in dienst ,eerste eigen motor 550four k, daar is ook gelijk mijn antipathie tegen t merk honda mee begonnen ,wat een rothok:r
Daarna Kawa en nog een dikke 30 kawa s ,en nu t funhok ,dikke pret met t ding _O-
 
Met een 3ta begonnen in dienst ,eerste eigen motor 550four k, daar is ook gelijk mijn antipathie tegen t merk honda mee begonnen ,wat een rothok:r
Daarna Kawa en nog een dikke 30 kawa s ,en nu t funhok ,dikke pret met t ding _O-
Nog nooit een kawa gehad.....en gaat ook niet gebeuren...;)
 
1e motor ws een Yamaha xj600s uit 1992.
leuk maar na anderhalve maand een Honda st1100 gekocht ook uit 1992, bevalt een stuk beter :)
Na mijn CB400F( veel te licht) ben ik op zoek gegaan naar een XJ600 om iets groters te hebben tot ik tegen de huidige VX800 aanliep. Die heb ik nu precies 21 jaar en liet me nog nooit in de steek. Heerlijke motor.
20200416_170859(0).jpg
 
Nog nooit een kawa gehad.....en gaat ook niet gebeuren...;)
Ik heb 1 keer een een uurtje Kawa zzr1200 gereden ik schrok me de pleuris,, heb harder gereden dan mijn engeltje kon vliegen, en met knikkende knieen afgestapt, het ligt aan mij maar nooit een dikke kawa meer. Trouwens meer dan net boven de 100 pk is voor mij teveel.
 
Dit was mijn eerste!!
XT500.jpg

Foto van het net geplukt. Was nog even zoeken, deze tank met de gouden velgen.
Mijn rijbewijs op gehaald, 1991 na een aantal oefenvergunningen en een jaar zonder rijbewijs. Woon-werk verkeer, ook naar Assen, 100km enkel, zomer en ook de brrrrrr winter. Zag meer droge sloten en onverhard als asfalt.
Enige bescherming voorzijde was de koplamp. En daarna alleen maar all-roads gereden. Twee keer Trans-Alp, tot 150.000 op de teller, alleen Aldi olie er in. Daarna de Africa-Twin, inmiddels ook voor het plezier. En nu over op de V-twins, iets rustiger en alleen met mooi weer.
Zo iets zou ik nu nog wel willen kopen
 
Ik heb 1 keer een een uurtje Kawa zzr1200 gereden ik schrok me de pleuris,, heb harder gereden dan mijn engeltje kon vliegen, en met knikkende knieen afgestapt, het ligt aan mij maar nooit een dikke kawa meer. Trouwens meer dan net boven de 100 pk is voor mij teveel.
Die zijn inderdaad relatief snel, maar verre van de snelste motoren. Je moet een bike uitzoeken wat bij je past en waar je rij-ervaring naar hebt 👍. Ik rijd een GSX-S1000 met 170pk, ik vind 130pk weer erg saai rijden, een ander vind 170pk op een naked weer veelste veel. Ik rij nu 10jaar motor, eerlijk is eerlijk, als ik op deze naked was begonnen was het niet goed gekomen. Rij-ervaring en rijeigenschappen zeggen alles.
 
Ik heb 1 keer een een uurtje Kawa zzr1200 gereden ik schrok me de pleuris,, heb harder gereden dan mijn engeltje kon vliegen, en met knikkende knieen afgestapt, het ligt aan mij maar nooit een dikke kawa meer. Trouwens meer dan net boven de 100 pk is voor mij teveel.
Dat je jezelf realiseert dat het te veel is voor je is alleen maar goed natuurlijk. Ik moest ook flink wennen aan de pk's die m'n ZRX 1100 R er uit kan knallen. Maar ik kan er heerlijk mee rijden, 1 keer de 240 aangetikt ermee, en dat was het dan. Gewoonweg niet vol te houden op een naked.
 
Dat is ook zo, ik rij meestal lekker vlot, maar zeker niet als een idioot. Lekker vlot toeren ermee, en kom je in een situatie dat het wat lastig word, drop a gear, and disappear. Ik heb niet echt veel pk's, 127 aan het achterwiel, maar als het nodig is verdwijn je aan de horizon ermee. :] :]
 
Ik heb het gevoel dat met zulke dikkerds, de koekblikkers steeds sneller achteruitrijden:]:]:]
Elk soort motor zijn pk's zeg ik altijd.
Op een HD, scrambler of tourmotor is 100pk meer dan voldoende.
Een supersport of sportieve naked gaat daar weer snel mee vervelen. Het grote verschil tussen de 2 laatst genoemde is dan wel dat de funfactor bij een supersport pas begint bij 120+ en je constant de neiging hebt om harder te gaan, waarbij de funfactor van een naked bij veel lagere snelheid al begint. Fijnere zithouding en vele malen wendbaarder. Betreft het aantal pk's en het koppel zit er weinig verschil in.
 
Elk soort motor zijn pk's zeg ik altijd.
Op een HD, scrambler of tourmotor is 100pk meer dan voldoende.
Een supersport of sportieve naked gaat daar weer snel mee vervelen. Het grote verschil tussen de 2 laatst genoemde is dan wel dat de funfactor bij een supersport pas begint bij 120+ en je constant de neiging hebt om harder te gaan, waarbij de funfactor van een naked bij veel lagere snelheid al begint. Fijnere zithouding en vele malen wendbaarder. Betreft het aantal pk's en het koppel zit er weinig verschil in.
Dat dus, die funfactor begint veel eerder, en de zithouding is veel beter, zeker voor mij als 50+er.
 
Ik als 60 plusser mag toch graag wel eens wat anders proberen ( op motor gebied dan ;)).
Deze zomer eens een ducatie multistrada 1200 getest. Een paar weken en ook nu weer besloten
dat het apengeil rijdt. je hebt het gevoel dat elke koekblikker wedstrijdje wil doen. Daar ben ik wel gevoelig voor.
Maar ook weer besloten dat het niet mijn motor wordt.
 
Vond 143pk van m'n Fazer 1000 al best belachelijk, wel leuk als je het daadwerkelijk kan gebruiken maar in Nederland zit je vooral op je teller te koekeloeren als je een beetje leuk wil rijden. M'n 58pk CB500 voelt dan meer als een brommer maar wel 2x de fun. :Y

Denk dat zo'n 100pk wel prima is voor de meeste situaties in binnen of buitenland.
 
Terug
Bovenaan Onderaan