Mensen,
Nog plannen om een nieuwe te kopen? Of een erbij?
Plaats hier je plannen!
Ik zelf wil, als ik zat ben van mn cb250 en zwaar RBW heb, een dikke Guzzi in caferace stijl
Jaja dat wil ik natuurlijk uiteindelijk ook. Maar wat een prijzen voor een beetje gezonde Guzzi uit 1970-1977. En wil je dat restaureren of ombouwen dan mag je nog een extra geldboompje planten want onderdelen zijn niet zo voorradig en goed geprijst als die van onze oude Honda\'s. Wil je Guzzi gaan rijden, kun je dus beter een fiets kopen die al voor een groot deel is zolas je wilt...(tip van Floris)
Guzzi is dus de droom, Honda nog steeds de werkelijkheid. Mijn CB500F2 ligt goeddeels uitmekander. Met motorrevisie bezig (voor de tweede keer in half jaar). Had namelijk de nokkenasketting niet zo fraai gemonteerd waardoor het verbindingsplaatje eraf was gelopen, en u raadt het al, koprevisie nodig was.
Ben in het proces de carterdelen te herstellen in nieuwstaat maar ik ben er nog niet helemaal uit. Morgen krijg ik mn polijstset binnen en kan ik beginnen. Ik denk dat ik liever de originele doffe glans op de delen hou dan de meer hoogglans die je wel vaker ziet bij gepolijst alu. Daarbij denk ik toch een beschermlaag aan te brengen zodat het metaal beschermt is, ik wil toch alle dagen kunnen rijden en niet elke week te hoeven poetsen. maar we weten ook dat blanke lak op hete delen vroeg of laat gaat vergelen. Een echt dilemma
Oh ja, wete iemand waar je aluminium kunt laten stralen en wat het kost? (omg. amsterdam)
Sjaap, ik kan de foto\'s van de gepolijste delen niet zien maar ben wel benieuwd hoe het is geworden.
Ik zie graag meer tips/ervaringen over glans t.o.v. satijn (OEM) bewerken en wat voor soort lak we zouden moeten gebruiken.
(misschien deze discussie in een ander topic verder voeren?)