Wat zijn je vakantieplannen voor 2023?

Zwitserland is wel een stuk duurder en de boetes worden daar naar mijn weten gebaseerd op inkomen.
Wordt je daar dus met serieuze snelheidsovertreding staande gehouden en heb een inkomen waar je u tegen zeg dan kan het nog wel is een duur geintje worden.
Dus voor mij als pensionado is er dan nog hoop??

Boete op basis van inkomen is op zich nog niet zo verkeerd.
Dan is de 'straf' voor iedereen hetzelfde.
De minimum-lijder heeft veel meer pijn van €100 boete dan de directeur, voor hetzelfde vergrijp.

Maar wat doe je dan met een 'petje' uit een achterstandswijk met een sociale uitkering?
Petje rijdt in een dikke bak die betaald wordt door verkeerde handelingen.
Die komt er dan goedkoop mee weg, ondanks stapels geld.
 
Geen idee hoe ze daarmee omgaan..
Ik zat nog even te googlen maar bij 30 of meer km te hard wordt er dus naar inkomen gekeken en zit hier een bepaald rekenmethode achter.
Onder de 30 km/h te hard zit een vast bedrag maar dat zijn ook wel misselijke bedragen..
26 tot 30 km te hard buiten de bebouwde kom kost je dan ook 600 CHF oftewel €601 en beetje...

 
Plannetje extra gemaakt voor eind april
1677692917204.png
 
Naar mijn weten hebben die niet op eigen boontjes één of andere wetgeving erdoor heen geduwd.
Zwitserland is wel een stuk duurder en de boetes worden daar naar mijn weten gebaseerd op inkomen.
Wordt je daar dus met serieuze snelheidsovertreding staande gehouden en heb een inkomen waar je u tegen zeg dan kan het nog wel is een duur geintje worden.


Wij hebben in ieder geval een locatie gevonden in Oostenrijk vlakbij Lienz, een compact 10 persoons huis gerund door een Nederlands stel die ernaast ook nog wat motoren verhuurd.
Gaat dus helemaal goed komen *O*

Heb je de contact gegevens voor me m.b.t. de motorverhuur?
Dank van een motorloze forummer 🙏
 
Zit er half / half over na te denken om op de motor naar Warschau te gaan. Als ik de rit over twee dagen verdeel moet die rit te doen zijn.
 
Heb je de contact gegevens voor me m.b.t. de motorverhuur?
Dank van een motorloze forummer 🙏

Huisje :

18 tot 26 augustus is hij al bezet :+
 

Huisje :

18 tot 26 augustus is hij al bezet :+
Lol on het bezet zijn. Ik ga waarschijnlijk solo de hort op.

Hartelijk dank voor het delen 🙏
 
1 week Frankrijk, vrienden opzoeken in de Dordogne. Hoe vind ik een route daarnaartoe die een beetje leuk is? Het is geen heel populair motorgebied tussen hier en daar, heb ik het idee… (Noordwest en Middenwest Frankrijk)
 
Uhhh zelf maken? En onderweg aandoen wat je zelf wilt bezoeken. Daarom maak ik zelf altijd mijn routes omdat ik net juist langs punten wil die velen niet interessant vinden.
 
Geen concrete plannen, maar zou eigenlijk dit jaar wel weer willen motorrijden (of motorscooteren op 300cc+, maakt me niet uit) op Gran Canaria. Was me afgelopen jaar erg bevallen en nog genoeg wegen die er te verkennen zijn. Max 40 km/u in de bergen, dus véél bochtjes. Uiteraard is 40 km/u te saai, maar meestal was het 60-70 km/u max. Afgelopen jaar ook op Tenerife gereden, dat vond ik minder leuk, minder bochten, hogere max snelheid (wat dus betekent dat het saaiere wegen zijn die met hogere snelheid te nemen zijn).
 
Is dit nog een 'schot voor de boeg'?
Ik zie ook (=track?) een lijn tussen Le Puy naar Pau richting Pamplona? Nog verder uitwerken?
Goed gezien! Die track is een stuk van de Camino de Santiago welke mijn vriendin met familie gaat lopen op de dag dat ik daar in de buurt ben. Vandaar de route langs hun track gelegd zodat ik ze even gedag kan zeggen.
Verder geen schot voor de boeg... of het weer moet ruk worden die periode in Frankrijk. De week is vrij gevraagd en ik ga zeker rijden dan. Plannen zijn om van af te wijken maar er moet een plan zijn ;)
 
Goed gezien! Die track is een stuk van de Camino de Santiago welke mijn vriendin met familie gaat lopen op de dag dat ik daar in de buurt ben. Vandaar de route langs hun track gelegd zodat ik ze even gedag kan zeggen.
Verder geen schot voor de boeg... of het weer moet ruk worden die periode in Frankrijk. De week is vrij gevraagd en ik ga zeker rijden dan. Plannen zijn om van af te wijken maar er moet een plan zijn ;)

Gaan ze vanuit NL helemaal naar Santiago wandelen? Respect!
 
lach daar maar mee, er zijn er genoeg die 15 min al een hele wandeling vinden. |(
Mijn conditie is niet meer als vroeger, dat ik een hele dag hoog in de bergen kon lopen/ klimmen. Verre van dat!
Maar zo effe 25km 'vlak' lopen, dat is geen enkel probleem.

Dat dit lukt is vaak wel prettig. Bijv een bezoek aan een 'grote' stad.
Komende zomer staan Wenen, en meerdere Balkan-hoofdsteden in de planning voor een fikse wandeling.

Lees maar het verhaal hier op MF van Frazer, die ook gedurig onderweg flinke wandel-uitstapjes maakte.
Je komt daardoor juist vaak op de extra-mooie plekken.

Ik herinner nog op de Etna dat je de laatste 500m hoogte zelf moet/ mag klimmen om bij de lava te komen.
Kan ook met een truck maar dan kost 't je een pak met euries. Daarom maar de benenwagen genomen.
 
1 week Frankrijk, vrienden opzoeken in de Dordogne. Hoe vind ik een route daarnaartoe die een beetje leuk is? Het is geen heel populair motorgebied tussen hier en daar, heb ik het idee… (Noordwest en Middenwest Frankrijk)
Hoe lang wil je er over doen?

Over de snelweg rij je in 1 dag naar Périgueux of Brive-la-Gaillarde. Via Parijs, Orleans en Limoges.

Er zijn best leuke alternatieven maar dan ben je al snel minimaal een dag extra onderweg.
 
Via Franse Ardennen, Luxemburg, Elzas, Vogezen, Jura die kant op.
Blijven je bandjes ook mooi rond.
 
  • Leuk
Waarderingen: D.D
Ga vanaf 19 mei twee weken naar Italië, de bloemenriviera, en vandaar uit misschien nog verder, maar even ter plaatse kijken.
De keuze is reuze ;)
 
1 week Frankrijk, vrienden opzoeken in de Dordogne. Hoe vind ik een route daarnaartoe die een beetje leuk is? Het is geen heel populair motorgebied tussen hier en daar, heb ik het idee… (Noordwest en Middenwest Frankrijk)
Over de snelweg door België tot in Frankrijk. En dan daar ergens de navigatie instellen op snelste route en tol vermijden. Eventjes kijken of je niet dwars door een paar grote steden gaat. Zo ja, met een paar extra waypoints zorgen dat je daar om heen gaat. Het resultaat is een mooie route door het Franse platteland die toch flink opschiet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan