We zijn weer los!

Ik ben gisternacht op pad gegaan. Ja, ben vaak een avondmens. Lekker joh, beetje door de polder crossen, genieten van de city skyline in de verte, geen kip op de weg, hmm. Maar gisteravond/nacht was het nog 5-6 graden, en nu is het nog maar 2 graadjes.
Morgenmiddag weer! :D

Wordt er trouwens nog een 'winterdip' verwacht? Zou me niet verbazen als het in maart gewoon weer ineens een paar weken maar 3 graden is overag en -1 miljoen miljard 'snachts.
 
Ik vraag me af of maanden stilstand niet veel slechter voor een motor is dan gewoon doorrijden, uitgezonderd de ergste pekel (of gladheid natuurlijk). Mijn exemplaar heeft vanwege die reden deze winter 3x een of 2 weken stilgestaan. Dat is 3x zo vaak als vorige winter, maar geen reden om hem onder een dekentje aan de acculader te stallen. Ongeveer elke 1000 km krijgt hij een was- en poetsbeurt. Er is nu, na 5 winters, nauwelijks pekelschade te zien of te merken.

Of is de motorfiets de excuustruus en vinden jullie het gewoon te koud? :X
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me af of maanden stilstand niet veel slechter voor een motor is dan gewoon doorrijden, uitgezonderd de ergste pekel (of gladheid natuurlijk). Mijn exemplaar heeft vanwege die reden deze winter 3x een of 2 weken stilgestaan. Dat is 3x zo vaak als vorige winter, maar geen reden om hem onder een dekentje aan de acculader te stallen. Ongeveer elke 1000 km krijgt hij een was- en poetsbeurt. Er is nu, na 5 winters, nauwelijks pekelschade te zien of te merken.

Of is de motorfiets de excuustruus en vinden jullie het gewoon te koud? :X
Te lange stilstand is niet goed ... te veel pekel is niet goed ... maar pekel maakt uw motor alleen maar vies, kan verder weinig kwaad, ondanks iedereen zegt dat het uw motor ruineert ... ale ja, dat doet het ook, wat het uiterlijk betreft :+
Mogelijk vragen uw remmen wel wat meer attentie naar onderhoud toe.

Ik rijd gewoon heel de winter door, en ook bij gietende regen. Technisch is mijn motor in heel goede staat, het uiterlijk is eerder van het type "woon-werk-uiterlijk", maar dat is ook het voornaamste doel van mijn motor.

Deze morgen was het voor mij -2C°, binnen drie kwartier weer naar huis, zonnetje schijnt, en het is nu al 8C°. Ik heb geen probleem met koude (zelfs extremen), maar warmer en droger is natuurlijk altijd leuker :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan