Weer een Blije Gpz 400 rijder erbij

Skunky

MF'er
30 apr 2011
44
0
Putten
Hallo,
Na een paar maandjes op een Ltd 454 te hebben gereden als her opstapper, heb ik mijn ltd uit 86 kunnen verkopen.
ik wilde graag een wat sportieve motor terug en ben ik wezen kijken voor een Gpz 900R , maar durfde dat eigenlijks niet aan, omdat ik zelf vind dat ik nog niet zelf verzekerd genoeg was op de motor.En die 900 remt natuurlijk wat sterker op de motor enzo, en ik merk dat ik nog wel eens haaks een bochtje neem en nog niet echt de grens van de motor ken.
Dus om mij zelf een beetje te beschermen, heb ik een Gpz 400 gekocht uit 1996.(600cc was de max voor mij)
Dacht eerst dat de motor ouder was en op 1996 pas was ingevoerd of op kenteken gezet, maar hij is volgens het kenteken echt van 96. dus ik denk 1 van de laatste,of overjarig model.
De motor rijdt erg lekker, en merk dat ik met 120 kg op de snelweg toch nog soepel 120 a 130 km/u kan rijden met deze lichte fiets. valt niet tegen.
Nu komt mijn vraag, Ik kan wel een wphb handboek vinden, maar geen instruktieboekje .
Wie kan mij vertellen hoe die digitale tankmeter werkt op de tank. Toen ik hem van de week op ging halen, toen was de tank bijna leeg. Ik draaide de snelweg op en trok een beetje door,toen ging het rode lampje Warning knipperen. ik dacht shit ik heb weer wat gekocht,ding is iets niet goed.Bijmij weten is rood gevaar en oranje een waarschuwing.Maar zag gelijk op de tankmeter dat het laaste blokje knipperde en een E in stond.
Is het nu zo dat als je tank bijna leeg is dat dan het laatste blokje knipperd en dat ie dan ook af en toe het warning lampje op het stuur laat knipperen? dat lampje knipperd ook als de standaard uitstaat. Wie kan mij dat vertellen, en mss heeft iemand voor mij een instrucktie boekje ,of weet een linkje ervoor.
Btw het is een Kawasaki GPZ 400 uit 1996 met zo`n 40.000 km op de klok.Met de wel bekende rode kleur en digitale tankmeter op de tank.
Gr skunk
 
Is het nu zo dat als je tank bijna leeg is dat dan het laatste blokje knipperd en dat ie dan ook af en toe het warning lampje op het stuur laat knipperen?
:Y


De rest van je vragen weet ik geen antwoord op :P
Leuke fiets heb je gekocht, er is helaas geen apart topic voor de gpz-en uit die periode. Maar misschien is dit een begin.

Post eens een piccie, ik ben benieuwd.
 
Zal vanmiddag eens een paar foto`s trekken tijdens het uitlaten van de motor. Plaats ik ze wel.
Krijg vaak de vraag waarom ik speciaal voor de 400 heb gekozen en niet voor een gpz 500s of een gpz550 ,stja deze motor sprak me enorm aan, ben zelf een grote fan van jaren 80 motoren.Deze ziet er gewoon nog perfect uit voor zijn leeftijd en net zo belangrijk hij rijdt ook super.En ik rijd eigenlijks nooit op de snelweg, en heb het gevoel dat ik met deze motor de grens van zijn kunnen beter durf op te zoeken. En dan komt er in de loop van de tijd wel een zwaardere motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan