Weer of geen weer (4), Bar en boos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanavond de verwarmde handschoenen eens uit de kast trekken, het is weer de tijd voor. *D
 
Op verschillende plaatsen in het binnenland is uit voorzorg gestrooid, maar glad zal het waarschijnlijk niet zijn. Volgens weeronline is de grond nog te warm en is het daardoor onmogelijk dat het asfalt al tot onder het vriespunt komt (Bron: nu.nl)

Waarom dan strooien... zucht... :N
 
Laatst bewerkt:
Op verschillende plaatsen in het binnenland is uit voorzorg gestrooid, maar glad zal het waarschijnlijk niet zijn. Volgens weeronline is de grond nog te warm en is het daardoor onmogelijk dat het asfalt al tot onder het vriespunt komt (Bron: nu.nl)

Waarom dan strooien... zucht... :N
:^
Dat was mijn gedachte ook al.
Zul je zien dat als het straks echt nodig is, het zout weer op is :+
 
Ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen zeggen helmen MET pinlock hun vizier nog steeds beslaan?
Pinlock is er juist voor om beslagen vizieren tegen te gaan... dan zou het hele nut van pinlock toch niet hebben als het niet werkt o_O?

Ik heb een Shark Speed-R Avenger die standaard pinlock heeft (heb nooit last van een beslagen vizier)...

ligt het dan misschien aan de pinlock vizier zelf?
 
Ik denk het wel ja bij mijn shark RSi zit ook een pinlock vizier maar werkt zo nu en dan ook niet helemaal zoals het hoort.

Ga denk ik volgende maand een nieuwe insert kopen, om te kijken of dat werkt.
 
Ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen zeggen helmen MET pinlock hun vizier nog steeds beslaan?
Pinlock is er juist voor om beslagen vizieren tegen te gaan... dan zou het hele nut van pinlock toch niet hebben als het niet werkt o_O?

Ik heb een Shark Speed-R Avenger die standaard pinlock heeft (heb nooit last van een beslagen vizier)...

ligt het dan misschien aan de pinlock vizier zelf?

Je hebt ook te maken met slijtage hè.
Bij mij zijn die pennen van de/het pinlockal eens vervangen, als daar speling op zit sluit je pinlock niet meer strak aan op je vizier en dan beslaat de boel al snel.
En iedere keer dat je je vizier open of dicht slaat, krijgt de boel een heel klein beetje frictie te verwerken. Dan slijt de boel gewoon.

Daarbij gebruik ik de helm nogal vaak, ik doe dan ook zeker geen 4 of 5 jaar met een helm.
 
Je hebt ook te maken met slijtage hè.
Bij mij zijn die pennen van de/het pinlockal eens vervangen, als daar speling op zit sluit je pinlock niet meer strak aan op je vizier en dan beslaat de boel al snel.
En iedere keer dat je je vizier open of dicht slaat, krijgt de boel een heel klein beetje frictie te verwerken. Dan slijt de boel gewoon.

Daarbij gebruik ik de helm nogal vaak, ik doe dan ook zeker geen 4 of 5 jaar met een helm.

Hmm True heb je een punt in
als je het elke dag zou gebruiken en elke keer open/dicht doet....
zou het dan ook met de temperatuursverschillen te maken kunnen hebben? dat het niet meer zo goed werkt (of ja ik weet niet of dat spul wat op de Pinlock vizier zit slijt bij lage/hoge temperaturen?)
 
Onaangenaam koud vanochtend om 6 uur... Ik was mezelf al aan het beklagen, maar zag binnen 3 straten 2 andere motorrijders. Doet toch veel dan, het gevoel dat je niet de enige bent :)
 
Vanavond was het prima te doen, temperatuur ook goed.
Beetje druk en rommelig op de weg, al die automobilisten hebben last van het donker lijkt het.
 
Prima te doen vandaag. Alleen op de A10 hing de zon zo net boven het dak van de auto voor je, en alle auto's gingen dus langzaam rijden. Maar toen mocht ik er gelukkig weer af.
 
Ik begin nu te merken dat mijn C3 helm een stuk meer kou doorlaat dan mijn vorige Nolan N103. Op alle andere punten is die C3 echt een stuk beter, maar die kou is wel een minpuntje.

Het was vanmiddag wel feest op de A9 terug naar huis. Eerst slalommend al tussen al die automobilisten door die hun auto op de meest vreemde manier hadden stilgezet. Daarna moest een andere motorrijder vol in de ho-ijzers, omdat een of andere truus vlak voor hem d'r deur opengooide. Eenmaal voorraan kwam ik zo'n 30 tot 50 motorrijders tegen die allemaal stonden te wachten totdat ze door mochten rijden. Er bleek een busje met radioactief materiaal gebotst, waardoor de hele A9 was afgesloten. Ook de motorrijders moesten wachten op de brandweer, omdat ze metingen wilde verrichten. Eenmaal vrijgegeven was het wel leuk rijden op een lege snelweg en alleen maar motorrijders. :)
 
Rondje Walcheren gereden :Y

Tuurlijk ook.
Nieuwe N57 is best lekker, inclusief de rotondes.
Weinig motoren, geen MF stickers gezien.
Daarna zondagavond dammenweg naar DHaag. Wind!
Vandaag DH-Apeldoorn retour. Ook lekker.

On topic: Prima Weer vandaag!
 
Alleen wat druppels gezien vanochtend, was prima te doen.
Op die mafkees in een BMW na die me in de vangrail probeerde te duwen. O-)
 
Ik begin nu te merken dat mijn C3 helm een stuk meer kou doorlaat dan mijn vorige Nolan N103. Op alle andere punten is die C3 echt een stuk beter, maar die kou is wel een minpuntje.

Het was vanmiddag wel feest op de A9 terug naar huis. Eerst slalommend al tussen al die automobilisten door die hun auto op de meest vreemde manier hadden stilgezet. Daarna moest een andere motorrijder vol in de ho-ijzers, omdat een of andere truus vlak voor hem d'r deur opengooide. Eenmaal voorraan kwam ik zo'n 30 tot 50 motorrijders tegen die allemaal stonden te wachten totdat ze door mochten rijden. Er bleek een busje met radioactief materiaal gebotst, waardoor de hele A9 was afgesloten. Ook de motorrijders moesten wachten op de brandweer, omdat ze metingen wilde verrichten. Eenmaal vrijgegeven was het wel leuk rijden op een lege snelweg en alleen maar motorrijders. :)

Wel ff een sprintje gedaan met zijn 50'en 8-) ????

maak je niet vaak mee op de snelweg stil staan met zo'n 50 motorrijders en dan sprintje kunnen maken
 
Wat zijn de ervaringen van winterrijden te afgelopen jaren?
Ik zit er serieus over te denken de vierwieler de deur uit te doen en vanaf heden de bobber aan te slingeren.
Hoe zijn de ervaringen van het in de winter rijden?
En ervaringen met die weersomstandigheden, maar dan op een bobber. Waar het kontje toch al bijna tegen het zoab aan ligt.
 
Wat zijn de ervaringen van winterrijden te afgelopen jaren?
Ik zit er serieus over te denken de vierwieler de deur uit te doen en vanaf heden de bobber aan te slingeren.
Hoe zijn de ervaringen van het in de winter rijden?
En ervaringen met die weersomstandigheden, maar dan op een bobber. Waar het kontje toch al bijna tegen het zoab aan ligt.

Ik heb de vierwieler bijna 10 jaar geleden de deur uitgedaan. De eerste winters hoegenaamd geen problemen gehad, maar de afgelopen drie of vier winters hebben we toch regelmatig lange sneeuw/ijs-periodes gehad. Voor die momenten is het handig als je wel een backup hebt. In de vorm van OV of de fiets. Ook dan hebben we sommige winters nog wel dagen gehad dat zowel OV nauwelijks reed en dat de fietspaden niet begaanbaar waren, maar op die dagen wordt het nog wel geaccepteerd als je vergaderingen afzegt omdat je gaat thuiswerken.

Maar woon je in de middle of nowhere, zonder OV en zonder voorzieningen op loop/fietsafstand dan lijkt het me toch wel handig in de winter over een vierwieler als backup te kunnen beschikken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan