Weginspecteurs voortaan op motor

=lvt=

MF veteraan
12 feb 2004
14.570
5
Weginspecteurs voortaan ook op motor

omdat de vluchtstrook tegenwoordig bij drukte vaak als spitsstrook wordt gebruikt,
voelt Rijkswaterstaat zich genoodzaakt om ''weginspecteurs per motorfiets'' in te zetten.

logisch toch :P

427340.jpg
 
Laatst bewerkt:
En dan moet een beveiligingsbedrijf de strepen van hun auto's halen omdat het teveel op de die van de politie lijkt en dit mag wel????

En verder vind ik het best. Als ze zich maar gedragen zoals het hoort als ze tussen de file door rijden. Met die enorme terreinwagens van ze zie ik ze erg vaak gedrag vertonen alsof ze een voorrangsvoertuig zijn en politieagentje spelen.
Ik snap dat ze voor hun werk op plekken moeten en mogen rijden waar ik dat niet mag maar ze zijn nog steeds geen politie of ambulance.
 
En dan moet een beveiligingsbedrijf de strepen van hun auto's halen omdat het teveel op de die van de politie lijkt en dit mag wel????

En verder vind ik het best. Als ze zich maar gedragen zoals het hoort als ze tussen de file door rijden. Met die enorme terreinwagens van ze zie ik ze erg vaak gedrag vertonen alsof ze een voorrangsvoertuig zijn en politieagentje spelen.
Ik snap dat ze voor hun werk op plekken moeten en mogen rijden waar ik dat niet mag maar ze zijn nog steeds geen politie of ambulance.

Zo, de jaloezie druipt er vanaf ;)

Wat mij betreft lijken ze op politievoertuigen, en rijden ze tijdens de file gewoon over de vluchtstrook.
 
Zo, de jaloezie druipt er vanaf ;)

Wat mij betreft lijken ze op politievoertuigen, en rijden ze tijdens de file gewoon over de vluchtstrook.
precies.
de beveiligers, dat zijn de echte na-apers.
zij werken immers niet voor de staat.
 
Toen ik het vanochtend hoorde was mijn eerste gedachte: Mooi, dan weet ik waar ik moet solliciteren als ik m'n huidige werk zat word.
:$
 
Toen ik het vanochtend hoorde was mijn eerste gedachte: Mooi, dan weet ik waar ik moet solliciteren als ik m'n huidige werk zat word.
:$
met je huidige baan gaat/is geen filerijden gemoeid :?

:+
 
met je huidige baan gaat/is geen filerijden gemoeid :?

:+
Met mijn huidige baan gaat ook regelmatig filerijden gemoeid, maar nu zit ik momenteel de hele dag op kantoor. Betaald worden om de hele dag op de motor rond te rijden lijkt me ook niet vervelend. :P
 
En dan moet een beveiligingsbedrijf de strepen van hun auto's halen omdat het teveel op de die van de politie lijkt en dit mag wel????

En verder vind ik het best. Als ze zich maar gedragen zoals het hoort als ze tussen de file door rijden. Met die enorme terreinwagens van ze zie ik ze erg vaak gedrag vertonen alsof ze een voorrangsvoertuig zijn en politieagentje spelen.
Ik snap dat ze voor hun werk op plekken moeten en mogen rijden waar ik dat niet mag maar ze zijn nog steeds geen politie of ambulance.
Ze mogen van mij alle verkeersregels aan hun laars lappen, over de vluchtstrook, berm, whatever. Ze gaan namelijk de weg vrij maken zodat andere mensen (en ik dus ook) niet/minder in de file staan. Dit zijn mannen die tegen brokkenmakers vertellen dat ze best even van de rijstrook af kunnen rijden met hun blikschade. Of desnoods even een sleepje geven naar het eerstvolgende tankstation.

Deze mensen doen datgene waar de politie geen tijd voor heeft en voorkomen zo een hoop economische schade. Van mij krijgen ze alle ruimte die ik ze kan geven!
 
Ze mogen van mij alle verkeersregels aan hun laars lappen, over de vluchtstrook, berm, whatever. Ze gaan namelijk de weg vrij maken zodat andere mensen (en ik dus ook) niet/minder in de file staan. Dit zijn mannen die tegen brokkenmakers vertellen dat ze best even van de rijstrook af kunnen rijden met hun blikschade. Of desnoods even een sleepje geven naar het eerstvolgende tankstation.

Deze mensen doen datgene waar de politie geen tijd voor heeft en voorkomen zo een hoop economische schade. Van mij krijgen ze alle ruimte die ik ze kan geven!
:^

Heb ze trouwens voor dit bericht in de media kwam al een paar keer zien rijden de afgelopen 2 weken. Vroeg me al af wat dat nou weer voor bestreepte motoren waren, mag best even met veel grotere letters RWS op staan ergens.
 
Ze zijn er sneller, om dan minder te kunnen doen.

Als ze niet meer in hun pick-up komen, kunnen ze minder uitrichten. Geen sleep van de weg af, of even de rotzooi wegvegen. Hmm.. nu maar afvragen of het een verbetering is?
 
rijkswaterstaat is de eigenaar van al die snelwegen. Dus ze mogen al meer dan een ander daar mag.
Verder weet ik dat ze al veel langer op motoren rond rijden, dus het is een beetje een achterhaald bericht.
 
Ze mogen van mij alle verkeersregels aan hun laars lappen, over de vluchtstrook, berm, whatever. Ze gaan namelijk de weg vrij maken zodat andere mensen (en ik dus ook) niet/minder in de file staan. Dit zijn mannen die tegen brokkenmakers vertellen dat ze best even van de rijstrook af kunnen rijden met hun blikschade. Of desnoods even een sleepje geven naar het eerstvolgende tankstation.

Deze mensen doen datgene waar de politie geen tijd voor heeft en voorkomen zo een hoop economische schade. Van mij krijgen ze alle ruimte die ik ze kan geven!
+1 *O*
 
Ze zijn er sneller, om dan minder te kunnen doen.

Als ze niet meer in hun pick-up komen, kunnen ze minder uitrichten. Geen sleep van de weg af, of even de rotzooi wegvegen. Hmm.. nu maar afvragen of het een verbetering is?
Hoezo zouden ze niet kunnen vegen? Zijn genoeg bezems die klein op te vouwen zijn.
Dat ze niet kunnen slepen, och, hoeft ook niet zo'n punt te zijn. Het is maar waar je ze voor in zet. Op een groep relschoppers stuur je ook de ME af ipv een surveillance wagentje met 2 gewone agenten.

rijkswaterstaat is de eigenaar van al die snelwegen. Dus ze mogen al meer dan een ander daar mag.
Verder weet ik dat ze al veel langer op motoren rond rijden, dus het is een beetje een achterhaald bericht.
Dat was een proef om te kijken hoe het zou bevallen, nu is het officieel.
 
Ik vind het een goed plan, hadden 10 jaar geleden al moeten doen.
Op deze manier komt de motorfiets ook weer een positief in het nieuws.

Er zijn volgens mij nog veel meer bedrijven die het gebruik van motorfietsen als nuttig zouden moeten gaan beschouwen :Y

En om het nu meteen wannabee agenten te gaan noemen :N
Deze mensen doen gewoon hun werk en dan is het wel makkelijk dat je het verschil ziet tussen een gewone motor en één van Rijkswaterstaat.
Volgens mij zien die van de ANWB er ongeveer hetzelfde uit, al zouden die ook veel meer met de motor kunnen doen dan ze nu doen.
 
Hoezo zouden ze niet kunnen vegen? Zijn genoeg bezems die klein op te vouwen zijn.
Dat ze niet kunnen slepen, och, hoeft ook niet zo'n punt te zijn. Het is maar waar je ze voor in zet. Op een groep relschoppers stuur je ook de ME af ipv een surveillance wagentje met 2 gewone agenten.
:^

En vaak is afslepen ook niet nodig. Gebeuren genoeg kopstaart-aanrijdingen waarbij de auto's nog prima kunnen rijden, maar die wel doodleuk op de linker rijstrook blijven staan omdat de bestuurders daar het schadeformulier moeten invullen. Zo'n inspecteur kan de mensen en voertuigen dan naar de vluchtstrook of dichtsbijzijnde parkeerplaats/afrit sturen om daar de zaken verder af te handelen.

En als ze op de motor sneller ter plaatse zijn kunnen ze ook sneller de juiste hulptroepen inschakelen.
 
Mooi. Dat is heel goed nieuws! Als er dan maar genoeg onderuit gaan over die teerstrepen of die veel te dik aangelegde middenstrepen dan komt er vanzelf verandering in.

Dog-fooding heet dat in het Engels.
 
Ik zit veel op de weg in de regio Rotterdam/Haaglanden, waar de proef gehouden is, en je zag ze hier regelmatig rondrijden. Blijkbaar is het goed genoeg bevallen om het nu officieel te maken. Ik vind het wel een goed punt dat ze er zijn. Zeker nu tegenwoordig steeds meer vluchtstroken in gebruik zijn als spitsstrook en ze met de gewone voertuigen steeds vaker vastliepen.

Dat ze minder kunnen valt denk ik wel mee. De politie heeft in de ongevalskoffer ook opvouwbare schep een bezem, en die hebben het formaat dat ze ook wel in een motorkoffer passen. Troep die ze opvegen of van de weg halen nemen ze over het algemeen toch zelf niet mee, ook niet met die pickups. Slepen doen ze met die pickups ook niet, daar komt altijd een berger voor. Daarnaast komt het heel vaak voor dat automobilisten na een simpele aanrijding met alleen maar blikschade gewoon op vluchtstrook, en soms zelfs op de rijbaan blijven staan, terwijl ze makkelijk naar de volgende afrit kunnen rijden. Uit die proef is gebleken dat ze in de spits absoluut zinvol zijn, dus ik vind het alleen maar een goede zaak!
 
ook ik vind het een bijdrage aan de doorstroming op ons wegennet .
en geef ze met plezier de ruimte die ze nodig zijn :Y
 
Toen ik het vanochtend hoorde was mijn eerste gedachte: Mooi, dan weet ik waar ik moet solliciteren als ik m'n huidige werk zat word.
:$
mispoes...

"alle vacatures worden met interne sollicitaties opgevuld"

aldus verkeer en waterstaat



dus "ja, ik heb het geprobeerd" :(
 
mispoes...

"alle vacatures worden met interne sollicitaties opgevuld"

aldus verkeer en waterstaat



dus "ja, ik heb het geprobeerd" :(

Jammer, had ook wel legaal met flitslichten door de file willen cruisen -O-
 
Ik zit veel op de weg in de regio Rotterdam/Haaglanden, waar de proef gehouden is, en je zag ze hier regelmatig rondrijden. Blijkbaar is het goed genoeg bevallen om het nu officieel te maken. Ik vind het wel een goed punt dat ze er zijn. Zeker nu tegenwoordig steeds meer vluchtstroken in gebruik zijn als spitsstrook en ze met de gewone voertuigen steeds vaker vastliepen.

Dat ze minder kunnen valt denk ik wel mee. De politie heeft in de ongevalskoffer ook opvouwbare schep een bezem, en die hebben het formaat dat ze ook wel in een motorkoffer passen. Troep die ze opvegen of van de weg halen nemen ze over het algemeen toch zelf niet mee, ook niet met die pickups. Slepen doen ze met die pickups ook niet, daar komt altijd een berger voor. Daarnaast komt het heel vaak voor dat automobilisten na een simpele aanrijding met alleen maar blikschade gewoon op vluchtstrook, en soms zelfs op de rijbaan blijven staan, terwijl ze makkelijk naar de volgende afrit kunnen rijden. Uit die proef is gebleken dat ze in de spits absoluut zinvol zijn, dus ik vind het alleen maar een goede zaak!

:^

Op de A15 tussen Ridderster en Benelux zie je ze heel vaak, is ook genoeg te doen nu met de verbreding.
Overigens is een kennis van mij ooit wel door zo'n pick-up weggesleept.
 
Terug
Bovenaan Onderaan