Welk koekblik probeerde jou er uit te trekken deel 3

Het gaat mij trouwens niet alleen om het koppel wat zo'n ding heeft.. Ik vond het al minder en minder interessant met de komst van semi-automatische bakken, launch control etc. Die snufjes zaten eerst alleen op echte sportwagens, maar tegenwoordig ook op sportievere modellen.

Pedal to the metal en het stuur recht houden.
 
Ik zou 't toch stiekem met de ZRX wel eens willen uitproberen. O-)
Kom er wel veel tegen maar sta haast nooit naast zo'n ding voor 't stoplicht met voldoende ruimte om 'm even goed open te trekken.

Het is me wel eenmaal voorgevallen toen ik nog op een Kawasaki Vulcan 800 reed, met een P85D... ik maakte echt geen schijn van kans... maar die fiets is ook wel vrij traag (6 á 7 seconden van 0-100).
 
Ik zou 't toch stiekem met de ZRX wel eens willen uitproberen. O-)
Kom er wel veel tegen maar sta haast nooit naast zo'n ding voor 't stoplicht met voldoende ruimte om 'm even goed open te trekken.

Het is me wel eenmaal voorgevallen toen ik nog op een Kawasaki Vulcan 800 reed, met een P85D... ik maakte echt geen schijn van kans... maar die fiets is ook wel vrij traag (6 á 7 seconden van 0-100).

Ik stond laatst ook een keer naast een P85D voor het verkeerslicht. Was zeer benieuwd wat ie ging doen, maar toen het groen werd reed hij weg als een oud wijf. Beetje jammer wel.
 
Ik zou 't toch stiekem met de ZRX wel eens willen uitproberen. O-)
Kom er wel veel tegen maar sta haast nooit naast zo'n ding voor 't stoplicht met voldoende ruimte om 'm even goed open te trekken.

Het is me wel eenmaal voorgevallen toen ik nog op een Kawasaki Vulcan 800 reed, met een P85D... ik maakte echt geen schijn van kans... maar die fiets is ook wel vrij traag (6 á 7 seconden van 0-100).
GSX 750 F gaat in 3,9 sec naar de 100, maar dan moet je als rijder ook de nodige skills hebben om dat aan te kunnen.
Tesla naast me? Nee, die laat ik gaan :W
Porsche Panamera turbo en BMW M5 en andere van dat caliber laat ik evenzo gaan :W

Maar ik wil wel is een "om ter zuinigste" wedstrijdje doen, niet tegen de Tesla uiteraard, maar geen auto met verbrandingsmotor haalt het tegen mij })
 
Het gaat mij trouwens niet alleen om het koppel wat zo'n ding heeft.. Ik vond het al minder en minder interessant met de komst van semi-automatische bakken, launch control etc. Die snufjes zaten eerst alleen op echte sportwagens, maar tegenwoordig ook op sportievere modellen.

Pedal to the metal en het stuur recht houden.
Wat auto betreft houd ik daar nu net wel van, die van mij legt zijn motor stil aan een rood licht (als hij niet net in die f*ck*n regenereermodus zit :( ), wordt het groen, gewoon dat gaspedaal instampen, en dat ding start en schiet weg alsof het niets is, en je voelt hem amper schakelen. Ondanks een diesel, is die snel weg.
Zet je hem in sportmodus, nog sneller, en voel je hem wél schakelen, maar die modus gebruik ik zeer zelden, want dan gaat hij over de 6L/100km :')
 
Van de week op de A2 bij Utrecht reed er opeens een nissan gtr naast me. z'n passagier keek me lachend aan zwaaide ff dus ik steek ook m'n hand op. En hij zag mij als potentiël tegenstander dus ik geef een fractie beetje gas bij. Gaat die gast er volle bak vandoor op een veelste drukke 2 dus heb 'm lekker laten gaan. Onder andere omstandigheden had ik het ook afgelegd tegen zo'n blik.
 
Van de week op de A2 bij Utrecht reed er opeens een nissan gtr naast me. z'n passagier keek me lachend aan zwaaide ff dus ik steek ook m'n hand op. En hij zag mij als potentiël tegenstander dus ik geef een fractie beetje gas bij. Gaat die gast er volle bak vandoor op een veelste drukke 2 dus heb 'm lekker laten gaan. Onder andere omstandigheden had ik het ook afgelegd tegen zo'n blik.
Hoezo? Jij hebt ruim 170pk om 250kg van z'n plek te krijgen.
Hij heeft 480pk maar moet daarmee wel 1700kg in beweging brengen.

Misschien een beetje je best doen maar die kun je wel hebben hoor. :)
 
Nissan gt-r is een van de rottigste auto s om tegen te racen volgens mij. Ding kan rond 3 sec naar 100, is vergelijkbaar met de snellere tesla s. Ik zou dat ook niet aangaan, tenzij je zelf een Ducati Panigale ofzo hebt.
 
Porsche panamera 4 uit 2018, ik zag het al aankomen.
Hij probeerde maar het was tevergeefs, alles onder de 230 heb ik gemakkelijk gewonnen. (Motor is begrenst op 230)
Ik kreeg wel een sportief duimpje en hij ook één terug.
Hopelijk komt er ooit eens een uitdaging.
Ik kom veel tesla's tegen maar die worden altijd bestuurd door mensen die geen interesse hebben in acceleratie.
 
Laatst bewerkt:
Porsche panamera 4 uit 2018, ik zag het al aankomen.
Hij probeerde maar het was tevergeefs, alles onder de 230 heb ik gemakkelijk gewonnen. (Motor is begrenst op 230)
Ik kreeg wel een sportief duimpje en hij ook één terug.
Hopelijk komt er ooit eens een uitdaging.
Ik kom veel tesla's tegen maar die worden altijd bestuurd door mensen die geen interesse hebben in acceleratie.
Ktm 1290 :+
 
Hopelijk komt er ooit eens een uitdaging.
Ik kom veel tesla's tegen maar die worden altijd bestuurd door mensen die geen interesse hebben in acceleratie.

Toen ik BMW reed wilde er altijd veel racen bij een stoplicht. Sinds de Tesla wil bijna niemand dat meer... :+
 
Hoezo? Jij hebt ruim 170pk om 250kg van z'n plek te krijgen.
Hij heeft 480pk maar moet daarmee wel 1700kg in beweging brengen.

Misschien een beetje je best doen maar die kun je wel hebben hoor. :)

Ik blijf m in het begin wel even voor denk ik maar op top heb ik het nakijken.Ik had 'm liever in de flevo polder ff tegen gekomen waar ik vandaan Kwam. Maar man wat zit er een gaaf geluid in die bak :9~
 
Laatst bewerkt:
vorige week 2x een R8, eerst vanaf een gangetje van 60. Deze had die verloren en wilde een rematch vanuit stilstand. Ook deze verloor hij dik. Op top zal hij wellicht sneller zijn dan mij.
 
Wat auto betreft houd ik daar nu net wel van, die van mij legt zijn motor stil aan een rood licht (als hij niet net in die f*ck*n regenereermodus zit :( ), wordt het groen, gewoon dat gaspedaal instampen, en dat ding start en schiet weg alsof het niets is, en je voelt hem amper schakelen. Ondanks een diesel, is die snel weg.
Zet je hem in sportmodus, nog sneller, en voel je hem wél schakelen, maar die modus gebruik ik zeer zelden, want dan gaat hij over de 6L/100km :')

Als automobilist lijkt het me ook ideaal hoor ;)
 
Misschien is het de leeftijd maar volgens mij 3 scenario's :
1. auto is trager dus loont de moeite niet
2. aan elkaar gewaagd dus linke gevaarlijke boel.
3. vlugger dus geen zin on me belachelijk te maken.

Ter info: ik heb een mt09,crosstourer, een Honda s2000 en een Honda vtr sp2
 
Misschien is het de leeftijd maar volgens mij 3 scenario's :
1. auto is trager dus loont de moeite niet
2. aan elkaar gewaagd dus linke gevaarlijke boel.
3. vlugger dus geen zin on me belachelijk te maken.

Ter info: ik heb een mt09,crosstourer, een Honda s2000 en een Honda vtr sp2

:Y
 
Ik kom veel tesla's tegen maar die worden altijd bestuurd door mensen die geen interesse hebben in acceleratie.
Leef je uit rond Schiphol. Een behoorlijk aantal taxi's die naast motorrijders ook best tegen collega's met verbrandingsmotor willen laten zien dat ze de grootste accu hebben.
Laatste keer terug van vakantie hadden we noodgedwongen een stukje taxirit omdat het OV staakte en wij hadden zo'n Teslataxi. een stoplichtsprint tegen nog een Teslataxi en een BMW R1250GS werd nipt gewonnen door de BMW en onze chauffeur was trots op zijn tweede plek, maar vertelde wel dat hij in standje zus-en-zo makkelijk had gewonnen...

Ik laat ze meestal winnen, zeker als ze rond de 20 zijn en een petje ophebben, niet zoveel zin om door gebrek aan ervaring van de weg gereden te worden als ze te trots en eigenwijs zijn om op te geven.
 
Laatst kwam er een mini cooper (geen works, maar normale...) naast me staan bij t stoplicht richting de snelweg, hele tijd nerveus gasgeven en bij groen licht, ja hoor, wielspin en volgas weg.
Half gas was genoeg om em voorbij te vliegen en te verdwijnen met niet strikt legale snelheid O-)
Snap nooit of ze denken dat ze een kans maken of gewoon iets naast zich willen hebben als ze met wielspin wegrijden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan