Een Tesla rijdt niet op gas, benzine of fossiele brandstof. Is een accu-wagen :-)
Dat was mijn verwachting ook wat er zou gaan gebeuren. Volgens mij ben je helemaal nergens als zo een auto naast je hebt met iemand die hem tot zijn volle potentie kan gebruiken. Leuke wedstrijdjes zijn het dan weer wel, weet je tenminste is dat je uberhaupt niet gaat winnen.Als je merkte dat jouw reactiesnelheid sneller was, dan heeft deze Tesla rijder pas het E-pedaal ingedrukt nadat jij al van je plek kwam.
Wanneer hij gelijktijdig zou reageren dan zou hij al 2-3 lengtes weg zijn nog voordat jij je motor op toeren had en de koppeling hebt kunnen laten opkomen.
"Het gaspedaal is een pedaal dat in motorvoertuigen gebruikt wordt om het vermogen van de motor te regelen, door het beperken van de toevoer van brandstof en bij een mengselmotor lucht, te regelen. Hierdoor kan de snelheid van het voertuig verhoogd of verlaagd worden." - Gaspedaal - WikipediaEen Tesla rijdt niet op gas, benzine of fossiele brandstof. Is een accu-wagen :-)
Als je merkte dat jouw reactiesnelheid sneller was, dan heeft deze Tesla rijder pas het E-pedaal ingedrukt nadat jij al van je plek kwam.
Wanneer hij gelijktijdig zou reageren dan zou hij al 2-3 lengtes weg zijn nog voordat jij je motor op toeren had en de koppeling hebt kunnen laten opkomen.
Tja, laatst had je ook een rs6 ofzo voor je ....maar zoals ik al schreef: een auto met 5-600pk red je het niet met de 100pk VFR....powercommander helpt ook niet....Gisteren met een BMW, zeker V10 ofzo want die vloog mij voorbij met een rotsnelheid terwijl ik al een 200+ aan het rijden was. Auto's zijn toch wel speciale dingen.
Gaspedaal intrappen. Beetje bijsturen. Elke mongool kan 250 km/h rijden in een auto. De keren dat ik 250 heb geklokt op mijn Vmax zijn op 1 hand te tellen en duurden nooit langer dan 5 á 10 seconden.... vooral gemakkelijk hoe vlot dat van zijn plek en vandoor gaat..dat gewapper op de motor is helemaal niks.
Elke mongool kan 250 km/h rijden in een auto.
tegenwoordig zijn bijna alle moderne auto's uitgerust met een start-stopsysteem en dat werkt alleen als je de auto in z'n vrij zet. Dat kost je een seconde bij het wegrijden.De meeste automobilisten hebben de reaktiesnelheid van een doodgetrapte naaktslak. Ik heb nog nooit iemand snel op groen licht zien reageren.
Grootste sukkel kan hard rijden (gaspedaal planken) maar wacht maar eens totdat er een bocht oid. en ze moeten nadenken wat te doen.
Ooit een BMW op een rotonde met bloemenperk gezet omdat ie dacht dat ie mijn autootje bij kon houden...
Gast in de BMW wilde de rotonde net zo hard nemen, maar dat lukte hem niet waardoor ie op het bloemenperk ingegraven stond.
Was een leuk (beteuterd) gezicht :-)
De enigste correcte conclusie is dat de meeste mensen niet kunnen/durven/willen een bocht met snelheid nemen.De grootste hekel heb ik (of ik nu in de auto of op de motor rij) aan mensen die op het rechte stuk hard gaan en in de bochten zo sloom mogelijk gaan rijden.
Bekijk bijlage 1433733
Bij deze afslag woon ik in de buurt, hoeveel dikke BMW's, Audi's,Telstar auto'sTesla's, en andere snelle bakken ik in mijn Volvo 440, Peugeot 206 diesel en tegenwoordig een Caddy Maxi buitenom voorbij rijd is onvoorstelbaar. Vaak zijn dat dezelfde auto's die pas op het laatste moment nog even drie banen naar rechts moeten om uit te voegen met 130 terwijl het daar op dat moment 100 is. Het einde snelwegbord staat 25 meter voor de kruising, dus tot daar mag je nog de 100 (of 120, of 130, wat ook op dat moment van toepassing is) Vervolgens is het onder de snelweg door 80 en iets verder 50.
Dezelfde mensen in hun dikke bakken die 130 wilden rijden op de snelweg, die vervolgens met 50 de afrit nemen en buitenom voorbij worden gereden door een Caddy Maxi, halen mij vervolgens weer in met 90 als ik 54 rij op de 50 weg.
Dat zijn dus mensen die evengoed kunnen rijden als een baksteen, zolang er maar geen bochten zijn.
db
De meeste automobilisten hebben de reaktiesnelheid van een doodgetrapte naaktslak. Ik heb nog nooit iemand snel op groen licht zien reageren.