Welk koekblik probeerde jou er uit te trekken deel 3

Dat is nou het probleem, als motorrijder moet alles kloppen, die tesla man hoeft slechts te stampen op de potmeter en weg is hij.

En hoe vaak ga je jezelf lanceren op de motor, iig ik niet...dus ervaring ontbreekt op zo’n moment. Vandaar dat ik het niet eens probeer...

Elk stoplicht, altijd. :+
 
Ik vermijd stoplichten.
Ik sta nog wel eens stil voor een brug. Dat is ook altijd feest met een clubje motoren als de bomen weer open gaan.
 
Ik heb vorige maand mijn Model X ontvangen, ondanks dat het de long range is ben ik nog geen motorrijder tegengekomen die het wint. De meesten proberen het ook niet vanaf stoplicht, maar ook bij oprijden snelweg bijvoorbeeld heeft het instant koppel zoveel voordeel dat je de meesten het nakijken geeft. Andersom ben ik met mijn motoren nog geen Tesla tegengekomen die een sprintje wilde trekken, maar ik verwacht dat ik met de KTM RC8 mijzelf er wel uit zou rijden. Met de MT07/990 adventure denk ik dat het bij een (voor mij) heel goede launch spannend zou kunnen worden. Maar zoals al eerder gezegd, alleen het simpele feit dat je in de auto gewoon blind op het pedaal kunt stampen i.t.t. het ideale aangrijpingspunt van de koppeling vinden i.c.m. optimale toeren en dan ook nog het voorwiel aan de grond houden, is een heel groot voordeel. Door het hoge gewicht van die accu bakken heb je bij de dual motor uitvoeringen ook verbazend weinig last van wheelspin.
 
Ik heb een inmiddels 2 jaar oude S75D die van 0-100 in 4,4s zou moeten doen.

Zelfs motoren die in 2,5s naar de 100 gaan moeten van ver komen.
Je wordt dan ingehaald wanneer je bijv. 80-90 rijdt maar al die tijd rij je ruim voor.

Het eerste begin is voor geen motor te doen omdat je zo extreem veel grip en controle hebt dat het werkelijk is als of je een schakelaar overhaalt.
Het verschil wordt helemaal groot als je ook gelijk een bocht in trekt. Door de computer gestuurde vectoring van het vermogen is het echt bizar hoe hard je uit de startblokken komt.
Denk een kwestie van wie er op de motor zit en wat voor motor.
Ik ben zeker geen Rossi, maar toen ik wat ging spelen met mn pa zn 90d (facelift) was k er rond de 50kmu al voorbij op mn gsxr1100 met "maar" 142wpk.
Maar de eerste 2/3 seconden in een tesla zijn inderdaad bizar. Paar keer met een s100d mogen rijden. Met ludicrous mode kwam er een grijns op mn kop die er niet snel af ging :+
 
Tesla is net als alle automaten... Gewoon vol 't gas instampen, dat kan een ongetrainde chimpansee nog ;)

Facelift 90d is overigens zelfde techniek als de s75d maar groter beschikbaar accupakket ;)
 
Tesla is net als alle automaten... Gewoon vol 't gas instampen, dat kan een ongetrainde chimpansee nog ;)

Facelift 90d is overigens zelfde techniek als de s75d maar groter beschikbaar accupakket ;)

Nou.. heb een paar regenachtige dagen met zo'n Model S P85+ gestoeid (alleen achterwielaandrijving), maar die schoof bij een beetje gas in nagenoeg elke bocht met z'n kont opzij. Gaf geen vertrouwen..
 
dat heb je ook al met een 90D, door t gewicht gaat ie vrij makkelijk glijden in bochten met snelheid, maar we hebben het hier over in een rechte lijn bij een stoplicht, bochten rijden kan 90% van de automobilisten sowieso niet...
 
Ik heb vorige maand mijn Model X ontvangen, ondanks dat het de long range is ben ik nog geen motorrijder tegengekomen die het wint. De meesten proberen het ook niet vanaf stoplicht, maar ook bij oprijden snelweg bijvoorbeeld heeft het instant koppel zoveel voordeel dat je de meesten het nakijken geeft. Andersom ben ik met mijn motoren nog geen Tesla tegengekomen die een sprintje wilde trekken, maar ik verwacht dat ik met de KTM RC8 mijzelf er wel uit zou rijden. Met de MT07/990 adventure denk ik dat het bij een (voor mij) heel goede launch spannend zou kunnen worden. Maar zoals al eerder gezegd, alleen het simpele feit dat je in de auto gewoon blind op het pedaal kunt stampen i.t.t. het ideale aangrijpingspunt van de koppeling vinden i.c.m. optimale toeren en dan ook nog het voorwiel aan de grond houden, is een heel groot voordeel. Door het hoge gewicht van die accu bakken heb je bij de dual motor uitvoeringen ook verbazend weinig last van wheelspin.

Kom maar op. Voor de wetenschap.

Ik heb gisteren met een RS3 gespeeld, leuk voor het geluid van de vijf cil (<3) maar echt een partij was het niet (voor mij).
 
dat heb je ook al met een 90D, door t gewicht gaat ie vrij makkelijk glijden in bochten met snelheid, maar we hebben het hier over in een rechte lijn bij een stoplicht, bochten rijden kan 90% van de automobilisten sowieso niet...
Groot verkeersplein, sta stil aan stoplicht naast drie recente Ducati's (ik meen twee monsters en een racer).
Stoplicht groen, weg met launchcontrol, volle bak over het verkeersplein, doorgetrokken tot 180 en weer afzakken, even later komen de Ducati's plat op de tank voorbij.

Moraal van dit verhaal: snelle auto tegen snelle motor, zonder dat er een snelle motorrijder opzit is kansloos verhaal voor motorrijder.
 
Moraal van dit verhaal: snelle auto tegen snelle motor, zonder dat er een snelle motorrijder opzit is kansloos verhaal voor motorrijder.
Geld dat niet ook andersom?
Ik heb met mijn Fazer 400 weinig moeite hoeven doen tegen een Porsche 911...terwijl hij dacht een soort van Verstappen te zijn.
Money doesn’t buy skills!
 
Geld dat niet ook andersom?
Ik heb met mijn Fazer 400 weinig moeite hoeven doen tegen een Porsche 911...terwijl hij dacht een soort van Verstappen te zijn.
Money doesn’t buy skills!
Mja jij trok toch toch ook een KTM 1200 eruit met een PCX150? :+ Dan heb je skills inderdaad.

Ik merk dat de meeste bestuurders van serieuzere sportauto's niet echt willen sprinten. Laatst gelukkig nog wel een Ferarri die na wat revven even vol gas wilde geven op een toerit naar de snelweg. Die kon ik enigszins bijblijven tot het gas er weer af ging.
 
Geld dat niet ook andersom?
Ik heb met mijn Fazer 400 weinig moeite hoeven doen tegen een Porsche 911...terwijl hij dacht een soort van Verstappen te zijn.
Money doesn’t buy skills!
Genoeg 911's die niet snel zijn en wie weet was het wel een snelle en gaf hij gewoon geen gas?
 
Mja jij trok toch toch ook een KTM 1200 eruit met een PCX150? :+ Dan heb je skills inderdaad.

Ik merk dat de meeste bestuurders van serieuzere sportauto's niet echt willen sprinten. Laatst gelukkig nog wel een Ferarri die na wat revven even vol gas wilde geven op een toerit naar de snelweg. Die kon ik enigszins bijblijven tot het gas er weer af ging.
Klopt, soms ben je gewoon lekker aan het rijden terwijl de andere aan het racen is zonder dat jij dat weet, en dan hebben ze gewonnen van een...vul maar in.
 
Ik vind het eigenlijk grappiger als het koekblik de motorrijder er daadwerkelijk uittrekt, zeker als het geen Tesla of sportwagen is.

Een tijdje terug kwam ik op een n-weg terecht achter twee (ik vermoed beginnende) rijders op van die standaard Hondaatjes. Ik denk CBF'jes of zo. Zij reden op hun beurt weer achter een Kaatje. Op een gegeven moment naderden we een dubbele rotonde. Op die weg de enige mogelijkheid om een tragere voorligger in te halen. Je hoorde die motorrijders bijna denken, 'wij rijden motor dus we zijn sneller dan dat autootje'. Maar als je de linkerbaan pakt, moet je wel beseffen dat je een scherpere bocht moet maken dan de auto op de rechterbaan. Als je voor de bocht al je snelheid eruit remt, zit dat autootje alweer op de invoegstrook voordat je de bocht door bent. En zo konden we als motorrijders weer feestelijk aansluiten achter pittige Ria in de Ka. :]
 
Oh oh wat is het blok van een KTM 1290 toch lekker. Eindeloos veel power. Trekt scheuren in het asfalt bij lage toeren, en smijt het voorwiel in de lucht bij hoge toeren. Effe inhalen op een N-weg? Dotje gas. Alle auto's eruit trekken bij het stoplicht? Moeiteloos. Dit blok is zo onbeschaamd overpowered dat je niet anders kan dan lachen. Alsof je jezelf trakteert op de presidentiele suite op een cruiseboot met kilo's coke, whiskey en vrouwen. Het is zo volstrekt excessief dat het verslavend is.

Oh ja, een paar auto's hebben het geprobeerd vandaag maar ze kwamen met lege handen terug :]
 
Oh oh wat is het blok van een KTM 1290 toch lekker. Eindeloos veel power. Trekt scheuren in het asfalt bij lage toeren, en smijt het voorwiel in de lucht bij hoge toeren. Effe inhalen op een N-weg? Dotje gas. Alle auto's eruit trekken bij het stoplicht? Moeiteloos. Dit blok is zo onbeschaamd overpowered dat je niet anders kan dan lachen. Alsof je jezelf trakteert op de presidentiele suite op een cruiseboot met kilo's coke, whiskey en vrouwen. Het is zo volstrekt excessief dat het verslavend is.

Oh ja, een paar auto's hebben het geprobeerd vandaag maar ze kwamen met lege handen terug :]

Ik hoorde afgelopen weekend een ervaring waarbij ik dacht: Dat wordt je dood, denk ff aan je kinderen. Op een 60-weg over een doorgetrokken streep voor een bocht 6-8 auto's inhalen en doortrekken tot 225km/u. En daar later niet het gevaar van inzien als de rest van de groep navraagt of je wel goed in je bovenkamer bent (ze reden met een familiegroepje)
 
Terug
Bovenaan Onderaan