Welk mechanisch defect heb je (rijdend) gehad ?

Met m'n eerste motor een gpz 750 unitrack:

gebroken kruk as

met de ltd 750 van m'n vader:

gebroken ketting (gelukkig bij stapvoets rijden)
gebroken koppelingskabel
gebroken gaskabel (zo'n drie keer)
op de snelweg de bougies na elkaar kapot,eerst één toen twee en toen vlak voor de Beneluxtunnel besluiten dat het niet verstandig is om door te rijden.
Dus aan de kant en plof daar ging nummer drie,dan bij jezelf denken;toch maar goed dat ik de tunnel niet ben in gegaan en plof daar ging nummer vier ook.... B|

Jaren later,uitlaat van m'n eigen motor (fj1100) kapot dus maar weer de ltd van pappie gebruiken. :9
Alleen had deze meer dan een jaar stil gestaan,ik eigenwijs geen verse benzine erbij gedaan met als gevolg dat ik in de ochtendspits langs de snelweg stond met een motor die niet meer starte....... :(
Later verse benzine erbij,en probleem opgelost.

Als ik dit eens terug lees geloof ik dat ik maar niet meer paps z'n motor moet lenen........
 
Ooit met een suzuki bandit de borgmoer van de koppeling losgetrild :?

en weekje of 4 terug boven Parijs achterwiellager dat besluit in Frankrijk te willen blijven.
 
Gebroken distributie-kettingspanner (Honda CX)

Gedesintegreered achterwiellager ('89 Honda Africa Twin)

Schokbreker-voorspanning-versteller-basis (leuke voor galgje spelen) doorgebroken op las ('90 BMW K100RS)

2x lekkende Boge schokbrekers (BMW R80GS en 100GS, idem op Buell

Afgebroken klep door de zuiger; uitgevallen olie pomp met gevolgschade aan oa. krukaslagers ('94 BMW R1100RS).

Vastgeslagen versnellingsbak, (goddank) gevolgd door breuk in cardanaandrijving; paar keer slippende koppeling door inwendige olie-lekkages ('96 BMW R1100RT)

Afgebroken motorophanging op Buell Cyclone (3 maal).

Ben ook wel es door het frame van mijn trap-fiets heen gezakt :+
 
Laatst bewerkt:
Net gebeurd, na een toerrit van een uurtje of 2 de motor net stilstaan op de oprit, komt er ineens een enorme witte rookwolk onder de kappen vandaan + de nodige hoeveelheid koelvloeistof. Lekke koelvloeistofleiding, echt mazzel dat het niet eerder gebeurde, was er net weer uit duitsland
 
Afgelopen vrijdag lekker aan het touren met de SZR en ff flink een bocht door... KRAK voetsteun afgebroken :?
Enfin met een opgetrokken been naar huis gereden en snel door Safe laten fixen, dus viel allemaal erg mee, maar was ff schrikken! :Y
Kentekenplaat ook laatst verloren.. heel apart..
 
met de brommer.

brommer halen van de dealer na een reparatie en op weg naar huis je carterpan verliezen. hadden ze GEEN boutjes in gedraait! was me kickstarter kwijt wel nieuwe gekregen!

je voor en onderkappen die eraf flikkeren na wat fanatiek bruggetjes springen!



op de motor mijn knipperlicht verloren op de A7, niet meer gevonden!
 
De gebruikelijke gebroken kabels e.d.

Met m'n oude Yamaha RD250: Vastloper door losse olieleiding, en een keer de rechter demper verloren. Deze werd door een Scania geplet.

Met m'n cb: "vastgelopen koppelingshandel. Koppeling inknijpen voor een verkeerslicht, bij groen weg willen rijden, blijft de handel gewoon ingetrokken staan.
 
-lekke achterband 2x
-bevroren carbs, waardoor de gasschuiven vol open bleven gedurende 10 minuten
-schakelklok defect 1x Jawa bj'68 1x BMWK100 alleen nog een 5e versnelling
-defect contactslot, waardoor onder het rijden de motor afsloeg BMW
-afgebroken kick starter Honda
-overlopende carbs, waardoor de motor ondr het rijden verzoop Yamaha
-aantal malen zonder benzine, vooral met een Suzuki GT750, verbruik 1 :9
-blokkerende voorrem en dus muur vast Honda. Gelukkig niet plat gegaan reed nog maar 10 km/uur, maar de motor kwam niet meer van z'n plek, dus over de kwaliteit van de blokken geen klacht....
Verder geen idee meer dit is eigenlijk alles sinds 1972....
 
Complete ophanging van de remklauw gebroken (bungelde aan de remleiding langs mijn voorwiel) (yamaha xv750se)
Gasnaalden gebroken onder het rijden. (Gixxer 1100)
Rook uit de raw schakelaar door kortsluiting ( gs500e)
2 x defecte jiffybeveiliging waardoor de motor er spontaan mee stopt (gpz900r en gtr 1000)
Krukas cpl aan flarden (montesa 360h6)
En dat alles is van de afgelopen 20 jaar. Valt wel mee dus :]
 
nou es ff denken...
gt750 dynamo defect, dus lege accu op weg naar francochamps.
gt 750 koppakking eruit.
500 3 cil mach iv vastloper middelste cilinder.
500 3 cil uitlaatsteun afgebroken, dus bij elke bocht naar links kwam de uitlaat me buitenom voorbij
honda cb 550 werd plotseling de helf kleiner nadat er een VW kever overstak
jawa californian afgebroken voorvork (was wel een beetje erg verlengd)
rickman kawa z1r gat in zuiger tijdens gebruik N2O
rickman kawa krukas gebroken idem.
rickman kawa 4 zuigers verbrand (benz injectie ging niet open bij N2O inj.
rickman kawa voetsteun afgebroken tijden harde sprong over overweg.
rickman kawa rotor piranja onsteking uit elkaar gesprongen.
rickman kawa rotor dynamo uit elkaar gesprongen.
gpz 1000 rx. 3e bigendlager NDK
goldwing krukas NDK
goldwing in brand gevlogen.

verder eigenlijk weinig problemen gehad O-)
 
Ik heb de bandit weer eens buiten willen halen, maar wat blijkt hij loopt voor geen meter meer. :(
Heb daarom de carb's gedemonteerd en helemaal uit elkaar gehaald en lekker één voor één in het ultrasoon badje gedaan er zat namelijk best wel wat verdroogde benzine in. ;(
Dit drie keer gedaan met elke carb maar ben vergeten hoe ver de luchtschroef stond in gedraaid met als gevolg dat hij nu niet meer lekker loopt, op het moment dat hij loopt reageerd hij heel traag met op toeren komen, tijdens openen van gashandle heb ik het bwhaa geluid.
Als ik het luchtfilter iets knijp dmv iets voor de luchtfilter opening te doen dan reageerd hij prima op de gas speling maar niet tijdens rijden, tijdens rijden net of de rem constant word ingedrukt en dus ook geen toeren
Tijdens het rijden en soms tijdens moment dat hij wel even redelijk stationair draait een fikse knal uit de uitlaat en stationair afstelling blijft ok niet goed, deze varieerd van hoog naar laag.
Wie heeft advies, want carb's verwijderen is niet erg en moeilijk maar die gas kabel aan de carb monteren wat een gigantisch k.t werkje, of ik doe iets niet goed dat kan ook natuurlijk...... |(
Ruud
Ps hoort hier n
Misschien niet thuis maar hoop dat er toch iemand is met een advies...
 
Drijfstang knapte van mijn motor (GS1000) toen ik zo'n 180/190km/h per uur ging.
Harde knal en toen heel hard RRRRRRRR en het vermogen weg.
Allebei de carter helft compleet naar de kloten.

Circlip van de pistonpen is er ook eens uitgekomen.

Van mijn DR500 ging zo'n beetje ieder jaar de versnellingsbak naar de kloten.
 
Laatst bewerkt:
Ruud, je moet (net als ik) je carb synchroniseren.
Ik heb ook alles uit elkaar gehaald. Door het draaien aan die stelschroeven is de brandstof/lucht toevoer niet meer hetzelfde van alle cilinders. Dat los je dus op met synchroniseren.
 
De spanningsregelaar van mijn Daytona ging kaduuk. Ik rij bij ons het dorp in en ineens beginnen de lampjes te knipperen op mijn dashboard en de motor ging onregelmatig lopen. Na een minuut of wat viel die helemaal uit en kon ik nog ruim een kilometer lopen, in een leer pak met 30 graden, voordat ik thuis was. Niet zo leuk...
 
lagers van de big end eruit gelopen op een triumph speed triple. helemaal weer laten herstellen. 2 weken later totalloss gereden:S
 
Afgelopen woensdag nog. Rijden en stilvallen. Helaas herkenbaar, benzinepomp waarvan de contact punten niet lekker meer werken. Is al een keer of 4 gebeurt helaas.
En gebroken kilometertellerkabel ook al twee keer meegemaakt. Best lastig rijden in de traject controles als je alleen maar vermoed hoe hard je precies gaat.
 
Met een tzr250 een gat in een van de zuigers bij 180km/uur, laatste 35km op een cilinder gereden.
Motorfiets had ik net gekocht, achteraf bleek er 2 verschillende bougies in te zitten.
 
Gebroken nokkenas met een XS400 2 cilinder.
Toen was het nog maar een 1 cilinder.
Ganse blok vol met metaalslijpsel.
Einde motor.

Blijkbaar net iets te laat geschakeld... :)

db
 
Met mijn vorige duc ssie 750 deed ik niet aan ketting onderhoud. keer bij wegrijden bij stoplicht kwam ik niet vooruit. Ik kijk naar beneden hangt mijn ketting slap en naast het tandwiel. Er maar overheen gedaan en rustig naar de dealer gereden. Hebben toen een nieuwe ketting erom gezet.

Daarnaast was mijn jiffy los. Toen maar tegen de muur aangezet thuis.
 
lekke schokbreker op de zx7r. driften was nog nooit zo makkelijk zeg maar, helaas wat ongecontroleerd richting een auto met daarin een oud dametje die de schrik van d'r leven kreeg. wonder boven wonder wel rechtop weten te houden :]
 
Ik heb de bandit weer eens buiten willen halen, maar wat blijkt hij loopt voor geen meter meer. :(
Heb daarom de carb's gedemonteerd en helemaal uit elkaar gehaald en lekker één voor één in het ultrasoon badje gedaan er zat namelijk best wel wat verdroogde benzine in. ;(
Dit drie keer gedaan met elke carb maar ben vergeten hoe ver de luchtschroef stond in gedraaid met als gevolg dat hij nu niet meer lekker loopt, op het moment dat hij loopt reageerd hij heel traag met op toeren komen, tijdens openen van gashandle heb ik het bwhaa geluid.
Als ik het luchtfilter iets knijp dmv iets voor de luchtfilter opening te doen dan reageerd hij prima op de gas speling maar niet tijdens rijden, tijdens rijden net of de rem constant word ingedrukt en dus ook geen toeren
Tijdens het rijden en soms tijdens moment dat hij wel even redelijk stationair draait een fikse knal uit de uitlaat en stationair afstelling blijft ok niet goed, deze varieerd van hoog naar laag.
Wie heeft advies, want carb's verwijderen is niet erg en moeilijk maar die gas kabel aan de carb monteren wat een gigantisch k.t werkje, of ik doe iets niet goed dat kan ook natuurlijk...... |(
Ruud
Ps hoort hier n
Misschien niet thuis maar hoop dat er toch iemand is met een advies...


Als je graag hulp wilt kun je beter een topic maken in het techniek gedeelte dan een 12 jaar oud topic te bumpen waarin mensen alleen maar verwachten dat iets verteld wordt ipv gevraagd.
 
Nog nooit iets gehad. Alleen een kapotte voorlamp.
Maar toch een beetje raar, rijd je 3500 km zonder problemen in de alpen rond en 100 km voor je thuis bent, kan je alsnog een uur staan wachten op de ADAC voor zo'n lullig lampje...
 
Ruud, je moet (net als ik) je carb synchroniseren.
Ik heb ook alles uit elkaar gehaald. Door het draaien aan die stelschroeven is de brandstof/lucht toevoer niet meer hetzelfde van alle cilinders. Dat los je dus op met synchroniseren.

Nee, dat los je op met het CO meten PER cilinder.
Met synchroniseren stel je het gelijk aanzuigen van de carburateurs af.
Beide zorgt voor een mooier lopen.
 
Een paar lekke banden
Gebroken krukas (dnepr) rijdend thuisgekomen.
kapotte achterwiellagers (enfield)
kapotte klepveren (dnepr)
Gebroken startmotor-niet meer willen starten (BMNee)
Gebroken kopp. kabel (BSA)
Losgelopen moer versn. bak tandwiel (BSA)
Net-niet genoeg doorlopende benzinefilter (dnepr)
Kapotte spie cardan dnepr(onderweg gefixed)
meer kan ik zo niet opkomen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan