Welke 2 takt Crossmotor voor op straat

Ik neem aan dat er wel degelijk verschil is tussen voor en achterbanden ;)

Niet bij alle banden. het ligt eraan... veel banden hebben voor en achter hetzelfde profiel. ik heb ook vaak genoeg 2 dezelfde banden gelegd zowel voor als achter in dezelfde bandenmaat
 
Flattrack banden zijn er alleen in 19". Sommige zijn straat legaal.

De Kenda Trackmaster, Michelin AC10 en de Michelin Tracker zijn ook straat legale banden.

op onderstaande foto de Trackers, zo te zien erg buigzame noppen. bij mijn crossbanden zijn de noppen keihard en niet buigzaam wardoor ik waarschijnlijk ook totaal geen grip heb op straat. misschien omdat de banden te hard zijn geworden door de jaren heen. ik weet ook niet hoe lang ze er al op liggen. heeft iemand ervaring met de michelin trackers op straat? zo te zien zijn de noppen ook niet erg hoog..
alhu7zx.jpg
 
Ik kom er toch niet echt uit met de achterband. een flinke nop is niet wat voor mijn doeleinden geschikt is maar dus meer een allroad bandje,
probleem alleen is dat voor het 19 inch achterwiel dat er eigenlijk niet is..

is er een mogelijkheid om een 18 inch achterwiel erin te zetten zonder aanpassingen te doen.. wat past er zo in?
 
Ja dat zou ik wel kunnen denk ik. heb al eens eerder fietswielen gespaakt. maar waar haal ik de velg en spaken vandaan..

ik had ook nog een flattrack band gevonden. 130/80/19 ..wat is flattrack precies?

48t05d82zx6yz.jpg
 
Ken je google? Echt superhandig om dingen mee op te zoeken zoals waar je velgen en spaken kunt kopen of heel iets anders zoals bijvoorbeeld wat is flattrack. :+
 
Ja heb ik. alleen ik snap niet waarom je deze band enkel op het circuit en niet op straat zou mogen gebruiken. ik zie toch een straat profiel. heeft zo voor mij te zien lekker grip op de weg...?
 
Welnee, er is niks gevaarlijks aan, hij rijdt immers alleen op saaie polderwegen waar je in slaap valt en nooit iemand tegen komt en hij let goed op dus de kans dat er iets gebeurt is kleiner dan nul. Hij let beter op dan Rossi en hij kan beter rijden ook nog dus hij heeft helemaal geen kenteken, verzekering of dat soort flauwekul nodig. En juist op dat soort wegen kun je eigenlijk niet zonder goeie noppen banden of zware tweetakt motor. Die zijn namelijk speciaal ontworpen voor saaie polderwegen voor rijders met skills beter dan Rossi. Die rijdt toch ook zonder kenteken?
 
Welnee, er is niks gevaarlijks aan, hij rijdt immers alleen op saaie polderwegen waar je in slaap valt en nooit iemand tegen komt en hij let goed op dus de kans dat er iets gebeurt is kleiner dan nul. Hij let beter op dan Rossi en hij kan beter rijden ook nog dus hij heeft helemaal geen kenteken, verzekering of dat soort flauwekul nodig. En juist op dat soort wegen kun je eigenlijk niet zonder goeie noppen banden of zware tweetakt motor. Die zijn namelijk speciaal ontworpen voor saaie polderwegen voor rijders met skills beter dan Rossi. Die rijdt toch ook zonder kenteken?

Verd.... Nu je het zegt.
 
Welnee, er is niks gevaarlijks aan, hij rijdt immers alleen op saaie polderwegen waar je in slaap valt en nooit iemand tegen komt en hij let goed op dus de kans dat er iets gebeurt is kleiner dan nul. Hij let beter op dan Rossi en hij kan beter rijden ook nog dus hij heeft helemaal geen kenteken, verzekering of dat soort flauwekul nodig. En juist op dat soort wegen kun je eigenlijk niet zonder goeie noppen banden of zware tweetakt motor. Die zijn namelijk speciaal ontworpen voor saaie polderwegen voor rijders met skills beter dan Rossi. Die rijdt toch ook zonder kenteken?

Vandaar dat ie die andere bigbore niet aangetrapt kreeg? Dat heeft Rossi ook niet! Toch? Wie is Rossi?
 
Ik heb de oplossing voor MrDanger,al de Danger die hij maar kan wensen,noppenbanden check,geen kenteken check,geen verzekering nodig
check,zo hard rijden als je maar kan check,op openbaar terrein check,kortom meedoen aan de Dakar *O* :Y
 
Ik heb de oplossing voor MrDanger,al de Danger die hij maar kan wensen,noppenbanden check,geen kenteken check,geen verzekering nodig
check,zo hard rijden als je maar kan check,op openbaar terrein check,kortom meedoen aan de Dakar *O* :Y

Oja, ik hoorde dat er een plekje vrij is gekomen omdat Edwin nogiets een paar nekwervels heeft gebroken?
 
Maar ff serieus. Ik woon in en rond de randstad. En ik rij dan ook doelbewust met mijn crossmotor rond. Zeer behendig en geen gerem voor verkeersdrempels en al meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan