Welke 2 takt Crossmotor voor op straat

Ff voor mijn beeldvorming hé... welke verantwoording schuift @MrDanger nu eigenlijk weg? Behalve dat ie voor zichzelf niet heel handig bezig is op zn zachst gezegd... Als ie iemand invalide rijdt, krijgt diegene dan vergoeding van verzekering van MrDanger? En MrDanger is dik de sjaak vanwege fraude. Of zie ik het verkeerd???

De verantwoording van fatsoenlijk je spullen voor elkaar hebben als je je op de openbare weg begeeft waar ook andere mensen rondrijden die niets te maken hebben met of je minder geld hebt zodat er een aantal dingen wat anders moeten zoals ieder anders dat wel voor elkaar dient te hebben.

Uitspraken zoals deze is verantwoording volledig wegschuiven naar "het zal mij allemaal aan de reet oxideren"

Scheld er maar lekker op los. het boeit me toch niet hoe jij erover denkt,

voor mij is het voordeliger het zo te doen
met dank aan de kromme regels in dit land. anders loop ik een hoop geld mis.,
mocht ik een ongeluk krijgen dan kan er van een kale kip toch niks geplukt worden.
 
Ok dat is wel zo .alleen zie je dan wel dat er een plaat is opgelast..als ze dat maar niet gaan uitzoeken of dat zo wel hoort te zitten. maar dan kan je daar misschien nog wel een goed verhaal bij vertellen. dit lijkt mij dus op zich wel een bruikbaar idee om een plaatje op te lassen met het frame nummer wat ook op de kentekenbewijs staat.

Als je op deze manier doorgaat dan gaat het topic snel op slot.

Er zijn talloze manieren om de boel te belazeren, maar dat gaan we niet op M-F bespreken !
 
De verantwoording van fatsoenlijk je spullen voor elkaar hebben als je je op de openbare weg begeeft waar ook andere mensen rondrijden die niets te maken hebben met of je minder geld hebt zodat er een aantal dingen wat anders moeten zoals ieder anders dat wel voor elkaar dient te hebben.

Uitspraken zoals deze is verantwoording volledig wegschuiven naar "het zal mij allemaal aan de reet oxideren"

Je gaat er nu van uit dat zn motor niet in orde zou zijn, wat ik wel snap hoor.... :+
Maar stel dat zn motor wel fatsoenlijk remt, rijdt, verlichting op orde etc... en "alleen" kenteken klopt geen reet van, wat zou een andere weggebruiker daar voor nadeel van kunnen hebben?
 
Je gaat er nu van uit dat zn motor niet in orde zou zijn, wat ik wel snap hoor.... :+
Maar stel dat zn motor wel fatsoenlijk remt, rijdt, verlichting op orde etc... en "alleen" kenteken klopt geen reet van, wat zou een andere weggebruiker daar voor nadeel van kunnen hebben?

Dat ga je merken zodra je een aanrijding met zo'n omgekatte motor krijgt.

En degene die erop rijdt gaat het dan ook merken.

Bovendien zou dat ding niet op de weg mogen komen.
Als ie niet op de weg zou komen zou je er ook nooit een aanrijding mee krijgen.
Als je er een aanrijding mee krijgt had dat dus voorkomen kunnen worden.
 
Dat ga je merken zodra je een aanrijding met zo'n omgekatte motor krijgt.

En degene die erop rijdt gaat het dan ook merken.

Bovendien zou dat ding niet op de weg mogen komen.
Als ie niet op de weg zou komen zou je er ook nooit een aanrijding mee krijgen.
Als je er een aanrijding mee krijgt had dat dus voorkomen kunnen worden.


Topantwoord... nou weet ik nog niks... :+
 
Ik heb gelukkig nog nooit een aanrijding gehad. er is ook minder kans op als je bijna niet rijd. laten we dan maar verder geen illegale dingen meer bespreken met elkaar.
 
Ik stel een vraag, topic gerelateerd, waar jij vervolgens op reageerd zonder een antwoord te geven. Jammer, want ik ben oprecht benieuwd wat er gebeurt als je door iemand wordt aangereden met een motor waar kenteken niet van klopt. En helaas is dit nogal ontopic...

Maar goed, kennelijk mag dat niet op mf.
Dus laten we dan maar vriendelijk verder gaan met ouwehoeren over de Honda.
 
Ik stel een vraag, topic gerelateerd, waar jij vervolgens op reageerd zonder een antwoord te geven. Jammer, want ik ben oprecht benieuwd wat er gebeurt als je door iemand wordt aangereden met een motor waar kenteken niet van klopt. En helaas is dit nogal ontopic...

Maar goed, kennelijk mag dat niet op mf.
Dus laten we dan maar vriendelijk verder gaan met ouwehoeren over de Honda.
Met jou niks,je krijgt gewoon uitbetaald,de persoon met het voertuig zonder kloppend kenteken daar gaat de verzekering de schade op
verhalen,is er sprake van letsel kan dat al gauw in de duizenden euro,s of met een beetje pech nog hoger uitvallen.
Zou voor mij een reden zijn om alles in orde te hebben,dan rij je toch met een heel wat rustiger gevoel rond lijkt mij,maar ja daar denken sommige anders over,
die zijn blijkbaar wel bereid dat risico te lopen.Dit is dan nog buiten de eventuele strafrechtelijke gevolgen voor de veroorzaker.
 
Met jou niks,je krijgt gewoon uitbetaald,de persoon met het voertuig zonder kloppend kenteken daar gaat de verzekering de schade op
verhalen,is er sprake van letsel kan dat al gauw in de duizenden euro,s of met een beetje pech nog hoger uitvallen.
Zou voor mij een reden zijn om alles in orde te hebben,dan rij je toch met een heel wat rustiger gevoel rond lijkt mij,maar ja daar denken sommige anders over,
die zijn blijkbaar wel bereid dat risico te lopen.Dit is dan nog buiten de eventuele strafrechtelijke gevolgen voor de veroorzaker.
Duizenden euro's is een erg lage schatting ziekenhuis is al snel 10 duizenden euro's. Als er dan ook nog een fysio en dergelijke bij komt gaat dit alleen maar hoger worden
 
je krijgt gewoon uitbetaald
Meestal zijn grote geld slurp instanties goed in winst maximalisatie.
Ik ben dus bang dat de verzekeraar gaat zeggen dat type goedkeuring niet op orde was, en dat ze niet verantwoordelijk zijn. Het voertuig wat betrokken is, is feitelijk geeneens het verzekerde voertuig.
 
Meestal zijn grote geld slurp instanties goed in winst maximalisatie.
Ik ben dus bang dat de verzekeraar gaat zeggen dat type goedkeuring niet op orde was, en dat ze niet verantwoordelijk zijn. Het voertuig wat betrokken is, is feitelijk geeneens het verzekerde voertuig.
Hij doelt er op dat als jij voor je falie wordt gereden door iemand die zijn papierwerk niet op orde heeft, ofwel illegale motor.
Dat jij als slachtoffer dus gewoon alles direct uit betaald krijgt.
De verzekering van degene met de illegale motor gaat het op hem verhalen. Nagenoeg zijn het altijd mensen die het niet zo breed hebben, dus krijgt de verzekering niet alles terug.

Wat dus resulteert in dit wij een hogere verzekering krijgen.
 
Haha het kicken is nu geen probleem meer maar ik heb het nog wel eens dat de kickstarter van de XR terugslaat. gewoon bij de eerste kick al ook al trap ik hem flink door op mijn crosslaarzen. mogelijk zit ik dan wel eens op de verkeerde slag ,alleen het doet mij geen pijn. de stalen platen in de laarzen vangen de klap volledig op zodat ik niks voel en alleen maar pok hoor. als ik van begin af aan crosslaarzen had gekocht dan had ik mezelf daarmee een hoop blessure leed kunnen besparen. kortom die crosslaarzen was de beste koop ooit.

Heeeeel klein beetje het gas open tijdens het aantrappen.
 
Dat jij als slachtoffer dus gewoon alles direct uit betaald krijgt
Wat dus resulteert in dit wij een hogere verzekering krijgen.


Zulke dingen zijn bij een goede verzekeraar vast wel ingecalculeerd .ik betaal voor elke motorfiets ongeacht het bouwjaar al jarenlang precies 30 euro per jaar aan verzekering.. ik heb al mijn maximale schadevrije jaren, vandaar het lage bedrag

Heeeeel klein beetje het gas open tijdens het aantrappen.

Dacht juist dat je nooit geen gas moest geven tijdens het aantrappen...
 
Zulke dingen zijn bij een goede verzekeraar vast wel ingecalculeerd .ik betaal voor elke motorfiets ongeacht het bouwjaar al jarenlang precies 30 euro per jaar aan verzekering.. ik heb al mijn maximale schadevrije jaren, vandaar het lage bedrag



Dacht juist dat je nooit geen gas moest geven tijdens het aantrappen...

Nee zou ik niet doen, alleen als het blokje in het laatste stadium van leven is schijnt dat wel eens te helpen. Anders vergroot je alleen maar de kans op een flinke klap terug.
 
Nagenoeg zijn het altijd mensen die het niet zo breed hebben,.

klopt. dat komt omdat de regering het voor die mensen vrijwel alles te duur of onmogelijk maakt. als je geen geld hebt ga je vaak andere wegen zoeken om je verlangens te kunnen verwezenlijken.
kunnen anderen makkelijk zeggen dan moet je dat gewoon niet doen maar dat is makkelijker gezegd als gedaan in een wereld waarin anderen alles hebben en jij niks en ik leef tenslotte ook op deze wereld. kom hier bij mij eens thuis kijken in wat voor erbarmelijke omstandigheden en armoede ik leef. ik heb een rot huis wat totaal geen isolatie heeft. het is nu 8 graden binnen en daardoor erg koud bij mij en de kachel kan niet aan want ik kan mijn energie rekening anders niet meer betalen. ik heb een versleten bankstel van 30 jaar oud en slaap in een doorgezakt bed waar ik elke ochtend gebroken uitkom. heb vocht schimmel op de muren en heb enkel van waarde een motor in een schuur onder een lekkend dak staan waar ik nog een beetje van kan genieten. denkt er ooit wel eens iemand aan een afgekeurd persoon van 50 jaar die daardoor geen kans meer heeft op werk vanwege zijn gezondheid die alleen maar verder achteruit zal gaan. ,daardoor ook in de schulden zit en geen cent te makken heeft. als ik iets wil hebben moet ik altijd keuzes maken en daarvoor geld proberen te lenen bij anderen ,krauwen en heel lang sparen wat vaak niet lukt en alles opzij zetten. maar als een keer gereden heb op mijn motor hobby of eraan kan sleutelen ben ik weer een zeer gelukkig mens. dan is de pijn weer even weg en daardoor leef ik nog anders had ik mezelf allang opgehangen.
 
Laatst bewerkt:
Sorry hoor geen geld om te makken?
Maar dan toch flinke knaken uitgeven om je rijdende XR te tunen.
En er nog een tweede motor bij kopen?

Vreemde prioriteiten

Ik leg het toch uit in mijn verhaal. dit is precies wat ik bedoel , anderen dit niet kunnen snappen hoe het leven is van mensen die het niet breed hebben en keuzes moeten maken om nog iets voor hun zelf te kunnen hebben in het leven. jij weet niet hoeveel jaar ik hiervoor gespaard heb en wat ik er allemaal voor heb moeten laten. je weet ook niet eens hoeveel de CR mij heeft gekost .jij weet er allemaal niks van! ik kan mij hier zo kwaad om maken!
 

Heb in bijna dezelfde situatie gezeten, maar vraag dan hulp. Ik ben geholpen door mensen van een ander forum die me bijna een complete slaapkamerinrichting hebben gegeven, wasmachine, droger en met zuinig leven en vooral geen gekke uitgaven doen ben ik uiteindelijk zo ver dat ik langzaam weer wat aan het opkrabbelen ben.

Een oude motor kopen, die laten tunen en als die loopt nog een motor kopen die een vals kenteken heeft, valt in mijn ogen niet onder verstandig met geld omgaan en dan blijf je dus in hetzelfde rondje lopen en in een vicieuze cirkel ronddraaien.

Dus ja, ik weet hoe het voelt, maar ook dat je op deze manier niet uit de shit komt.

Sorry voor de topic vervuiling.
 
Ik leg het toch uit in mijn verhaal. dit is precies wat ik bedoel , anderen dit niet kunnen snappen hoe het leven is van mensen die het niet breed hebben en keuzes moeten maken om nog iets voor hun zelf te kunnen hebben in het leven. jij weet niet hoeveel jaar ik hiervoor gespaard heb en wat ik er allemaal voor heb moeten laten. je weet ook niet eens hoeveel de CR mij heeft gekost .jij weet er allemaal niks van! ik kan mij hier zo kwaad om maken!

Het financieel moeilijk hebben is geen reden om de wet te negeren.
Tenzij je solliciteert naar een kamer in een staatshotel.

En ook deze kamers schijnen een wachtlijst te hebben..
En dan kom je vrij en dan :?

Koop gewoon een oude CB oid en dan lekker :]
 
Ik heb alle pagina's niet doorgelezen maar ja, het rijden met een oliestoker op straat is leuk. En ja, het is niet zo slim om met een crosser op nep kenteken rond te rijden. Zoek een frame met geldig kenteken en bouw het spulletje om. Dan kan je tenminste rondrijden met een gerust gevoel... Of verkoop die CR en koop gewoon een Kawa KDX of Husky WR, staan er ook zat van te koop voor weinig en met geldig kenteken! ;)
 
Een kawa zal ik nooit kopen. ik houd het liever bij Honda. de minuten die ik rijd op straat zijn zo weinig . met mijn XR rijd ik ook niet veel. afgelopen zondag weer 1 keer de polder in gegaan en in 20 minuten weer thuis. het is eigenlijk leuker een beetje te sleutelen en bezig te zijn met zo'n ding dan lange ritten te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan