Welke 2 takt Crossmotor voor op straat

Een oud collega van mij heeft dat anders op gelost ,die had een crosser en heeft daar een kenteken bij gekocht,heeft dat frame nummer vervolgens
in een aluminium plaat laten slaan en die plaat op het frame laten lassen,dan is er echt niemand die er wat van kan zeggen.


Dat mag officieel toch ook niet? je moet altijd naar de rdw voor keuring en een kenteken.
 
Dat mag officieel toch ook niet? je moet altijd naar de rdw voor keuring en een kenteken.
Dat het niet officieel zo gaat is zo,maar het gaat er om dat zo niet te zien is dat het kenteken niet bij de motor hoort.
Als je rondrijd met een kenteken waarvan niks verder op het frame van terug te vinden is ben je zeker het haasje.
 
Ok dat is wel zo .alleen zie je dan wel dat er een plaat is opgelast..als ze dat maar niet gaan uitzoeken of dat zo wel hoort te zitten. maar dan kan je daar misschien nog wel een goed verhaal bij vertellen. dit lijkt mij dus op zich wel een bruikbaar idee om een plaatje op te lassen met het frame nummer wat ook op de kentekenbewijs staat.
 
Ok dat is wel zo .alleen zie je dan wel dat er een plaat is opgelast..als ze dat maar niet gaan uitzoeken of dat zo wel hoort te zitten. maar dan kan je daar misschien nog wel een goed verhaal bij vertellen. dit lijkt mij dus op zich wel een bruikbaar idee om een plaatje op te lassen met het frame nummer wat ook op de kentekenbewijs staat.
Het werd wel netjes afgewerkt,dus er was niet te zien dat het er op gelast was.
 
Je kan er een kenteken aan hangen, framenummers overtikken of plaatje overzetten etc.
Bedenk echter wel dat je bij een controle meteen een wok krijgt omdat dat je motor niet voor de openbare weg is toegelaten.
Tenzij je hem natuurlijk geheel aan de geldende eisen laat voldoen......
 
Je kan er een kenteken aan hangen, framenummers overtikken of plaatje overzetten etc.
Bedenk echter wel dat je bij een controle meteen een wok krijgt omdat dat je motor niet voor de openbare weg is toegelaten.
Tenzij je hem natuurlijk geheel aan de geldende eisen laat voldoen......

Dat staat er wel op. als ik bij rdw het kenteken intyp dan staat er bij status van het voertuig GEEN verbod voor rijden op de weg...
krijg je dan niet alleen enkel een boete omdat er bv geen spiegel of km teller op zit? een wok lijkt me nogal ver gaan voor het ontbreken van een spiegel als je volgens de papieren de weg op mag.

nu was mijn plan wel deze accessoires erop te bouwen.
 
Er staat dat het kenteken is toegestaan voor de openbare weg, wat je aan je kentekenplaat monteert (je hele motor) moet dan ook aan die eisen voldoen waarvoor dat kenteken is afgegeven.

Dus je hebt ook een remlicht, dimlicht, richtingaanwijzers, snelheidsmeter?
En je banden, zijn die goedgekeurd voor de openbare weg?
 
Er zie verder geen eisen voor richtingaanwijzers en snelheidsmeter bij het kenteken staan. ik weet dus ook niet hoe die gekeurd is. meestal een crossmotor toch niet met knipperlichten?
de banden zijn nu volle crossbanden waar achter al een nop vanaf is gereden .die gaan eraf en komen meer allroad op.

(digitale) snelheidsmeter wilde ik er sowieso op gaan zetten. linkerspiegel, remlicht, claxon en knipperlichten eigenlijk ook.. maar meer ook voor mezelf
ik koop daarvoor een complete kabelboom met bediening voor deze functies
 
Er zie verder geen eisen voor richtingaanwijzers en snelheidsmeter bij het kenteken staan. ik weet dus ook niet hoe die gekeurd is. meestal een crossmotor toch niet met knipperlichten?
de banden zijn nu volle crossbanden waar achter al een nop vanaf is gereden .die gaan eraf en komen meer allroad op.

(digitale) snelheidsmeter wilde ik er sowieso op gaan zetten. linkerspiegel, remlicht, claxon en knipperlichten eigenlijk ook.. maar meer ook voor mezelf
ik koop daarvoor een complete kabelboom met bediening voor deze functies
Dat heeft niks te maken met kenteken.
Een motor moet voldoen aan de eisen van de RDW van het bouwjaar dat op het kenteken staat.
Wat simpelweg neer komt op
Hebben van E keur verlichting.
Werkend remlicht
Knipperlicht mits dit een eis is met betrekking tot het bouwjaar van je motor.
Kentekenplaat verlichting
Reflectoren daar waar vereist
Snelheidsmeter, zelfs een fiets metertje voldoet
Spiegels, mits bouwjaar

Wil je alles weten? https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2018-05-20/#Hoofdstuk6
En ga naar 5.4 dat is alles over motorfietsen.
Veel leesplezier

Een enduro en weglegale crossmotor komt weldegelijk met knipperlichten, dat nou iedereen ze er af haalt of kwijt raakt in de modder is een andere.
 
Knipperlichten op een enduro of crossmotor is een zeldzaamheid. dan halen ze die eraf idd. maar denk ook niet dat de politie daar direct naar kijkt als er geen knipperlichten op zitten. eerder misschien wel als ze er op zitten omdat je dat niet veel ziet. maar je mag je been of arm ook uitsteken. bij mij komen ze er wel op voor eigen gemak en wil verder zoveel mogelijk in orde zijn.
 
Allemaal verspilde moeite.
Alles wat je nu doet is alleen maar gericht op de politie voor het lapje houden. De enige die je werkelijk voor het lapje houdt ben je zelf.
Ik hoop echt voor je dat er niet een groep kinderen oversteekt op een moment dat je het niet verwacht. De verzekering trekt zich volledig terug en jij kunt de rest van je leven betalen aan een kind van een ander dat jij invalide gereden hebt. En dat kun je nooit betalen (je kunt immers niet eens een fatsoenlijke motor kopen nu) waardoor niet alleen jij de rest van je leven ongelukkig bent maar dat kind en aangrenzende familie ook. Ook al kon je aan de toedracht niks doen, je kunt de afloop wel degelijk beïnvloeden.
Dat heeft niks met het monteren van knipperlichten te maken. Een ongeluk zit in een klein hoekje, daar zijn verzekeringen voor. Ook als je zelf goed opgelet hebt en je er niks aan kon doen.

En nu hou ik er over op. Je bent gewoon een eikel als je dit blijft volhouden.
 
Komt ie weer scheldend met zijn grote bek erdoor zetten! ik ga een plaat met frame nummer erop lassen zoals hier besproken is, en ik heb jou gezeik waar je steeds mee komt en ik al allemaal al weet niet nodig.
 
De woorde van Hellracer zijn soms idd wat 'direct' maar op de letter heeft hij wel gelijk.
Hoe groot de kans is dat je motor na een ongeval werkelijk word onderzocht weet ik niet.
Er gebeuren ook veel ongevallen met opgevoerde brom/snorfietsen en heb nog nooit gehoord dat een dergelijk barrel werd onderzocht, maar goed.
zijn hier mensen die wel een dergelijke ervaring hebben?
 
De woorde van Hellracer zijn soms idd wat 'direct' maar op de letter heeft hij wel gelijk.
Hoe groot de kans is dat je motor na een ongeval werkelijk word onderzocht weet ik niet.
Er gebeuren ook veel ongevallen met opgevoerde brom/snorfietsen en heb nog nooit gehoord dat een dergelijk barrel werd onderzocht, maar goed.
zijn hier mensen die wel een dergelijke ervaring hebben?
Ik, mijn brommer is toendertijd helemaal onderzocht. En toen er uit kwam dat de scooter van de ander opgevoerd was en die van mij nog de originele ring in de aftermarket uitlaat had.
Werd ik direct in gelijk gesteld, ook al was het haar schuld al.
 
Ik, mijn brommer is toendertijd helemaal onderzocht. En toen er uit kwam dat de scooter van de ander opgevoerd was en die van mij nog de originele ring in de aftermarket uitlaat had.
Werd ik direct in gelijk gesteld, ook al was het haar schuld al.
In de buurt heb ik hier in crossbaan zitten en daardoor worden standaard alle enduro's en supermotards hier gecontroleerd omdat men ook nog wel eens een rondje in het bouwterrein doen.

Ze doen niet zo heel lastig als je geen knipperlichten hebt of spiegel, krijg je meestal waarschuwing voor.
Mijn kenteken plus frame nummer wordt gecontroleerd of het origineel is en bijpassend
 
De woorde van Hellracer zijn soms idd wat 'direct' maar op de letter heeft hij wel gelijk.
Hoe groot de kans is dat je motor na een ongeval werkelijk word onderzocht weet ik niet.
Er gebeuren ook veel ongevallen met opgevoerde brom/snorfietsen en heb nog nooit gehoord dat een dergelijk barrel werd onderzocht, maar goed.
zijn hier mensen die wel een dergelijke ervaring hebben?


Ja ik heb daar ervaring mee. ik heb een keer een ongeluk gehad met een gestolen brommer uit het buitenland die ik van iemand anders had gekocht en op het politie bureau naar waar de brommer na het ongeval werd meegenomen werd daar helemaal niet naar gekeken. ik kreeg de brommer gewoon terug en daarna geld van de verzekering . er kwam toen een expert kijken om de schade op te nemen. de brommer wat er nog van over was heb ik later weer door verkocht.
 
Ja ik heb daar ervaring mee. ik heb een keer een ongeluk gehad met een gestolen brommer uit het buitenland die ik van iemand anders had gekocht en op het politie bureau naar waar de brommer na het ongeval werd meegenomen werd daar helemaal niet naar gekeken. ik kreeg de brommer gewoon terug en daarna geld van de verzekering . er kwam toen een expert kijken om de schade op te nemen. de brommer wat er nog van over was heb ik later weer door verkocht.

Dus je rijdt op een gestolen brommer en bent je daar ook bewust van, vervolgens verkoop je die gestolen brommer. Volgens mij is dat heling en strafbaar. Het gemak waarmee je dit op internet zegt laat zien dat je heel naïef bent, of dat het je gewoon echt geen zak kan schelen.
 
Trouwens plaatjes op frames lassen is gewoon moedwillig de boel beflikkeren en het zelfs nog proberen te verbergen door het "echt" te laten lijken, alleen troebele geesten houden zich met die praktijken bezig..

En nee troebele geest is geen scheldwoord maar een constatering der werkelijkheid:)
 
Het ligt er misschien ook aan waar je woont.
het is in principe ook de kluit gelazeren. maar dat word wel meer gedaan. met een plaatje erop lassen valt niet meer te zien wat eronder zit
 
Er worden ook wel mensen vermoord en vrouwen verkracht...

Ik vind persoonlijk dat je je verantwoording alleen maar wegschuift door te zeggen dat het ergens anders ook gebeurd, hiermee zul je het waarschijnlijk voor jezelf goed kunnen praten maar ik vind zulke gedrag laakbaar en van mij part kan dit topic op slot want een keertje kletsen over mulderwet feiten overtreden zoals te hard rijden prima, maar dit is gewoon fraude en crimineel gedrag, en het is niet minder crimineel omdat je per ongeluk in Sint Oedenspruttelerhiep woont.
 
Er worden ook wel mensen vermoord en vrouwen verkracht...

Ik vind persoonlijk dat je je verantwoording alleen maar wegschuift door te zeggen dat het ergens anders ook gebeurd, hiermee zul je het waarschijnlijk voor jezelf goed kunnen praten maar ik vind zulke gedrag laakbaar en van mij part kan dit topic op slot want een keertje kletsen over mulderwet feiten overtreden zoals te hard rijden prima, maar dit is gewoon fraude en crimineel gedrag, en het is niet minder crimineel omdat je per ongeluk in Sint Oedenspruttelerhiep woont.

Ff voor mijn beeldvorming hé... welke verantwoording schuift @MrDanger nu eigenlijk weg? Behalve dat ie voor zichzelf niet heel handig bezig is op zn zachst gezegd... Als ie iemand invalide rijdt, krijgt diegene dan vergoeding van verzekering van MrDanger? En MrDanger is dik de sjaak vanwege fraude. Of zie ik het verkeerd???
 
Terug
Bovenaan Onderaan