Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Welke motor neem je mee op reis?

Hmm, ik wilde het juist terug on topic brengen en dus gewoon zien met wat voor motor fietsen mensen hun tripjes maken. Mijn wielren opmerking was maar een grapje, maar blijkbaar niet begrepen.

Wielrenners kunnen enorme assholes zijn, zeker als ze in een groep van 6+ met allemaal-hetzelfde-pak rijden. Dan ineens denken ze dat ze Tour de France rijders zijn, de weg van hun is en er geen tegenliggers, rotondes, stoplichten of voorrangsregels bestaan. En dat er iets te winnen valt op hun zondagochtend.

Regelmatig meegemaakt dat die eikels gewoon echt niet opzij gaan als je hen tegemoet rijdt op een smal weggetje. Dan heb je aan mij dus de verkeerde. Ik wil best een stukje opzij, maar ga niet in de berm voor die hufters. En ik heb tenminste een leren pak aan.....

Ik wielren dus altijd alleen. Juist ook om de redenen die ik hierboven beschrijf. Maar er is al een wielren topic hier op MF, dus ik stel voor om deze discusseie daar naar toe te verplaatsen en het hier bij motorreizen te houden, zoals het onderwerp ook suggereert.
 
Ik had ‘n tijdje terug een wielrenner achter me aan. Reed achter een file, iets van 25~30 km/u.
Zag ik die kerel achter me aan plakken om uit de wind te rijden.
Vond dat wel geinig, want rij zelf óók op zo’n bio bike.
File verdween, maar dacht; gun hem een goeie score op Strava. Dus nog een poos voor hem blijven rijden, lekker breed en rechtop zittend.
Toen het bergop ging moest hij wel afhaken.
Ikke afscheid genomen met een duimpje omhoog.
Hij ook duimpje omhoog met een grote grijns.
Leuk toch?

Hier nog mijn on topic bijdrage:
VFR1200F en NC750X.
 

Bijlagen

  • 6B1CE98F-2D2A-4666-B4B8-1DD24F0DE965.jpeg
    395,2 KB · Weergaven: 42
  • 81BFD236-719C-4283-8A3A-97BDE6CCBAEB.jpeg
    490,4 KB · Weergaven: 43
Ik zit te overwegen de GL1200 langer te houden als ie af is. En dan volgend jaar ook een dikke trip er mee maken. Lijkt me heerlijk comfortabel.
Dat gaat je vast niet tegenvallen. Ik had ook nog nooit met zoiets een trip gemaakt, heel comfortabel idd. Had er hier nog kort iets over opgeschreven mocht je het leuk vinden.

 
Dat gaat je vast niet tegenvallen. Ik had ook nog nooit met zoiets een trip gemaakt, heel comfortabel idd. Had er hier nog kort iets over opgeschreven mocht je het leuk vinden.
Ik had het toen al gelezen. Dat was alleen wel de GL1500.
 
Das waar, maar dat zal voor de beleving weinig verschil uitmaken! Ben benieuwd hoe je het vindt tegen die tijd!
Ik ook, ik vrees alleen dat dat moet gaan wachten tot maart. Ik denk niet dat ik hem voor het eind van november nog de weg op krijg en December, Januari en Februari mag ik niet
 
Ik denk niet dat ik hem voor het eind van november nog de weg op krijg en December, Januari en Februari mag ik niet
Het MAG altijd!
Alleen dan mss wel de verzekering aanpassen.
Mss zit je in de overgangsregeling (zit ik ook) van de MRB. Ook hier mag dat. Wel voor hele jaar dan MRB gaan betalen.

Vaak heb je half februari al wel eens een mooie dag voor 1e ritje van het jaar.
Dan zit ik me soms ook te verbijten dat ik nog moet wachten tot mrt.
Vrijwel ieder jaar gaat ie op 1 mrt direct de weg weer op.
 
Hier mee ga ik op reis in 1 jaar 20.000 km mee gereden in de Benelux. En ik ben pas 68 jaar.
Serieus overwogen om zo'n ding aan te schaffen, voor erbij (dochter wordt binnenkort 16, dus mooi excuus om zo'n ding in te rijden voor haar)..
Echt een prachtige machine (me like white), voor een 660 behoorlijk wat pit, alleen met m'n dikke kont vond ik de achtervering helemaal niets (veul te hard) en toch wel een kort kontje.. Maar respect..
 
Ding is uit 1984, net als de bmw. Dus overgangsregeling. Nog 2 jaar, dan zijn we er vanaf.
 
Begonnen op een Fazer, maar daar heb ik op de telefoon geen foto's van. Daarna een aantal jaar weinig gereden, toen overgestapt naar de Tenere waar ik een hoop reizen mee gemaakt heb. Ik heb hem nog steeds, al maak ik er geen echte lange reizen meer mee.


Voor een reis die er door Corona nog niet van is gekomen heb ik de Tenere 700 gekocht. Inmiddels wel de nodige andere reizen mee gemaakt



Tussendoor voor een tripje in de winter ook nog wel eens de Diversion meegenomen, maar die is inmiddels naar de eeuwige jachtvelden


En voor korte tripjes waarbij ik geen offroad plannen heb gaat de FJR nog wel eens mee

 
De laatste 7 jaar met deze. Daarvoor een aantal jaren met een Guzzi Breva 1100, een T3 California uit 1975 en nog verder geleden met een KTM 990s Adventure.

De vakantie carrière begon met een DL1000 Vstrom in 2005.
 

Bijlagen

  • DF4EB673-5BC1-4231-ADA1-101A629497E6.jpeg
    445 KB · Weergaven: 45