Om eerlijk te zijn, vind ik de Continental GT wel iets mooier dan de Interceptor. Denk dat ik toch aan de dealer ga vragen om eens met allebei te mogen rijden. Misschien voelt de GT tijdens het rijden anders aan (iets wat ik op verschillende Youtube filmpjes al gehoord heb).
Mocht ik dan tóch de GT nemen, dan wordt het zeker Ice Queen White. Voor de Interceptor Baker Express dus, hoewel, de dealer had een Ravishing Red staan, toch ook wel mooi, hoor...
Luxeprobleem, toch ? Keuzes, keuzes
Denk enkel dat je op een gegeven moment wat vermogen gaat missen, maar dan nog, ieder zijn keuze.
Zelf ben ik op mijn 51ste als het opstapper op een Aprilia Tuono gaan rijden, en moet zeggen, de 18 jarige boef die ik was komt weer in mij naar boven.
De tijd om rustig tokkelend over landweggetjes te rijden komt nog wel.
Folteren zou ik het niet noemen, ze heeft alle slijtageonderdelen ruim van te voren vervangen en altijd goed ervoor gezorgd!Ben wel gerust in de kwaliteit, hoor. Ga mijn motor sowieso niet zo 'folteren' als zij gedaan heeft
Pak dan het lespakket, als je nou eenmaal 10 km/u gaat dan is een motorfiets even behandelbaar als een schakelbrommer (als ie al niet wendbaarder is in sommige situaties!).Het is dus moeilijk te zeggen in welke categorie ik val : ik ken eigenlijk al te veel om bij een échte leek gerekend te worden, maar heb te weinig ervaring, volgens mij dan toch, om meteen al een ready to ride cursus te volgen.
Wat denken jullie ?
Ben wel gerust in de kwaliteit, hoor. Ga mijn motor sowieso niet zo 'folteren' als zij gedaan heeft
Wat die waardevastheid betreft : grappig maar ik heb net dezelfde discussie gehad op een autoforum, waar men mij steevast richting een Duitser stuurde toen ik een Hyundai wou kopen. Zelfde met m'n Nissan.
Qua lessen heb ik contact opgenomen met een erkende rijschool. Ze bieden initiatiecursussen en dan de zogenaamde 'Ready to ride' lessen aan. Die initiatie lessen kosten 300 euro voor 4 uur, privéles met een instructeur enkel en alleen voor jou, en is bedoeld voor mensen die nog nooit op een motor hebben gezeten, dus mensen die zelfs nog niet weten hoe je schakelt, remt, enz.
Die read to ride lessen veronderstellen dat je de basis onder de knie hebt en kosten rond de 100 euro, maar dan wel in groepen van maximum 10 personen, een hele dag, in de voormiddag op een privé terrein oefenen, en in de namiddag de openbare weg op.
Echte motorervaring heb ik eigenlijk niet : ik heb twee jaar met een 50cc Yamaha DT gereden, en ik kan dus perfect schakelen, remmen, enz. De basistechniek heb ik, maar een bromfiets is natuurlijk veel lichter. Heb daarna nog eens een dag met een 250cc gereden en dat ging perfect, maar dat is ondertussen ook al lang geleden.
Het is dus moeilijk te zeggen in welke categorie ik val : ik ken eigenlijk al te veel om bij een échte leek gerekend te worden, maar heb te weinig ervaring, volgens mij dan toch, om meteen al een ready to ride cursus te volgen.
Wat denken jullie ?
En Honda kwaliteit en degelijkheid
maar ik koop ook een stuk met m'n hart.
Dat is toch altijd goed
Zeker weten. Zolang je je goed voelt bij wat je koopt, dat je een 'connectie' voelt, dan is dat prima. Ik wil een motor kopen om rustig te toeren, enkele uren per week, en gewoon het gevoel van vrijheid en fun ervaren. Hoeft geen functionele motor te zijn want ik ga er niet mee werken (hoewel, ik zal me bij mooi weer toch wel af en toe eens laten verleiden om met de motor naar het werk te rijden)
Succes dan met de Indiase Lada onder de motoren!
Maar volgende keer niet meer iets vragen als je zelf het antwoord al hebt!
Nog een vraagje over helmen : ik ben een brildrager dus ik vroeg me af welke helmen jullie mij zouden aanraden.
Ik zou sowieso iets in deze stijl willen :
Alvast bedankt !
Helm sowieso passen. Al vaker heb ik helmen gezien die er leuk uit zien, maar voor geen meter zitten.Nog een vraagje over helmen : ik ben een brildrager dus ik vroeg me af welke helmen jullie mij zouden aanraden.
Ik zou sowieso iets in deze stijl willen :
of dit
Alvast bedankt !
Ik was sowieso van plan om helm en kledij in een fysieke winkel te kopen, niet online. Maar wou gewoon al eens informeren op voorhand
Jezelf al wat inlezen op verschillende helmen en dergelijke is zeker niets mis mee, maar ik bedoel meer dat je jezelf niet moet blindstaren op een merk.
Overigens wel complimenten aan TS om alle reacties die helemaal in gaan tegen hetgeen hij vind netjes te beantwoorden. Dit is een heel netjes, rustig en beheerst topic zoals het hoort!
Nee hoor, de links die ik heb gepost, dienden enkel als voorbeeld, ik sta open voor alle merken.
Beheerst... zoals een motorrijder moet zijn, toch ?
Alvast bedankt voor de feedback.
Ik ga deze namiddag proefrijden... En nu zijn de hemelsluizen helemaal open gegaan
Niks mis mee met de Honda, techniek is te overzien en de motor lijkt tenminste op een motor ipv die mislukte StarWars achtig dingen die een berg elektronica aan boord waar de Apollo maanlander jaloers op zou zijnBekijk bijlage 1508165
Zoiets bijvoorbeeld, een echte allrounder, lekker vlot, toch comfortabel en onverwoestbaar. En veel te koop voor niet te veel geld. Zoals de mijne, met volle kuip niet zoveel maar wel als naked
Bekijk bijlage 1508166
of Als S met topkuip.
Bekijk bijlage 1508167
En Honda kwaliteit en degelijkheid