Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
dat is olie is goed.. had ik ook in mn vorige motor. kawa zx6r bj 98
30 euro hier... heb stad en land afgezocht maar de Motul 5100 4L is hier het goedkoopst: HugeDomains.com - Luvro.com is for sale (Luvro)
Team Suzuki gebruikt alleen maar Motul en ook Suzuki zelf adviseert het.
Het gaat idd om motorolie heb nog bel ray exr sae 40 staan volgens mij minerale olie, deze wou ik mengen met minerale 10w40.
1 liter sae 40 mengen met 2 liter 10w40, dan moet het iets van 20w40 worden ?
hoe zit het dan met die verhalen dat je na 1 keer vol niet meer terugkan naar halfsyntheet?
En als je het mengt, dan wordt het volgens toch niet beter dan de slechtste van de 2 olieën?
Daarbij worden er door olieboeren spoelmiddelen verkocht om juist van mineraal naar vol synt te kunnen, leg dat eens uit dan allemaal onzin???
Lijkt mij niet
of ben ik te goed gelovig
Heb toch andere dingen gelezen en ik ben niet iemand die zomaar ergens vanuit gaat omdat iemand het zegt
Daarom vraag ik er ook naar en omdat in mijn logische denkwijze, een minerale, een bijna natuurlijke olie is en een volsynt niet. Dan is mijn denkwijze niet zo vreemd om aan te nemen dat die twee niet samen gaan. Maar sta altijd open voor goede onderbouwde mening
Hallo allemaal,
Ben nieuw hier op het forum en heb sinds kort weer een motor gekocht. Honda Deauville. Ben vooral geintresseerd in de techniek. Toevallig vandaag olie ververst met Valvoline Durablend motorfietsolie 10w40. Bij de automatrialenzaak gekocht, Lasaulec, voor 5,50 euro per liter. Nu vroeg ik me af of dat wel een goed merk is?
Bedankt, en groeten van Peter
Jajajaja......hij is er weer, onze grootste nietsnut en loser die elke keer weer probeert onze olietopics te verstieren. ROT OP, ga wat nuttigs doen met je leven man.
Oh ja, voor de mensen die hem nog niet kennen........onze kennylord alias peter is ....euuh...a.k.a. tuuttuut, revereruud......wat hadden we nog meer, oh ja; MarcoB wat inmidels ook al een geblokkeerd account is en laten we vooral "schele Henkie" niet vergeten.
Ja valvoline is perfect, ga maar weer lekker verder slapen voor je weer geblokkeerd wordt.
Feit is dat de motorfiets olie (ongeacht de basis) mengbaar is in iedere willekeurige verhouding. In de industrie zijn er wel oliesoorten die je niet kunt mengen, bij consumentenolie voor de motorfietsen kan alles gemengd worden.
Wat jij bedoelt is de eigenschap van een minerale olie om bij langdurig gebruik residu achter te laten in je blok wat knetterhard wordt. Als je vervolgens een sterk reinigende olie er in doet (vaak zijn half en vol syntheten dit) dan kan al het vuil in keer los komen met alle problemen van dien. Dit komt echter alleen voor bij slecht onderhouden motorfietsen met een hoge km stand die uitsluitend op mineraal hebben gelopen.
En of dat je er dan half of vol synthetisch in gooit doet niet zo ter zake. Als er een sterk reinigende olie (b.v. een ester olie) in je blok komt kun je deze problemen tegen komen.
In een jaar heb ik al twee, drie keer ververst.mooi bedankt, en ik weet niet welke olie er nu inzit omdat ik hem 1 jaar heb.
En die slijtage treed overal in dezelfde mate op?Is dat zo? Een motorblok met veel km's op de teller vertoont slijtage en daarom is het in bepaalde gevallen verstandig om een hoger visceuze olie te nemen zodat er ook bij koude motor voldoende smering is. Bijvoorbeeld in plaats van 10W40 overstappen tot 20W50.
Ben je dit met me eens? Zo niet, verbeter me alstjblieft!
Wat is er in hemelsnaam met MF aan de hand, als ik gewoon type ben ik te snel en slaat hij gewoon letters over die ik intik. Hééé'l irritant elke keer backspace en aanpassen......
laat me raden, je motoman verkoopt ook olie?
ik heb in al mijn motorfietsen LIDL olie zitten, ook in de Honda CB250 met natte koppeling.
en ik rijd niet voorzichtig. prima olie!
Heb laatst een olie tester/analyse gekocht van IPM solutions.
De zgn. "Motoranalyser".
Men moet dan een druppel hete motorolie op een vloeipapier doen , en de vlek vergelijken met voorbeelden.
Zo zou je kunnen zien hoe de toestand van de olie is.
Ik heb er echter niet veel vertrouwen meer in.
Ik had expres veel water en benzine in de ( afgewerkte) olie gedaan ( 10% ) , maar dat is niet te zien in de testvlek.
Heeft iemand wel of geen goede ervaringen met de olietester?
Maar je wilt altijd beter en als ze oud worden kan het best eens een beetje getweaked worden.meestal lopen ze best redelijk als je olie volgens spec gebruikt toch
Heb laatst een olie tester/analyse gekocht van IPM solutions.
De zgn. "Motoranalyser".
Men moet dan een druppel hete motorolie op een vloeipapier doen , en de vlek vergelijken met voorbeelden.
Zo zou je kunnen zien hoe de toestand van de olie is.
Ik heb er echter niet veel vertrouwen meer in.
Ik had expres veel water en benzine in de ( afgewerkte) olie gedaan ( 10% ) , maar dat is niet te zien in de testvlek.
Heeft iemand wel of geen goede ervaringen met de olietester?
Gewoon een monster van je olie naar je leverancier sturen, krijg je een volledige analyse terug.
ik niet, zie er totaal het nut er niet van in waarom ik mijn olie zou moeten testen.
RSV: is de bovenspec W40 niet zo ongeveer de onderspec in viscociteit van W50?
Zie info hier boven en ja dat is redelijke onzin aangezien de meeste ECHTE synthetische olie zeer goed reinigt. Want de zgn reiniginsmiddeltjes is niets anders dan een 100% esterolie met wat additieven. Dus commerciele bullshit met dezelfde risico's.
toch grappig dat ik gewoon 20w50 MINERAAL in mn brikje XJ550 mag gooien, en dat de nokkenassen na 124.000km nog zo glad zijn als de pest.
geen pitting niets, geen olieverbruik niets, zuigers zagen er zelfs nog helemaal super uit.
en ik doe heus niet al te rustig met mn brik, rij zat sportieve ritjes mee.... ook de winter door, en dan elk jaar zo om de 10.000km een paar liter nieuwe olie en een filtertje en we kunnen weer een jaar vooruit.
Zou niet durven er halfsyntheet of syntheet in te gooien.
Anyway er gaat roukema eigen merk 20w50 mineraal in, geen flauw idee waar roukema olie vandaan komt, zit in blauwe vaatjes en heeft een rode dop (goh, details). Zou dit wel graag willen weten trouwens welke raffinaderij dit maakt.
in mn SV ging trouwens castrol gtx halfsynthaat, in de zx6r ook.
In de auto (civic) gaat BP olie. Exact zelfde als castrol alleen dit heet "professional" en castrol is op consumenten gericht. Trouwens ook geen druppel olieverbruik en blokje helemaal vers. (na 2 ton)
En meneer rijdt al zijn hele leven op het brik.Wie heeft er dan gezegd dat mineraal slecht zou zijn?
Motul 5100 D heet het geloof ik wat ik er in heb zitten. In mn cbr1100XX.
Er werd speciaal bij vermeld dat er Esters waren toegevoegd. Ik krijg wel de indruk dat het echt goede kwaliteit olie is. Maar jij hebt het over`100% ester olieën. Dus nu snap ik het niet meer, is die motul semi-syntheet dan 100% ester of is er ester toegevoegd?