Welke rare vraag kreeg jij van een koekblikker? deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij heeft gelijk, ik vind het ook niet kunnen om vóór iemand te gaan staan die er al stond. Dat is ook helemaal niet toegestaan, er vanuitgaande dat je daarvoor de stopstreep passeert.
Ook sommige automobilisten vinden het tof om "rap" weg te rijden bij een stoplicht , dat is niet alleen aan ons voorbehouden... en zoals wij allemaal weten doen we dat niet uit tijdwinst, maar gewoon om het leuk is.
Ik ga dan ook altijd tussen de auto's staan (wel vooraan dus). Totaal ongevaarlijk, want je bent toch 1 miljard keer sneller weg dan zij, en het wekt bij (bijna) niemand ongenoegen op.
ik ga er ook altijd 'tussen' staan. Tenzij er achter mij nog een motorrijder mee naar voren komt, dan ontkom je er niet aan om de motor half voor een auto te parkeren zodat je mede-motorrijder er naast kan.
 
Ach koekblikkers.. Gisteren ben ik er weer een aantal rechts voorbijgereden omdat die baan dan weer over een kilometer of meer leeg was. Je ziet ergens aan de horizon een vrachtwagen, dan ga je dus kennelijk, met je blik, niet meer naar rechts... Maar ik erger me er niet aan, ik spiegel ff naar "waakzaam en dienstbaar" en hup er om heen... Je kan je overal wel aan ergeren :W

Dat doe ik ook als ik in 't blik rijd :P Slaat echt nergens op, alsof mensen bang zijn om een doorgetrokken lijn te overschrijden terwijl dat toch duidelijk gemaakt wordt met die massive groene pijl boven het wegdek.

Hij heeft gelijk, ik vind het ook niet kunnen om vóór iemand te gaan staan die er al stond. Dat is ook helemaal niet toegestaan, er vanuitgaande dat je daarvoor de stopstreep passeert.
Ook sommige automobilisten vinden het tof om "rap" weg te rijden bij een stoplicht , dat is niet alleen aan ons voorbehouden... en zoals wij allemaal weten doen we dat niet uit tijdwinst, maar gewoon om het leuk is.
Ik ga dan ook altijd tussen de auto's staan (wel vooraan dus). Totaal ongevaarlijk, want je bent toch 1 miljard keer sneller weg dan zij, en het wekt bij (bijna) niemand ongenoegen op.

Ik ga er áltijd vóór staan. Is gewoon veiliger voor iedereen.
 
ik ga er ook altijd 'tussen' staan. Tenzij er achter mij nog een motorrijder mee naar voren komt, dan ontkom je er niet aan om de motor half voor een auto te parkeren zodat je mede-motorrijder er naast kan.
:^ Doe ik alsnog liever niet, maar dan is er weer die groepsdruk van "ons motorrijders" :P
Van mij hoeft het niet, ik sta net zo lief achter een motorrijder. Het verkeer kan ook gaan rijden terwijl je er tussendoor peddelt, moet je gewoon mee om kunnen gaan. Net als filerijden.
 
Ik haal in het blik wel rechts in als er een linksplakker is, maar als het een hele rij is dan vind ik het weer asociaal. Vaak is er namelijk 1 de oorzaak van die rij, en dat is de voorste. De rest wil er net zo snel voorbij en met die gedachtegang hou ik me dan altijd maar in. Gisteren een taxi die naar de linkerbaan komt (3-baans weg) en na het inhalen gewoon blijft hangen. Nadat ik zelf naar de middelste baan ging en op hem inliep om duidelijk te maken dat ik er voorbij wil kwam er nog geen reactie (zag hem wel in zijn rechter spiegel kijken). Toen maar rechts er voorbij, waarna je dan uiteraard getrakteerd wordt op een lichtshow. En stug op de linkerbaan blijven rijden natuurlijk, nog kilometers lang in de verte in mijn spiegel zien rijden. Zelfs nadat meerdere er maar rechts voorbij gaan kon hij alleen maar met zijn lichten knipperen. Hekel aan mensen die vinden dat als ze de maximum toegestane snelheid rijden (of harder in dit geval), de rest dit ook maar moet doen. Dat beslis ik zelf wel, en nu ophoepelen naar de rechter baan. Ik heb overigens helemaal niks tegen langzamer rijden, maar alleen als dat ook echt nodig is.
 
De oma: en hoeveel pk peirden heeft die motor nu?
Ik: 160
De oma: 16?
Ik: nee 160
De oma: amai dat gaat goed vooruit zeker?
Ik: valt wel mee, tis een roadster, geen supersport he.
De oma: ah...

Maar misschien mocht ik deze niet posten, oma heeft haar rijbewijs gewoon mogen afhalen in het stadhuis, heeft nooit gereden. Zou dat wettelijk wel mogen, zelfs met een motor |(
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft gelijk, ik vind het ook niet kunnen om vóór iemand te gaan staan die er al stond. Dat is ook helemaal niet toegestaan, er vanuitgaande dat je daarvoor de stopstreep passeert.
Ook sommige automobilisten vinden het tof om "rap" weg te rijden bij een stoplicht , dat is niet alleen aan ons voorbehouden... en zoals wij allemaal weten doen we dat niet uit tijdwinst, maar gewoon om het leuk is.
Ik ga dan ook altijd tussen de auto's staan (wel vooraan dus). Totaal ongevaarlijk, want je bent toch 1 miljard keer sneller weg dan zij, en het wekt bij (bijna) niemand ongenoegen op.

Met voordringen bedoelde hij ook tussen de rijen te gaan staan.... eigenlijk alles behalve achteraan sluiten (incl. tussen de file doorrrijden).
En hoewel het wettelijk misschien niet is toegestaan om voorbij de stopstreep te gaan staan, volgens mij wordt dit in de meeste gevallen wel gedoogd zoals bijv. ook bij openstaande bruggen het geval is.
 
Als automobilist vind ik het wel stomvervelend als een motorrijder vóór me, vóór de stopstreep gaat staan, en dan gaat staan snurken. Groener wordt het niet... of daarna voor m'n neus zich iets té goed aan de snelheid houdt. Als je dan zo'n haast hebt dat je de rij voorbij moet, gá dan ook. Ook automobilisten willen wel eens vlot weg omdat het leuk is ;) Of omdat ze haast hebben.

Op de motor heb ik het dan ook nog niet aangedurfd (wat als het licht op groen springt als ik maar halverwege de rij ben...) maar ieder z'n meug natuurlijk, is ook een kwestie van ervaring opbouwen. Ik zou echter wel vlot wegwezen en doorrijden...
 
Laatst bewerkt:
Als automobilist vind ik het wel stomvervelend als een motorrijder vóór me, vóór de stopstreep gaat staan, en dan gaat staan snurken. Groener wordt het niet... of daarna voor m'n neus zich iets té goed aan de snelheid houdt. Als je dan zo'n haast hebt dat je de rij voorbij moet, gá dan ook. Ook automobilisten willen wel eens vlot weg omdat het leuk is ;) Of omdat ze haast hebben.

Op de motor heb ik het dan ook nog niet aangedurfd (wat als het licht op groen springt als ik maar halverwege de rij ben...) maar ieder z'n meug natuurlijk, is ook een kwestie van ervaring opbouwen. Ik zou echter wel vlot wegwezen en doorrijden...

Dan pas je je snelheid aan en probeer je netjes in te voegen in de rij met auto's :)
 
Ik ga als het druk is ook wel vooraan bij het stoplicht staan. Maar alleen als er meerdere banen zijn zodat ik er in het midden tussendoor kan. Ik zie vaak motoren half op de baan voor linksaf staan die dan wachten tot het groen wordt voor rechtdoor. Als het stoplicht op groen springt terwijl ik nog tussen de auto's naar voren aan het rijden ben dan rij ik rustig met het verkeer mee (klein beetje sneller, net als filerijden) totdat ik een gaatje zie waar ik tussen kan.
 
Ik vind voordringers erg aso, bijvoorbeeld bij de bakker. Of als iemand de file inhaalt via een benzinestation. Maar een motor dringt niet voor: de automobilist is niet later thuis als ik met de motor tussen de file doorrij. Wel later thuis als een automobilist via het benzinestation de file inhaalt.
Ik ga een stapje verder, ik zei gisteren tegen een blikster: "Als de motorrijders er tussenuit gaan en in het midden hun eigen baantje vormen, wordt de file voor de auto's ook een stukje korter!"

Ze zag de logica wel, maar kon het "voorkruipersgevoel" nog niet helemaal van zich af zetten ;)
Nog even bezinken misschien... :Y
 
... die natuurlijk geen centimeter ruimte laat. Alles strak achter elkaar.
Tsja, heb het inderdaad wel eens gehad dat ze geen ruimte willen maken. Snap ik ergens ook wel, dus als je jezelf er dan tóch een beetje in forceert mag er best even een (vriendelijk) handje naar de koekblikker toe :)
 
Laatst bewerkt:
Als ik hier in Geneve bij het stoplicht gewoon netjes tussen het blik blijf,
kijken ze me aan van die gast is niet goed.
zelfs de blikjes met zwaailamp hebben zo iets van "hee, die doet verdacht".

Edit,
dat is Geneve in Zwitserland.
 
Laatst bewerkt:
Ach koekblikkers.. Gisteren ben ik er weer een aantal rechts voorbijgereden omdat die baan dan weer over een kilometer of meer leeg was. Je ziet ergens aan de horizon een vrachtwagen, dan ga je dus kennelijk, met je blik, niet meer naar rechts... Maar ik erger me er niet aan, ik spiegel ff naar "waakzaam en dienstbaar" en hup er om heen... Je kan je overal wel aan ergeren :W

Ja....en precies dezelfde situatie heeft me een bekeuring van 192 pleuro opgeleverd wegens "rechts inhalen"...... :/ B| :X

Werd gebeld door agent, die me in het donker (smorgens vroeg) had gezien. Geen enkele uitleg werd geaccepteerd. Ws omdat ik zei dat ie dan echt een grote vent moest zijn, en alle links rijders ook een prent moest geven..... :X B|
Ging ie niet op in....
 
Wat ik graag doe zo aan het begin van de lente als de eerste hobbyisten hun motor hebben afgestoft:

Achter ze gaan staan nadat ze bij het stoplicht naar voren gereden zijn, wachten op groen en dan DIRECT flink claxonneren!

Vervolgens wachten totdat ze de motor opnieuw gestart hebben en/of hun evenwicht hervonden hebben om ze dan vervolgens hoofdschuddend in te halen.
 
Wat ik graag doe zo aan het begin van de lente als de eerste hobbyisten hun motor hebben afgestoft:

Achter ze gaan staan nadat ze bij het stoplicht naar voren gereden zijn, wachten op groen en dan DIRECT flink claxonneren!

Vervolgens wachten totdat ze de motor opnieuw gestart hebben en/of hun evenwicht hervonden hebben om ze dan vervolgens hoofdschuddend in te halen.


Zo he.. Jij hebt humor...
 
Wat ik graag doe zo aan het begin van de lente als de eerste hobbyisten hun motor hebben afgestoft:

Achter ze gaan staan nadat ze bij het stoplicht naar voren gereden zijn, wachten op groen en dan DIRECT flink claxonneren!

Vervolgens wachten totdat ze de motor opnieuw gestart hebben en/of hun evenwicht hervonden hebben om ze dan vervolgens hoofdschuddend in te halen.

Probeer maar :+ denk dat je dan een vuist tegen je spiegel zal krijgen als je hem/haar inhaalt.
Bij mij moet je het alleszins niet proberen, want voor je op het claxon hebt gedrukt ben ik al ver weg :)
 
Wat ik graag doe zo aan het begin van de lente als de eerste hobbyisten hun motor hebben afgestoft:

Achter ze gaan staan nadat ze bij het stoplicht naar voren gereden zijn, wachten op groen en dan DIRECT flink claxonneren!

Vervolgens wachten totdat ze de motor opnieuw gestart hebben en/of hun evenwicht hervonden hebben om ze dan vervolgens hoofdschuddend in te halen.

Lullig, maar ik moet er toch wel om lachen!
_O-
 
Laatst bewerkt:
Wat ik graag doe zo aan het begin van de lente als de eerste hobbyisten hun motor hebben afgestoft:

Achter ze gaan staan nadat ze bij het stoplicht naar voren gereden zijn, wachten op groen en dan DIRECT flink claxonneren!

Vervolgens wachten totdat ze de motor opnieuw gestart hebben en/of hun evenwicht hervonden hebben om ze dan vervolgens hoofdschuddend in te halen.

Wat leuk zeg, totdat jij de verkeerde tegenkomt en het flink uit de hand loopt omdat jij leuk dacht te zijn :W
 
quote:
Mesmer schreef op 13 maart 2015 @ 19:53:Zo he.. Jij hebt humor...



Ik vind hem wel leuk. Ik heb er ook een schijthekel aan als er een motorrijder voor me gaat staan als ik vooraan sta bij het stoplicht, en vervolgens als een natte krant optrekt. Sluit dan achteraan in de rij.

Dat geld niet alleen voor motoren...
Kwam vandaag bij Groningen aanrijden op linkerbaan bij het stoplicht toen één of andere pepernoot z'n blikkie nog even snel naar links naar links gooide om vooraan te staan en ik vol in de Ho-ijzers kon..
Ik in de veronderstelling dat die blikpiraat van plan is om een beetje rap weg te rijden... springt 't licht op groen, rijdt die gast weg als 't oudste wijf dat je je bedenken kunt.
Rechts haalt links bijna in en toch gewoon stug links blijven rijden....

Maar als een motorrijder vooraan wil staan is het asociaal en vervelend :?
 
Zo he.. Jij hebt humor...

Of niet? :+

Ook leuk (deze is meer voor tijdens het touren met vrienden):

Vooraan naast elkaar staan aan het stoplicht en zodra het groen wordt...gauw de dodemansknop van je buurman/vrouw omzetten om vervolgens zelf weg te rijden.

Felle competitie en paranoïde gedrag aan het volgende stoplicht gegarandeerd! *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan