Welke speciale verrichtingen vonden/vinden jullie

ik moet toch wel zeggen dat ik de 3 rondjes het "minst plezierig" :r vond , die ging dus ook maar net goed op mijn examen , de rest die ik heb moeten doen als in slalom , remproef en stapvoets rijden oefen ik nog elke dag in die fijne files in ons land ;) , dus die gaan als van een leide dakje (maak me niet af als dit spreekwoord niet helemaal juist is :} ) , maar goed veel rijplezier allemaal :]
 
Stapvoets rijden heb ik vorige week voor het eerst gedaan maar zo moeilijk is dat toch niet? :?

Gewoon ver vooruitkijken en je koppeling net op het aangrijppunt laten rusten, en desnoods je snelheid wat bijregelen met je achterrem. Bijna stationair gas geven en dan is het redelijk simpel.
 
Stapvoets rijden heb ik vorige week voor het eerst gedaan maar zo moeilijk is dat toch niet? :?

Gewoon ver vooruitkijken en je koppeling net op het aangrijppunt laten rusten, en desnoods je snelheid wat bijregelen met je achterrem. Bijna stationair gas geven en dan is het redelijk simpel.

Dat was het eerste dat ik GOED kon, ik was altijd bang om de remproef te doen. Voorwiel blokkeren en je kun de rest wel voorstellen.
 
Oefening baart kunst en aangezien mijn instructeur mij genoeg tijd gaf om te oefenen, vond ik de oefeningen tijdens het examen een makkie.

Het irritante was wel dat ik de s.v. op een normale weg moest doen, omdat de terreinen van het cbr vol lagen met sneeuw. Erg irritant om een remproef af te blazen, omdat je in je spiegel een kadettje aan ziet komen racen over dat industrieterrein.

Ook mijn instructeur vond het wel grappig om bij de slalom i.p.v. 6 pionnen en 7 neer te zetten. Tevens had ik iets te veel snelheid en reed ik volledig over die 7e pion heen. De examinator moest er wel om lachen, vooral omdat ik ook goed hard vloekte. Ik had dat onderdeel al gehaald, omdat die 7e pion er niet bij hoorde, maar de examinator wilde me nog wel een keer met 7 pionnen de slalom zien doen. Natuurlijk makkelijk gehaald (met de juiste snelheid).
 
Mijn leraar zette tijdens het oefenen de pionnetjes krapper als dat ze op het examen staan. Daar kom je op het examen pas achter en dan denk je wat een zee van ruimte ;)
Tijdens mijn lessen moest je de rondjes bijna met de stepjes op de grond draaien tijdens het examen kon ik (in mijn gevoel) de motor bijna recht op houden.


 
Kan een Belg z'n rijbewijs in Nederland eigenliojk halen? En net andersom?
VOlgens mij moet je officieel ingeschreven staan in het land waar je gaat lessen. Mijn zus kon ook pas afrijden in Duitsland toen ze officieel in Duitsland woonde.
Als ze weer in nederland gaat wonen kan/moet ze het rijbewijs omruilen.
 
VOlgens mij moet je officieel ingeschreven staan in het land waar je gaat lessen. Mijn zus kon ook pas afrijden in Duitsland toen ze officieel in Duitsland woonde.
Als ze weer in nederland gaat wonen kan/moet ze het rijbewijs omruilen.

Ja, maar dan mag ze't gewoon omruilen.. is namelijk een europees rijbewijs.. was alleen niet zeker of je inwoner moest zijn voor't examen zelf
 
Terug
Bovenaan Onderaan