Welke woon/werk-motor voor ongeveer 1500,- Euro

Dutch Steph

MF veteraan
18 mrt 2003
3.258
2
Ik wil een tweede motor voor 'erbij'. Dit om mijn huidige Suzuki GSX1100G te besparen van de relatief korte en dagelijkse woon/werk-ritten door weer en wind (zomer en winter). Afijn mijn eisen-pakketje is:

- aanschafprijs ongeveer 1500,-
- degelijk en betrouwbaar (realiserend dat je voor 1500,- altijd wel wat te sleutelen hebt natuurlijk)
- simpele techniek
- géén 'tsjoppert', die tijd hebben we gehad
- lekker licht en wendbaar (voornamelijk stadsritten)
- geschikt voor dagelijks gebruik
- wellicht een all/off-roadje (maar dat zijn dan weer vaak afgeragde één cilinders ...nare ervaringen mee)

Ik zat de denken aan een Kawa KLE 500, maar dat wordt lastig voor dat budget.

Kortom advies is weer eens welkom. En euh... 'fietsen' is géén optie ;)
 
heb een gs 500 van '92 staan. heb hem te koop staan voor €1250,-
kan er wel een foto van posten
 
heb een gs 500 van '92 staan. heb hem te koop staan voor €1250,-
kan er wel een foto van posten

Kom maar op met die foto ;) ...ik heb echter geen haast met de aanschaf, want ik wil eerst de Clio verkocht hebben. Hoeveel kilometers heeft jouw GS gereden?
 
ben nu bij mijn ouders dus heb de foto nu niet op de pc.
staat ook op marktplaats. ben binnen uur thuis dan zal ik hem erop zetten.
heeft ong. 43dkm gereden
 
ben nu bij mijn ouders dus heb de foto nu niet op de pc.
staat ook op marktplaats. ben binnen uur thuis dan zal ik hem erop zetten.
heeft ong. 43dkm gereden

Ik heb 'm gevonden!

42115.jpg
 
Een Yamaha Diversion 600 kun je vast ook wel ergens voor 1500 euro vinden.

Lijkt me dat die wel goed voldoet aan je eisen.

Inderdaad, lijkt me ook een geschikte motor. Daar heb ik ook al eens voor gekeken. Tamelijk ongecompliceerde fietsjes voor leuke prijzen.
 
Al een motorscooter overwogen (please don't shoot me ;) ). Schijnen ook een hoop mensen tevreden over te zijn, vooral op korte stukjes in de stad voor woon/werk. Kun je 2e hands volgens mij vast ook wel voor zo'n prijsje vinden.
 
Voor wel wat meer een fzr600 ?
Waarom ? Redelijk ruime zit,redelijk zuinig 1:20 gemiddeld,evengoed bescherming van kuip.
 
Al een motorscooter overwogen (please don't shoot me ;) ). Schijnen ook een hoop mensen tevreden over te zijn, vooral op korte stukjes in de stad voor woon/werk. Kun je 2e hands volgens mij vast ook wel voor zo'n prijsje vinden.

..... ALs KLE rijder tegen een TRANSALP rijder!!!!!

Spoel u mond,, was u handen, knuffel u Allroad, en neem NOOIT meer een woord met scooter in u mond!!!!!!!

maar even zonder gekkigheid, ik doe iedere dag 220 km op mijn KLE 1100 km per week woon werk verkeer, dit type motor bevalt mij uitstekend, is onder alle minder gunstige omstandigheden zeer goed te rijden , en in een file wil ik hem absoluut niet ruilen. wat er wel een nadeel van is,, is de kleine tank, ik heb mijn KLE continue op reserve staan, en moet iedere dag tanken.
maar liever met de motor , dan met de auto!!!
 
Ik heb mijn vfr750 voor dat geld gekocht. Het is wel een 87er maar hij doet het nog prima.

Ik zoek iets tamelijk ongecompliceerd. En het blok uit de VF-reeks van Honda vind ik net iets tè ingewikkeld voor het eenvoudige kluswerk. Ik heb zelf namelijk nog een VF750C gehad.

Al een motorscooter overwogen (please don't shoot me ;) ). Schijnen ook een hoop mensen tevreden over te zijn, vooral op korte stukjes in de stad voor woon/werk. Kun je 2e hands volgens mij vast ook wel voor zo'n prijsje vinden.

Heb ik inderdaad ook al overwogen. Haha, zoals je zelf al opmerkt rust op de term 'motor-scooter' op dit forum een groot taboe. Maar voor 1790 Euro's heb je dus bijvoorbeeld al een NIEUWE Honda SCV100. Ik zie mezelf alleen niet zo snel op zo'n ding rijden. Maar wellicht is dat gewoon het idee of vooroordeel...zoals dat bij veel motor-rijders bestaat en dus bij mij ook een beetje.

lead100_col_silver_02_2003_m.jpg


Voor wel wat meer een fzr600 ?
Waarom ? Redelijk ruime zit,redelijk zuinig 1:20 gemiddeld,evengoed bescherming van kuip.

Ik denk dat ik toch iets zoek met wat eenvoudigere techniek. Mooie motor hoor verder, zo'n fzr600. Niets mis mee!

Hoe ver is bij jou die "relatief korte" afstand?

Héél kort, dan hebben we het over 15 kilometer per dag of zo.



wat dacht je van mijn gpz500? ideale woon werk motor, zuinig, simpele techniek, toch wendbaar en redelijk snel.

klikkerdeklik.

Leuke motor! Ik hou 'm in gedachten. Maar we willen eerst ons Clio'tje de deur uit hebben.
 
Ik wil een tweede motor voor 'erbij'. Dit om mijn huidige Suzuki GSX1100G te besparen van de relatief korte en dagelijkse woon/werk-ritten door weer en wind (zomer en winter). Afijn mijn eisen-pakketje is:

- aanschafprijs ongeveer 1500,-
- degelijk en betrouwbaar (realiserend dat je voor 1500,- altijd wel wat te sleutelen hebt natuurlijk)
- simpele techniek
- géén 'tsjoppert', die tijd hebben we gehad
- lekker licht en wendbaar (voornamelijk stadsritten)
- geschikt voor dagelijks gebruik
- wellicht een all/off-roadje (maar dat zijn dan weer vaak afgeragde één cilinders ...nare ervaringen mee)

Ik zat de denken aan een Kawa KLE 500, maar dat wordt lastig voor dat budget.

Kortom advies is weer eens welkom. En euh... 'fietsen' is géén optie ;)
hey Dutch steph
maandje geleden heb ik een gsx 750 es te koop gezet hij is er nog steeds zie (gezocht en gevonden) mooie fiets voor een beste prijs laat het me maar weten.
xeneos.
 
Enne 1500 euro ben je mij zeker niet kwijt voor deze mooie fiets :) :) :)

Weet ik, ik heb nog gereageerd in jouw topic destijds. ;) Maar ik begin meer te denken aan een licht motortje. Bovendien ben ik nog steeds aan het oriënteren. En zoals eerder vermeld: eerst die tweede auto, de Clio, eruit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan