Welkom op het nieuwe Motor-Forum!

Zo ziet 'retro (2)' er bij mij uit.. Vind het niet echt duidelijker. Ik houd het gewoon bij 'modern' :Y

Screenshot_20180917-215108.jpg
 
Directe link geeft aan dat ik geen rechten heb... hmmmm

Ook de Meldingen waren aangegeven (stond een nummer bij), maar bij openen waren deze ook verdwenen.

Blijkbaar heb ik niet genoeg posts om toegang te hebben? :+
 
Maar dat is toch ook zo? De geciteerde tekst is puntgrootte 10 en de normale tekst is puntgrootte 10.5.


Ik vind dat juist heerlijk, het groene streepje is meteen duidelijk en valt goed op, plus de kleinere puntsgrootte maakt het (inderdaad) nog duidelijker.

Wat ik enorm mis is de "citaatonderbreker". Nou moet ik weer copypasten en zelf editen. Zoals ik dus hierboven heb gedaan met die ene post van Max in tweeën knippen. En dat is vet onhandig, want die Xenforo text fields hebben een hele nare bug waar ik veel last van heb. Bij een backwards selection (dus bijv. shift+left, shift+home, shift+pageup), gevolgd door een word selection action (dus bijv. ctrl+shift+right of ctrl+shift+left), werkt die laatste opeens op de rechterkant van de selectie in plaats van op de linkerkant. Laat je de backwards selection volgen door een character selection (shift+<left/right>) of een line selection (shift+<up/down>) blijft de cursor wel gewoon aan de linkerkant van de selectie staan. Een door vele jaren tekstverwerken opgebouwd spiergeheugen aan tekstmanipulatie-hotkeys dat opeens niet werkt op één website is echt een superslechte combinatie met het ontbreken van de "citaatonderbreker"-functie.
Ik kan een nieuwe functie aanzetten,
genaamd multi-quote.

Kijk dit filmpje eens (vanaf 3:15):

En deze:

Interesse?
 
Idd, ik dacht dat die citaatonderbreker gewoon was, maar hij was ideaal! Heb dit ook al eerder verzucht.
Zeker bij topics met toch vaak langere posts, zoals het religie-topic en sommige andere off-topic.

Ik heb jouw hele uiteenzetting hierover niet gelezen, want ik vind dat te ingewikkeld.
De uiteenzetting had niet met die citaatonderbreker te maken, maar met iets anders dat ik veelvuldig gebruik voor het opknippen van stukken tekst. (Wat nu zonder de citaatonderbreker dus nog meer moet.) Namelijk het selecteren/knippen/plakken van zinnen of zinsneden. Ik weet dat maar weinig mensen bij het selecteren überhaupt het toetsenbord gebruiken, laat staan ook nog met de ctrl/shift "modifiers". Dus er zullen er wel niet zo veel last van hebben, buiten de occasional IT'er of tekstredacteur. Toch is het voor mij een crime.

Het komt erop neer dat je nu niet één bepaald knopje kunt aanklikken voor de citaatonderbreker, maar zelf "vierkante haak openen/QUOTEvierkante haak sluiten (commentaar) vierkante haak openenQUOTEvierkante haak sluiten" moet intikken. En da's gewoon 'n stuk minder handig dan het was.
Dat hoeft dus ook weer niet, dat is nou net waar ik handig gebruik maak van de keyboard shortcuts voor tekstselectie. Maar ook dat hoeft allemaal niet, want zoals iemand al zei kun je (en dit is waarschijnlijk handig voor jou!) dus ook gewoon een stukje tekst selecteren met de muis, dan het kleine up-poppende "quote" knopje klikken, (let op: dit heeft Duderuud net na mijn post iets gewijzigd, zie filmpjes in zijn post) en dan komt het als citaatje in het reactieveld. En dat kun je een paar keer doen en dan worden al die citaatjes onder elkaar toegevoegd. Dat is dus net alsof je citaatonderbrekers hebt gebruikt, en dan hoef je ze niet zelf te bouwen. (Alleen voor mij gaat dat nog steeds langzamer dan keyboard shortcuts.)
 
Laatst bewerkt:
Oeh, die multiquote ziet er serieus bruikbaar uit! :o Denk ook dat dat voor Max heel nuttig is, en voor anderen die vaker op geordende wijze op erschillende berichten tegelijk willen reageren (en dan liefst in één post zodat het niet zo'n flood wordt). Ik zeg zet maar aan :t:t
 
Terug
Bovenaan Onderaan