Wellke helm voor een circuit dag

Michgsxf600

Die hard MF'er
16 nov 2011
403
3
Nederland
Hallo Allen,

Ik ben momenteel bezig om me circuit uitrusting bij elkaar te sprokkelen


En nu ben ik nog opzoek naar een goeie en betaalbare helm.

Ik kwam laatst bij een motorzaak deze helm tegen

Nexx XR1R Carbon

Wat is er hier bekend over deze helm ?

En heeft iemand misschien nog andere tips voor een helm

ik hoor t graag.

groeten,

Michiel
 
Misschien out of my league hoor, maar wat is goed? Een helm heeft natuurlijk altijd een e-keur, maar draagcomfort is toch wel belangrijk op het circuit lijkt me?
 
Dan zou je ook het allerduurste pak moeten hebben.

Ik zou sowieso voor een integraalhelm gaan, en ik denk dat er geen slechte helmen meer zijn. Bij een arai of shoei of agv betaal je sowieso ook voor de merknaam. Mijn ervaring is dat ik voor op het circuit het liefst een goed strak zittende helm heb. Comfort en geluidsnivo vind ik niet zo belangrijk, omdat je de helm maar gedurende een kortere periode op je hoofd hebt. Maar dit zijn mijn ervaringen, kan bij jou anders zijn.

Maar ik zou zo voor zo nu en dan een circuitdag nooit een helem van 5 á 600 euro kopen.
 
Kijk anders op helmlijst van de knmv. Als een helm hierop vermeld staat is deze zeker geschikt voor circuitdagen.
 
Kijk anders op helmlijst van de knmv. Als een helm hierop vermeld staat is deze zeker geschikt voor circuitdagen.
De KNMV kan zich beter zorgen gaan maken over de startlijsten van hun wegraces, er blijkt toch een behoorlijke leegloop gaande.

Maar hier heeft TS niets aan natuurlijk. Elke jouw goedzittende integraalhelm zal volstaan. Uiteraard niet te groot, niet te klein, weinig beweging toelaten. Ik geloof niet dat voor een circuitdag een speciale 'racesluiting' nodig is. Een keurmerk zal overigens wel naar gevraagd/gekeken worden maar die hebben veel helmen tegenwoordig al wel.
 
Dan zou je ook het allerduurste pak moeten hebben.

Ik zou sowieso voor een integraalhelm gaan, en ik denk dat er geen slechte helmen meer zijn. Bij een arai of shoei of agv betaal je sowieso ook voor de merknaam. Mijn ervaring is dat ik voor op het circuit het liefst een goed strak zittende helm heb. Comfort en geluidsnivo vind ik niet zo belangrijk, omdat je de helm maar gedurende een kortere periode op je hoofd hebt. Maar dit zijn mijn ervaringen, kan bij jou anders zijn.

Maar ik zou zo voor zo nu en dan een circuitdag nooit een helem van 5 á 600 euro kopen.
Mooi dom om te besparen op veiligheid je hebt maar 1 stel hersenen maar zo te zien werken die bij jou niet optimaal!
 
Pffff , een suomy.. :S

Snap niet dat je geen Arai of een Shoei neemt, erg dom!

;)

Had voor mijn HJC een Suomy gunwind Slight replica. Altijd een erg fijne helm gevonden. Heb zelfs nog een zgan gunwind "bad crab" liggen, alleen die was te modern getekend voor de klassieke racerij.
 
Ik denk dat ik vd week maar eventjes deze helm op me hoofd ga passen

HJC R-PHA 10 vind de Jerez black edition wel leuk icm het glow in the dark

Of kan ik beter voor een Suomy oid gaan ?
 
Ik denk dat ik vd week maar eventjes deze helm op me hoofd ga passen

HJC R-PHA 10 vind de Jerez black edition wel leuk icm het glow in the dark

Of kan ik beter voor een Suomy oid gaan ?

Eerst passen, want het verschil in pasvorm tussen een Suomy en de HJC R-PHA 10 is groot.

De HJC past mij goed, een Suomy totaal niet.
 
De HJC R-PHA 10 is geweldig voor op het circuit. Superlicht en goede ventilatie. Ik zelf heb de Ben Spies replica.

Vooral het gewicht is zeer comfortabel en geeft hierdoor goede bewegings vrijheid
 
ja ik ga m zoiezo eerst passen

Ben niet zo van de webwinkels als het om een helm gaat.

nu hopen dat de sneeuw snel weg trekt dan kan ik ff naar motozoom of een andere winkel die hjc verkoopt
 
Voor zo nu en dan een circuitdag hoef je - voor zover ik weet - geen aparte of bijzondere helm te kopen. Het moet een integraalhelm zijn (dat spreekt voor zich), maar verder? Kan gewoon iedere helm zijn die je anders ook op je hoofd zetten zou. En welke dát is, is dan weer heel persoonlijk! Lekker helmen gaan passen dus, proefritje waar mogelijk, zoeken naargelang budget toelaat en klaar...
 
idd beetje nutenloos
ik heb wel 7 helmen :+ maar dat is omdat ik een obsessie heb met mooie helmen

maar als je af en toe een circuitdag rijd, kan ik me niet voorstellen dat je voorin groep snel rijd
dus ook niet zo snel crashed met snelheeden boven de 200
 
idd beetje nutenloos
ik heb wel 7 helmen :+ maar dat is omdat ik een obsessie heb met mooie helmen

maar als je af en toe een circuitdag rijd, kan ik me niet voorstellen dat je voorin groep snel rijd
dus ook niet zo snel crashed met snelheeden boven de 200

hopeloos...er sterven dagelijks meer mensen in en om het huis dan op de weg in een autoongeluk......

door zo als jou te redeneren betekent ook dat je geen zwemdiploma nodig hebt als je maar één keer per jaar naar het zwembad gaat....enz, enz, enz,

Juist omdat je niet vaak op het cirucit rijdt gebeurt er veel meer voor je tijdens zo'n dag, vaak in demmiddag sessies vallen de meeste mensen omdat het erg vermeiend is waar je mee bezig bent en je hoeft echt geen 200 te gaan voor je een helm nodig hebt om het te overleven.

Voor circuitrijden en ook voor op de openbare weg moet je niet bezuinigen op je veiligheid....op de motor begint je kreukelzone bij je knieën , vingers en hoofd.... koop liever toerbanden pv raceplakkers en geeft je bespaarde geld uit aan goede bescherming
 
hopeloos...er sterven dagelijks meer mensen in en om het huis dan op de weg in een autoongeluk......

door zo als jou te redeneren betekent ook dat je geen zwemdiploma nodig hebt als je maar één keer per jaar naar het zwembad gaat....enz, enz, enz,

Juist omdat je niet vaak op het cirucit rijdt gebeurt er veel meer voor je tijdens zo'n dag, vaak in demmiddag sessies vallen de meeste mensen omdat het erg vermeiend is waar je mee bezig bent en je hoeft echt geen 200 te gaan voor je een helm nodig hebt om het te overleven.

Voor circuitrijden en ook voor op de openbare weg moet je niet bezuinigen op je veiligheid....op de motor begint je kreukelzone bij je knieën , vingers en hoofd.... koop liever toerbanden pv raceplakkers en geeft je bespaarde geld uit aan goede bescherming
ik zeg niet dat die een helm van 200 moet kopen ;)
maar ook geen helm van 800...

ik rij met een suomy vandal, en denk wel dat die genoeg beschermt als ik crash...
 
ik zeg niet dat die een helm van 200 moet kopen ;)
maar ook geen helm van 800...

ik rij met een suomy vandal, en denk wel dat die genoeg beschermt als ik crash...

je post geeft de suggestie dat je als beginner minder bescherming nodig hebt, daar regeer ik op. zoald je op de sharp site kan zien hoeft het inderdaad geen helm te zijn van 800 of meer, maar kijk naar de kwaliteit van de bescherming en niet naar het geld op de bank....... als je geen goede helm kan betalen is er ook geen geld voor een circuitdag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan