Wellke helm voor een circuit dag

Mooi dom om te besparen op veiligheid je hebt maar 1 stel hersenen maar zo te zien werken die bij jou niet optimaal!

Mooi dom om te denken dat duurder ook gelijk staat aan veiliger.

als je geen goede helm kan betalen is er ook geen geld voor een circuitdag.

Een goede helm hoeft niet duur te zijn. Waarmee er dus prima geld over kan blijven voor een circuitdag.
 
Laatst bewerkt:
je post geeft de suggestie dat je als beginner minder bescherming nodig hebt, daar regeer ik op. zoald je op de sharp site kan zien hoeft het inderdaad geen helm te zijn van 800 of meer, maar kijk naar de kwaliteit van de bescherming en niet naar het geld op de bank....... als je geen goede helm kan betalen is er ook geen geld voor een circuitdag.
ja sorry dat leek er wel op, maar ik bedoelde ermee dat als je egt serieus hard rijd je een helm van 800 overweegen, omdat je dan meestal ook veel meer risico neemt

maar als je af en toe een circuitdag doet een goede helm van 3 a 400 zeker wel voldoet
ander zouden ze door de knmv goedgekeurd zijn....
 
Wat dacht je van de best passende die je kunt vinden, van de KNMV lijst?

Heb je op de obw ook nog wat aan
 
ja sorry dat leek er wel op, maar ik bedoelde ermee dat als je egt serieus hard rijd je een helm van 800 overweegen, omdat je dan meestal ook veel meer risico neemt

maar als je af en toe een circuitdag doet een goede helm van 3 a 400 zeker wel voldoet
ander zouden ze door de knmv goedgekeurd zijn....

Want duurder is veiliger?
 
Wat dacht je van de best passende die je kunt vinden, van de KNMV lijst?

Heb je op de obw ook nog wat aan

Wat denk je van op de KNMV lijst en goed scoort in de SHARP - THE HELMET SAFETY SCHEME lijst?

Staan helmen van 70 pond in met 5 sterren.

Een goede helm hoeft niet duur te zijn. Waarmee er dus prima geld over kan blijven voor een circuitdag.

waarom draai je het nu om...... als je geen geld hebt voor een goede helm, pak, laarzen en handschoenen en banden met voldoende profiel , ( en nee goed = niet persé gelijk aan duur) dan is er ook geen geld voor een circuitdag.
 
Laatst bewerkt:
ja sorry dat leek er wel op, maar ik bedoelde ermee dat als je egt serieus hard rijd je een helm van 800 overweegen, omdat je dan meestal ook veel meer risico neemt

maar als je af en toe een circuitdag doet een goede helm van 3 a 400 zeker wel voldoet
ander zouden ze door de knmv goedgekeurd zijn....

Je denkt verkeerd, mensen die hard over het circuit kunnen rijden hoeven niet meer risico te nemen.

Rij je de goede lijnen, goede rempunten , goede instuurpunten, op het juiste moment op je gas en niet vergeten de juiste houding op de motor, dan ga je veel sneller rond en loop je juist veel minder risico.!!!!! ( een hele grote denkfout als je daar anders over denkt)
*
Daarnaast rijden veel beginners met een motor waarvan de vering niet goed is afgesteld en loop je veel meer risico om de bocht niet te halen en naast de baan te komen, vaak ontstaat er dan panieke en gaan ze vol in de remmen, gras heeft veel minder grip dan asfalt en de brokken motorfiets liggen her en der naast de baan.

Verkeerde bochtentechniek en hop einde bocht is het asfalt op....brokken her en der naast de baan

Geen conditie ( of teveel nieuwe indrukken) en hop later op de dag naast de baan en her en der brokken.
*

* * = niet iets wat een geoefende rijder overkomt dus loopt hij veel minder risico en komt een geoefende rijder eens naast de baan dan reageert hij instictief beter en loopt dus minder kans op brokken.
 
Je denkt verkeerd, mensen die hard over het circuit kunnen rijden hoeven niet meer risico te nemen.

Rij je de goede lijnen, goede rempunten , goede instuurpunten, op het juiste moment op je gas en niet vergeten de juiste houding op de motor, dan ga je veel sneller rond en loop je juist veel minder risico.!!!!! ( een hele grote denkfout als je daar anders over denkt)
*
Daarnaast rijden veel beginners met een motor waarvan de vering niet goed is afgesteld en loop je veel meer risico om de bocht niet te halen en naast de baan te komen, vaak ontstaat er dan panieke en gaan ze vol in de remmen, gras heeft veel minder grip dan asfalt en de brokken motorfiets liggen her en der naast de baan.

Verkeerde bochtentechniek en hop einde bocht is het asfalt op....brokken her en der naast de baan

Geen conditie ( of teveel nieuwe indrukken) en hop later op de dag naast de baan en her en der brokken.
*

* * = niet iets wat een geoefende rijder overkomt dus loopt hij veel minder risico en komt een geoefende rijder eens naast de baan dan reageert hij instictief beter en loopt dus minder kans op brokken.
Ik zit in hetzelfde spoor. :Y ;)
 
waarom draai je het nu om...... als je geen geld hebt voor een goede helm, pak, laarzen en handschoenen en banden met voldoende profiel , ( en nee goed = niet persé gelijk aan duur) dan is er ook geen geld voor een circuitdag.

Nu begin je over een gehele uitrusting, terwijl je in de post, waar ik op reageer, het alleen over een helm hebt.

En ook bij een volledige 'goede' uitrusting geldt dat het niet duur hoeft te zijn.
 
Nu begin je over een gehele uitrusting, terwijl je in de post, waar ik op reageer, het alleen over een helm hebt.

En ook bij een volledige 'goede' uitrusting geldt dat het niet duur hoeft te zijn.
Duur is sowieso subjectief. Vanaf wanneer is iets duur?
 
Nu begin je over een gehele uitrusting, terwijl je in de post, waar ik op reageer, het alleen over een helm hebt.

En ook bij een volledige 'goede' uitrusting geldt dat het niet duur hoeft te zijn.

Dat zeg ik ook nergens, als je leest zeg je hetzelfde, maar je wil liever wat te typen hebben...... dan eens te lezen
 
Als een product meer kost dan dat je er eigenlijk voor over hebt? Of is dat nog niet ruim en/of vaag genoeg? :P

Een hamburger bij McDonald's is niet duur, maar kost wel meer dan ik ervoor over heb. Wat dacht je van... Een product is duur als het significant meer kost voor relatief weinig meerwaarde ten opzichte van een ander product? :+

Waar hadden we het ook alweer over?
 
Ik vind gewoon niet bezuinigen op een helm,waarom rijdt dan meer dan het halve formule 1 veld met Arai,niet omdat ze zo slecht zijn lijkt mij!!!
Neem de TT Isle of Man hier rijdt 80% met Arai of Shoei!!
Typisch nederlands vind ik als wilt bezuinigen op een helm de topmerken hebben een perfecte pasvorm en een zeer hoge kwaliteit materiaal ook al zie je dit niet direct.
Dus het prijsverschil zit hem echt wel ergens in namelijk in kwaliteit,en ja kwaliteit kost nou eenmaal wat maar dan heb je ook wat.
Bijvoorbeeld deze. ;)
Succes met het aanschaffen van goedkope helmpjes mij niet gezien!
full
 
Succes met het aanschaffen van goedkope helmpjes mij niet gezien!
Nou ja duurder is niet perse beter he.
De directeur van Nolan wist mij nog te vertellen dat zijn goedkopere polycarbonaat helm in principe beter beschermd dan de duurdere fiberglas van (dezelfde fabriek) X-lite.
Alleen dat fiberglas lichter is en dus meer comfort bied. :)
Heb ze beide overigens.
 
Laatst bewerkt:
Nou ja duurder is niet perse beter he.
De directeur van Nolan wist mij nog te vertellen dat zijn goedkopere polycarbonaat helm in principe beter beschermd dan de duurdere fiberglas van (dezelfde fabriek) X-lite.
Alleen dat fiberglas lichter is en dus meer comfort bied. :)
Heb ze beide overigens.

Nolan allemaal 4 sterren

X-lite allen 4 op 1 na

Helmets Archive - SHARP 5 sterren, maar wel fiberglass
 
Ik vind gewoon niet bezuinigen op een helm,waarom rijdt dan meer dan het halve formule 1 veld met Arai,niet omdat ze zo slecht zijn lijkt mij!!!
Neem de TT Isle of Man hier rijdt 80% met Arai of Shoei!!
Typisch nederlands vind ik als wilt bezuinigen op een helm de topmerken hebben een perfecte pasvorm en een zeer hoge kwaliteit materiaal ook al zie je dit niet direct.
Dus het prijsverschil zit hem echt wel ergens in namelijk in kwaliteit,en ja kwaliteit kost nou eenmaal wat maar dan heb je ook wat.
Bijvoorbeeld deze. ;)
Succes met het aanschaffen van goedkope helmpjes mij niet gezien![afbeelding]

Ik heb ook heel lang zo gedacht, maar had geen geld voor Arai of Shoei. ( reed dus ook geen circuitdagen :P )

Mijn belangrijkste keuze was vroeger minimaal glasfiber vanwege de betere stevigheid van de schaal. Maar als je op die site van sharp kijkt zijn er meer helmen met 4* dan met 5* bij arai.

Nu ken ik het verhaal wat Arai verspreidt met ook sterkte naast de voorgeschreven testpunten, maar ja, das misschien wel alleen het praatje want als je ziet hoe een glasfiber helm wordt gemaakt zou het wel erg snel opvallen als je precies op het meetpunt een klein extra stukje gaan plakken.

Pasvorm is daarnaast misschien wel de allerbelangrijkste keuze want daar kun je het ook volledig op verliezen.

Dat Veel met Aria of Shoei rijden in de motorGP kan ook de reden zijn dat de helmen zo duur zijn, marketing die er voor zorgt dat je denkt dat het dan wel goed moet zijn.

Spies rijdt met HJC en die is zeker in 2012 veelvuldig getest ( ook al wordt er geroepen dat de helm van Spies in nergens( behalve de kleurtjes aan de buitenkant) maar lijkt op de winkelhelm.... maar dat zijn misschien ook maar alleen verhaaltjes.

Capirossi, Xaus, Bayliss, Toseland en biaggi reden allemaal met Suomy in de moto GP en WSBK, moet volgens jou dan ook erg goed zijn.
 
Laatst bewerkt:
Door sommige mensen hier wordt wel héél kort door de bocht gegaan, meer dan terecht dus dat sommige mensen er al tegen ingegaan zijn.

Een duurdere helm (van hetzelfde merk) biedt in géén geval een betere bescherming als een goedkopere helm (van hetzelfde merk). Beide helmen beschermen vergelijkbaar bij een crash. Heb dit ook ooit eens gelezen in een artikel van MR-magazine, waarbij iemand van Arai werd geïnterviewd. Los daarvan zou het ook enorm onethisch zijn voor een helmproducent om de veiligheid van een product te laten afhangen van de prijs.

Het verschil zit hem louter in het comfort (voornamelijk gewicht). Als je dus sporadisch rijdt is een keurmerk in de helm dus al voldoende, rij je meer dan ga je ook meer comfort willen.
 
Laatst bewerkt:
Door sommige mensen hier wordt wel héél kort door de bocht gegaan, meer dan terecht dus dat sommige mensen er al tegen ingegaan zijn.

Een duurdere helm (van hetzelfde merk) biedt in géén geval een betere bescherming als een goedkopere helm (van hetzelfde merk). Beide helmen beschermen identiek evenveel bij een crash. Heb dit ook ooit eens gelezen in een artikel van MR-magazine, waarbij iemand van Arai werd geïnterviewd. Los daarvan zou het ook enorm onethisch zijn voor een helmproducent om de veiligheid van een product te laten afhangen van de prijs.

Het verschil zit hem louter in het comfort (voornamelijk gewicht). Als je dus sporadisch rijdt is een keurmerk in de helm dus al voldoende, rij je meer dan ga je ook meer comfort willen.

een keurmerk in een auto is ook geen garantie dat je een hele veilige auto hebt..... het voldoet dan alleen aan een paar minimale keuringseisen. de site die ik al een paar keer heb geplaatst is een onafhankelijk instituut die net als de euroNCAP alle helmen/auto's op identieke wijze test en zo krijg je een objectiever beeld

voorbeeld arai de rx7gp is beter dan de rx7 corsair, maat toch zwaarder.
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt, nog beter dus als een keurmerk. Wou gewoon maar even aantonen dat sommige mensen prijs verwarren met bescherming, terwijl prijs vééél meer te maken heeft met comfort
 
Terug
Bovenaan Onderaan