Wellke helm voor een circuit dag

daar zijn de oordopjes voor gemaakt, want arai staat nu ook niet bekend als merk met weinig windruis
Ik draag uiteraard altijd oordopjes en toch is een stille helm daarbij wel fijn.
En mijn AGV (heb ik nog voor korte ritten) klemt bij het rechteroor, kan'ie wel vier sterren hebben in de loop van de dag zag ik zelf sterren. ;)
 
Mooi dom om te denken dat duurder ook gelijk staat aan veiliger.
toch zit er wel wat in, duurdere pakken hebben bijvoorbeeld vaak dubbele stiksels, en nog wel wat andere dingen.

Ik heb meer dan 1 keer iemand uit een grindbak gehaald, en de "dure" pakken zien er na een glijer toch vaak beter uit./
 
toch zit er wel wat in, duurdere pakken hebben bijvoorbeeld vaak dubbele stiksels, en nog wel wat andere dingen.

Ik heb meer dan 1 keer iemand uit een grindbak gehaald, en de "dure" pakken zien er na een glijer toch vaak beter uit./
In december een aanbiedingspak gekocht bij *Motorsportschool Holland, de stiksels liggen er al uit voor de glijer. :+

Edit. voortreffelijk opgelost door *dit bedrijf, de gouden douche. :}
 
Laatst bewerkt:
Lookwell.. :N ik heb ,n damen sinds 2 jaar, die is echt een tandje beter ..een groot tandje :}
 
Lookwell.. :N ik heb ,n damen sinds 2 jaar, die is echt een tandje beter ..een groot tandje :}
Mijn andere Lookwell pak is al van 2006 en nog steeds goed.
En vorig jaar nog een Kutsitani erbij gekocht een maat kleiner, maar de protectie in de ellebogen en schouders vind ik niet veilig voor op het circuit.

Maar wilde nu even voor een circuittraining een paar maten groter proberen.
Dus te krap zat hij in ieder geval niet. :X
 
Heb beide gehad,Richa en lookwel maar ben D,r nooit mee gevallen- gelukkig- blijkbaar maar kan dus geen uitspraken doen over kwaliteit. Driedubbele naden moeten er toch inzitten op de meest kwetsbare plekken? Dan kan iedereen dus z,n eigen pak beoordelen 8-)
 
Laatst bewerkt:
back on topic :)

Ben gisteren eventjes bij jos smit geweest in haarlem,
En heb daar eventjes een scorpion exo 1000 e11 op me hoofd gehad. voelt ook erg goed en leuk design op de helm.

Alleen vraag ik me nu weer af wat zijn jullie ervaringen op de weg met dat air pump systeem ?

want ik vind de r pha 10 toch ook nog erg lekker zitten en die is volgens mij nog een stuk lichter ook
 
En hoe denken jullie over een 2e hands helm die eruit ziet als nieuw ?

of kan je die beter links laten liggen

Beter links laten liggen.. Weet niet wat er mee gebeurt is. Buitenkant kan er wel goed uitzien, maar binnenkant kan wel slecht zijn.
 
inmiddels toe aan mijn 5de shark helm, en niet omdat ze slecht zijn maar omdat ik iedere 2 jaar een nieuwe helm kocht vanwege de hoeveelheid tijd dat ik opde motor door bracht. overigens mijn laatste helm heb ik inmiddels alweer 5 jaar.

1 van mijn shark helmen heeft precies gedaan wat hij moest doen en dat is mijn hoofd beschermen. Ik heb een keer een afstapje gemaakt in de ramshoek. de klap was hard genoeg voor een hersenschudding maar geen hersenletsel.

Waarom Shark omdat de pasvorm bij mij goed is. een Arai zit bij mij gewoon ruk.

dus ja ik heb mijn shark getest en goed bevonden (helaas daarna een nieuwe moeten kopen ;) ) :+
 
Leuk helmen topic...maar wanneer een andere helm kopen, en hoe oud is dan een helm.
Zag bijv. een replica van van de Goorbergh langskomen...das toch al even terug.
Heb zelf een Shoei XR1000...is aan een code ergens te zien hoe oud deze zal zijn.
 
Leuk helmen topic...maar wanneer een andere helm kopen, en hoe oud is dan een helm.
Zag bijv. een replica van van de Goorbergh langskomen...das toch al even terug.
Heb zelf een Shoei XR1000...is aan een code ergens te zien hoe oud deze zal zijn.

Ze staan meestal een jaar of 4 op de helmenlijst, staat hij daar nog op, dan mag je er wel een beetje van uitgaan dat hij niet te oud is.

de vd goorbergh is nu in een nieuwe versie met andere naam wel weer in de suomy verzameling opgenomen en de nieuwste kan weer wel
 
Terug
Bovenaan Onderaan