Wellke helm voor een circuit dag

Dus het prijsverschil zit hem echt wel ergens in namelijk in kwaliteit,en ja kwaliteit kost nou eenmaal wat maar dan heb je ook wat.

De prijs zit in het materiaalgebruik, de afwerking, reclame, garantie/service, arbeidsloon.

Krachtentechnisch zou het niet goed zijn als een glasfiber helm een veel hardere schaal zou hebben. Dit zou heel andere krachten op de schedel overbrengen. De helm moet dezelfde krachten kunnen weerstaan als de goedkopere helm.
Het voordeel van het sterkere materiaal is dat je voor dezelfde kracht, minder materiaal kan gebruiken en hierdoor een lichtere constructie kan maken.
En een lichtere helm is comfortabeler. Niet zozeer veiliger.
 
Laatst bewerkt:
De prijs zit in het materiaalgebruik, de afwerking, reclame, garantie/service, arbeidsloon.

Krachtentechnisch zou het niet goed zijn als een glasfiber helm een veel hardere schaal zou hebben. Dit zou heel andere krachten op de schedel overbrengen. De helm moet dezelfde krachten kunnen weerstaan als de goedkopere helm.
Het voordeel van het sterkere materiaal is dat je voor dezelfde kracht, minder materiaal kan gebruiken en hierdoor een lichtere constructie kan maken.
En een lichtere helm is comfortabeler. Niet zozeer veiliger.

Laat ik het anders omschrijven.

Een glasfiber helm is minder onderevig aan verudering door UVlicht, samen met de kruislings liggende vezels kan het meer krachten opvangen zonder volledig door te scheuren. een polycarbonaat helm heeft zeker na een paar jaar een veel grotere kans om te scheuren.

Zoals je ook met een ei ziet is de schaal erg sterk als hij heel is, scheut hij ergens dan is de volledige sterkte verdwenen, daarom liever geen polycarbonaat.
 
Laatst bewerkt:
Die helm heb ik zelf, erg fijne helm.

Ik heb deze .........en daarbij een AGV en de laatste van Ben Spies en moet zeggen de Suomy zit het prettigst.
full
 
Laatst bewerkt:
vandaag weer eventjes wat helmen getest

onder andere de xr1100 van shoei erg mooie helm zit ook goed.
Maar vind de r pha 10 eigenlijk net zo goed zitten en die is toch echt wel een paar 100 euro goedkoper

dus nu ff opzoek gaan naar de r pha 10 ben spies mc1 dus niet die monster editie
 
Is toch ook al een oudje denk? Die van mij is van '99 en nu echt niet meer draagbaar ;)
 
Ghehe, heb er ook 2. Heb nog een bad crab (Gino Borsoi-replica) uitvoering bij mn vader liggen. Die gebruikte ik toendertijd als regenhelm op het circuit. Hooguit 2 x opgehad geloof ik.
 
Ik vind gewoon niet bezuinigen op een helm,waarom rijdt dan meer dan het halve formule 1 veld met Arai,niet omdat ze zo slecht zijn lijkt mij!!!
Neem de TT Isle of Man hier rijdt 80% met Arai of Shoei!!
Typisch nederlands vind ik als wilt bezuinigen op een helm de topmerken hebben een perfecte pasvorm en een zeer hoge kwaliteit materiaal ook al zie je dit niet direct.
Dus het prijsverschil zit hem echt wel ergens in namelijk in kwaliteit,en ja kwaliteit kost nou eenmaal wat maar dan heb je ook wat.
Bijvoorbeeld deze. ;)
Succes met het aanschaffen van goedkope helmpjes mij niet gezien![afbeelding]


je heb deels gelijk maar alles producten die yen gerelateerd zijn is in prijs omhoog geschoten motoren helmen daarom zijn arai shoei aan de prijs
is wel zo praatje ik rij met arai dus de rest is ruk dat bedoelje te zeggen
 
Laatst bewerkt:
Die is idd van 2000 en draag hem ook haast niet meer ...ja op m'n scooter en thats it, maar doe hem niet weg ik had er twee die andere ligt bij Startwin Motors voor uitleen .
Ja zo bekeken heb ik wel zeven helmen in huis. :+
Nog een Uvex, Nolan, AGV en twee van Probiker.
Alleen de AGV wordt nog wel eens gebruikt op het Jawa spannetje. :]
En dan ook nog vier helmen weggegooid de afgelopen jaren.
Twaalf jaar bewaar ik ze niet. _O-
 
Laatst bewerkt:
vandaag weer eventjes wat helmen getest

onder andere de xr1100 van shoei erg mooie helm zit ook goed.
Maar vind de r pha 10 eigenlijk net zo goed zitten en die is toch echt wel een paar 100 euro goedkoper

dus nu ff opzoek gaan naar de r pha 10 ben spies mc1 dus niet die monster editie

Er is hier op MF een hele thread over de r pha 10. Meesten zijn erg positief over deze helm incl. Mijzelf. Hij is vooral erg licht en dat vind ik wel prettig. Ik heb zelf de Monster Spies versie. Als je voor een non replica versie gaat ben je nog een stuk goedkoper uit. Bij FC Moto.de kun je de Atlan versie voor 199 euro kopen precies dezelfde helm maar dan met een ander design.
Er is nu ook de plus versie van de R pha 10.
 
Voorbeeld: de AGV airtech kost geen 200 euri, scoort een geweldige 4sterren
Maar ze meten geen windgeruis en andere zaken.
Dus alleen vier-vijf sterren maakt ook nog geen goede helm.
Als je er hoofdpijn van krijgt en daardoor van de baan raakt.. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan