Werking stelbout koppelingskabel

CapireXRS250

Die hard MF'er
2 dec 2003
944
31
Nederland
Betreft een Aermacchi Ghibli 1954 met koppelen en schakelen op het stuur.

Het vinden van de juiste versnelling krijg ik alleen nog niet voor elkaar.

Volgens het boekje moet die in vrij, dan op de bediening op 0 zetten en dan op de juiste spanning met de stelbouten...

Alleen nu zitten deze aan beide kanten van het kopere buisje aan welke moet ik nu draaien om kabel strakker te krijgen?
 

Bijlagen

  • 5DF85607-6F41-4241-B6A9-5C542E4E0D41.jpeg
    5DF85607-6F41-4241-B6A9-5C542E4E0D41.jpeg
    766,4 KB · Weergaven: 6
  • 54792635-236C-4EFD-A04B-8E64B2AA0600.jpeg
    54792635-236C-4EFD-A04B-8E64B2AA0600.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 2
Mooi spul.
Ja, buitenkabel langer maken, door een van de borgmoertjes (rode pijl) los te draaien en de stelbout aan dezelfde kant uit te draaien. Zou die beiden nemen bij de punt van de vinger, want die stelschroef zit er dieper in, dus je kunt verder uitdraaien (als het moet). Bij juiste spanning borgmoer uiteraard weer vastdraaien...
 

Bijlagen

  • afbeelding.jpg
    afbeelding.jpg
    433,5 KB · Weergaven: 4
Stelbouten in je stuurbediening wat uitdraaien. Kabels wat strakker trekken zodat deze in de stelbouten bij je handvat vallen, dan de schroefnippels vastzetten. Daarna moet je gaan stellen.

Het is net als vroeger bij die kreidlers en zündapps

1590341982363.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan