Op vrijdag 15 november 2002 10:23 schreef roestendoenze het volgende:
Zorgen dat hefboom mechanisme naar je voet goed scharniert en dat de afstelling optimaal is. Ik doe altijd op de bok zetten en met de hand wiel rondraaien. Dan rem strakker stellen tot het wiel net ietsje stroever draait & dan weer half slagje terug. Dat kan al wat schelen.
Verder zijn dure remschoenen van een goed merk te prefereren boven b-merk spul.
Auto's van BMW schijnen best degelijk te zijn.Remschoenen van 100 euro per set vond ik al duur genoeg, er staat ook BMW op, is dat een goed merk denk je
...
Maar een trommel-achterrem op een relatief zware motorfiets, kun je denk ik weinig van verwachten. Tot blokkeren moet je em eigenlijk uiteindelijk wel kunnen indrukken. & net daarvoor zit je eigenlijk aan de remgrens van je band. Maar doseerbaarheid is klote van de bok als je al zo hard op die bedaal aan 't douwen bent.
Zou je misschien toch eens ander merk blokken moeten gaan proberen? Welke zitten er in de yammmelrammel?'t Zal ook niet echt geweldig remmen&doseren maar nu is het helemaal niks.
De trommelrem op de motor van mijn meisje kan wel degelijk blokkeren, en dat ding is ongeveer even zwaar.
Dat is de oplossing: Yamaha trommel erop bouwen
Ik weet nog een adres in Engeland ( zou wel ff flink moeten zoeken ) die een aanpassing maakt zodat er een remschijf op/in je achtertrommel kan, deden ze iig voor de Kawasaki's. Dus een soort "bus" die in je remtrommel valt, met een flens waar de schijf opgaat ( als je begrijpt wat ik bedoel ).
Zoals de titel zegt: hoe kan ik de werking van de achterrem (220 mm. trommel) van mijn BMW verbeteren?
Als ik de boel los heb gehad en schoon heb gemaakt is het tijdelijk iets beter, maar dat is er al snel weer vanaf. Zijn er bijvoorbeeld bepaalde merken remschoenen die zachter zijn en daardoor harder remmen, net als dat bij remblokken het geval is?
Of valt er nog iets anders te knutselen?
Gaarne uw tipsch ende adviezen!
zou daar ook niet teveel geld insteken. Gebruik dat liever om de voorrem beter te maken.
Of dat heb je al gedaan en dan lul ik weer eens
Hoezo nogeens? Doe jij elk half jaar nieuwe remblokkies?Op vrijdag 15 november 2002 12:17 schreef Ralfie het volgende:
Wel goed daddege et zegt, d'r motten nog eens nieuwe blokkies in
Op vrijdag 15 november 2002 12:51 schreef roestendoenze het volgende:Hoezo nogeens? Doe jij elk half jaar nieuwe remblokkies?
Ik heb voorrem nauwelijks ooit nodig & zou in principe in 95% aan m'n achterrem alleen genoeg hebben. Doe'k natuurlijk niet, maar m'n remmen slijten nauwelijks. Kwestie van op tijd gas loslaten.
Heb je soms die tip van nitromax laatst opgevolgd? Die tip tegen piepende remmen...Die's op zich lang genoeg, maar er is gewoon te weinig wrijving tussen remschoen en trommel lijkt het wel.
Zoals de titel zegt: hoe kan ik de werking van de achterrem (220 mm. trommel) van mijn BMW verbeteren?
Als ik de boel los heb gehad en schoon heb gemaakt is het tijdelijk iets beter, maar dat is er al snel weer vanaf. Zijn er bijvoorbeeld bepaalde merken remschoenen die zachter zijn en daardoor harder remmen, net als dat bij remblokken het geval is?
Of valt er nog iets anders te knutselen?
Gaarne uw tipsch ende adviezen!
zijn de remschoenen niet verouderd??
Op vrijdag 15 november 2002 11:56 schreef Sjaap het volgende:
Misschien helpt het als je dunne groeven in de trommelwand maakt zodat het remstof beter afgevoerd kan worden.
[/quote
Wordt wel gedaan bij ouwe crossers met trommelremmen, groeven dan in de remvoering ook om modder/water kwijt te raken gaat ie niet echt beter van remmen. Oppervlakte van remvoering word minder. kijk eens bij HPN die hebben een veranderde remnok zodat de rem beter remt ? Is de remtrommel nog wel rond of is deze gegroefd remtrommel laten uitdraaien met dikkere remvoering.