Wheelie met een oldtimer

wheelie jij met je brik/oldtimer

  • ja maar het is dan ook een zware

    Stemmen: 1 5,3%
  • ja en hij is zeker niet zwaarder dan die van jou

    Stemmen: 3 15,8%
  • neen, ik wil/kan niet

    Stemmen: 9 47,4%
  • neen, de motor kan niet

    Stemmen: 4 21,1%
  • neen, daar dient de andere voor

    Stemmen: 2 10,5%

  • Totaal aantal stemmers
    19
full


Met een lange achtervork om het wheeliën te voorkomen. Volgas in de stotterbox (toerenbegrenzer op de koppelinghandel geschakeld, ingesteld op 7000 tpm) en dan in 1 keer de koppeling los. Bij 7000 tpm heb ik 145 pk en 150 Nm aan het achterwiel ter beschikking. Voorover hangen en met de airshifter naar de 2de versnelling waarna het NOS-systeem in werking komt en het vermogen stijgt naar 235 pk aan het achterwiel in 1 seconde. Op die momenten kunnen je die balhoofdlagers en voorvorkkeeringen e.d. weinig schelen, kan ik je zeggen. :+
 
nope geen rijles gehad, aan het oefenen geweest op een groot privé terrein. Maar na m'n laatste stunt ga ik 'm gewoon in de garage zetten en 'm in orde maken voor nog wat jaren rij plezier. Ik mag pas in december leren rijden voor de moto. Auto morgen al, idioot land.
 
Bijna alles kan wel wheelien, mijn oude kawa GT550 kon het ook, kostte me alleen een koppeling.. _O-

Maar goed, iedereen zei dat het niet kon, en uiteindelijk kon et wel.

Tegenwoordig gaat et met de fireblade een stukkie makkelijker :+
 
Ik had vroeger een solex, bij elk stoplicht ging ik volgas op het achterwiel weg..... O-) :Y
 
Dat lijkt me nu net te moeilijk om aan te nemen aangezien een solex zijn gewicht vanvoor zit en die standaard maar 25 km/u rijden. Daar wil ik foto's van zien.
 
Dat lijkt me nu net te moeilijk om aan te nemen aangezien een solex zijn gewicht vanvoor zit en die standaard maar 25 km/u rijden. Daar wil ik foto's van zien.

....hahahaha je bewijst hier onze vooroordelen jegens belgen wel he? _O- _O-

Een solex heeft voorwielaandrijving he?....
 
Ah nu je het zegt. Bwa maakt niet uit de laatste keer dat ik er zo een heb gezien was ik een jaar of vijf. Dus vooroordelen gaan hier niet echt op denk ik. En dan nog als je hard genoeg trapt krijg je hem misschien ook wel omhoog :)
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt me nu net te moeilijk om aan te nemen aangezien een solex zijn gewicht vanvoor zit en die standaard maar 25 km/u rijden. Daar wil ik foto's van zien.

Toen ik die solex had, had ik net niet genoeg geld over voor een fototoestel!
Vind ut zelf ook erreg jammer, maar ja! :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan