Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik snap geen hol van de uitlegjes hier...
Betr op Youtube kijken om gewoon te zien hoe het gedaan moet worden...
Erg leerzaam moet ik zeggen..
Nu nog ff mooi weer en oefenen maar...
wat verliest ie nou in zijn bochtjes?deze is ook mooi:
Wat je doet is insturen door je gewicht te veplaatsen, waardoor je de bocht in "valt". Wanneer je verder niets zou doen, stuur je eigenlijk te scherp in. Dit te scherpe insturen compenseer je door tegen de stuurhelft aan te drukken die aan de kant van de bocht zit. (tegenaan drukken in de zin van met de rijrichting de stuurhelft naar voren duwen)
Probeer maar eens met gematigde snelheid in een lange bocht.
Deed het onbewust al een beetje maar na het lezen van dit topic bewust.Ik hoor links en rechts in de motorwereld dat er op rijles geleerd wordt dat je bijv. met je knie tegen de tank moet duwen als je een bocht wilt maken. Of ook wel dat je je gewicht moet verplaatsen.
Maar als je het kunstje door hebt om gewoon tegen de rechterkant van je stuur te duwen als je naar rechts wilt (en andersom natuurlijk), kan je sneller manouvreren dan op welke andere manier ook. Op deze manier leg ik mijn Fjr1300 in een tel van zijn ene op zijn andere oor.
Deed het onbewust al een beetje maar na het lezen van dit topic bewust.
Dank je Jack.
Tegensturen... Als je bedoelt: 'Eerst een tikje naar rechts om vervolgens vol naar links te hangen' dan ja. Vooral bij de halve draai/ achtje is dit fijn, ook kan het op een dijkweg het verschil zijn tussen een bocht in zn 6 nemen of terug moeten schakelen en hem in zn 4/5 nemen
You're welcome, glad to help.
Moter ')dan doe jij het toch echt verkeerd. Je moet op de kant van je stuur drukken waar je naar toe wilt. Wil je naar rechts dan druk je dus op de rechtkant van je stuur (ja DRUKKEN ja) je moter gaat dan sneller en makkelijker plat..
Dat rare foefje dat jij hebt maak je je bocht alleen maar wijder van.
ik doe het heel bewust en wat pogostick zegt: zo werkt het gewoon. Toen ik net mijn rijbewijs had nam ik een bocht bij mij in de buurt mijn angst en beven met 90, hoei!! wat ging ik hard, dood eng. Nu 6 maanden later knal ik er moeiteloos met 170 doorheen. Tegenduwen en genieten.
Tis net wat je zegt en daarmee suggereert: je moet effe een tikkie met het stuur de andere kant op om zo de bocht in te vallen -bewust- doen... Gewichtsverplaatsing gaat meer natuurlijk.
Wat je doet is insturen door je gewicht te veplaatsen, waardoor je de bocht in "valt". Wanneer je verder niets zou doen, stuur je eigenlijk te scherp in. Dit te scherpe insturen compenseer je door tegen de stuurhelft aan te drukken die aan de kant van de bocht zit. (tegenaan drukken in de zin van met de rijrichting de stuurhelft naar voren duwen)