Wie doet het ook heel bewust: tegensturen..

Even een paar dingetjes uit je verhaal:
Of je je het nu realiseert of niet, tegensturen is noodzakelijk en van vitaal belang voor uw paardrijden als het gebruik van de remmen. Als u niet bekend bent met countersteering, het is een term die wordt gebruikt om de fysieke actie van de stuurgroep de bar of clip-ons even in de tegenovergestelde (ja, tegenover) in de richting van de beurt om een hoek.

Meeste nieuwe renners die geen gebruik hebben gemaakt van een cursus zijn onder de indruk dat met het oog op boog via een hoek op een motorfiets, de bestuurder moet mager en sla het voorwiel in de richting van de hoek.


Zoals de fiets terechtkomt bij de gewenste hoek mager, de band

Be-grij-pend le-zen
Kijk ik ben natuurlijk geen english-native speaker, dus er zal best wel een grammatica foutje inzitten of zo, big deal.

Dat je geen native speaker bent begrijp ik, is ook niets op af te dingen. Dat je paardrijden, fietsen en motorfietsen in één stuk gebruikt dat over motorrijden gaat kun je daarmee niet goed praten. Vooral de tweede quote vind ik nogal hilarisch. Er staat helemaal niets.....van wat je vermoedelijk bedoelt.

Dus: echt zelf vertaald? of een vertaalprogramma gebruikt en niet gecontroleerd?
ik denk het laaste want lean betekent zowel leunen als mager, als je zelf vertaald zal het woord mager hier echt niet in je op komen.

"t is allemaal geen schande maar kom bij mij niet aan met begrijpend lezen :W

Als je de originele tekst nog hebt wil ik er met alle plezier een goed lopend verhaal van maken :Y :+
 
Even een paar dingetjes uit je verhaal:Dat je geen native speaker bent begrijp ik, is ook niets op af te dingen. Dat je paardrijden, fietsen en motorfietsen in één stuk gebruikt dat over motorrijden gaat kun je daarmee niet goed praten. Vooral de tweede quote vind ik nogal hilarisch. Er staat helemaal niets.....van wat je vermoedelijk bedoelt.

Dus: echt zelf vertaald? of een vertaalprogramma gebruikt en niet gecontroleerd?
ik denk het laaste want lean betekent zowel leunen als mager, als je zelf vertaald zal het woord mager hier echt niet in je op komen.

"t is allemaal geen schande maar kom bij mij niet aan met begrijpend lezen :W

Als je de originele tekst nog hebt wil ik er met alle plezier een goed lopend verhaal van maken :Y :+



You're so anal!


Maar effe serieus: vroeger deed ik het ook gewoon door mijn heupen naar de bocht te draaien, met mijn buitenste knie tegen de tank te duwen, mijn ellebogen te strekken, het buitenste stepje te belasten, ontlasten, en weer te belasten, voetjes naar binnen draaien,de bocht door te kijken, twee Weesgegroetjes en een scheet te laten maar ik raakte na bijv. een lange vakantie de volgorde kwijt, onverantwoord.













:+
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar een handlings-oefening (draaien, 8-je) is dus wel heel iets anders dan met 80 km/u met Countersteering een bocht ingaan. Dat kan je dus niet vergelijken.

Zomaar even een opmerking tussendoor ;)


Btw. Met lessen gingen bij mij (Kawa GT550) altijd de uitlaten aan de grond tijdens 8-jes en cirkels draaien :] Schraaaaaaaaaaaap..... En de instructeur zei dat het goed was *O*


nee duhhh... maar dat neemt niet weg dat het kan en dat je het eigenlijk gewoon altijd gebruikt als je het eenmaal gewent bent.. ik wel tenminste.. het stuurt gewoon veel lekkerder en lichter...

ik ben de eerste keer avb gezakt omdat mijn 8je te klein was... kan ook nog... fijn die techniek -O-
 
Bij mijn opleiding werd het niet countersteering, maar PUSHsteering genoemd
En dat dekt de lading veel beter :Y

Je oefent druk uit op het stuur aan de kant waar je heen wilt :]
En dat begint lekker te werken vanaf iets harder dan stapvoets.

Probeer maar: als je het bekende U-tje of 8-tje wil draaien dan trek je je motor omver als je gaat hangen of aan je stuur gaat draaien :N

Ga je op het stuur DRUKKEN, dan duikt de motor precies die kant op die jij wil,

Je wiel wil rechtdoor (door middenpunt vliedende dingen inderdaad) dus als je je stuur draait gaat'ie weigeren :Z

Verander je de HOEK van je wiel (pushsteering) dan blijft je motor heerlijk rustig :Y
hoef je alleen maar je heupen los te gooien :Y :Y
En ga je heerlijk strak de bochten door :9~

Ook in de stromende regen *O*
 
Je wiel wil rechtdoor (door middenpunt vliedende dingen inderdaad) dus als je je stuur draait gaat'ie weigeren :Z

Verander je de HOEK van je wiel (pushsteering) dan blijft je motor heerlijk rustig :Y
hoef je alleen maar je heupen los te gooien :Y :Y
En ga je heerlijk strak de bochten door :9~

Ook in de stromende regen *O*
Nou wil ik niet lullig doen hoor, maar jij kunt je stuur dus niet alleen draaien maar ook op een andere manier bewegen??

Met counter-steering rij je gewoon de motor onder jezelf vandaan (je massa wil rechtdoor terwijl je de motor opzij dwingt) waardoor je de motor schuin laat gaan, dat is volgens mij alles. De bocht volgt dan vanzelf.
 
Ik zou niet weten hoe ik 300kg Vmax op een andere manier kan overtuigen iets anders te doen dan rechtdoor gaan :)

meer fricandellen eten!!! })
Als je maar genoeg weegt, krijg je ook een V-max de bocht om.
Het is hard werken om een r1 bij te houden, maar het gaat wél.
Met massa krijg je alles in beweging.

Zondag tijdens de motorzegening in Grubbenvorst:

Fazer rijder tegen mij: "ahja, een V-max....daarmee kun je alleen hard rechtdoor....."

Ik: :o B| :N :j

Tijdens het rijden kon hij me niet meer bijhouden op bochtige weggetjes
Ik: "ahja Fazer....met alleen een Fazer kom je er niet....rijden kunnen moet je ook...." })

Hij: :? :/ :$
 
Laatst bewerkt:
Nou wil ik niet lullig doen hoor, maar jij kunt je stuur dus niet alleen draaien maar ook op een andere manier bewegen??

Met counter-steering rij je gewoon de motor onder jezelf vandaan (je massa wil rechtdoor terwijl je de motor opzij dwingt) waardoor je de motor schuin laat gaan, dat is volgens mij alles. De bocht volgt dan vanzelf.

ja, volgens mij word countersteering te letterlijk genomen bij de meeste.. tis dus niet zo dat je met naar rechts sturen door de gehele bocht, feitelijk een bocht naar links maakt.
countersteering is volgens mij enkel om de motor plat te leggen
 
Nou wil ik niet lullig doen hoor, maar jij kunt je stuur dus niet alleen draaien maar ook op een andere manier bewegen??

Eehhmmm....inderdaad, je draait je stuur niet, je verplaatst je gewicht op het stuur. Is dat zo vreemd? :? :?

Je kunt inderdaad ook sturen door het gewicht van je kont te verplaatsen, maar dat kost bij snelle correcties meer tijd.
 
Eehhmmm....inderdaad, je draait je stuur niet, je verplaatst je gewicht op het stuur. Is dat zo vreemd? :? :?

Je kunt inderdaad ook sturen door het gewicht van je kont te verplaatsen, maar dat kost bij snelle correcties meer tijd.

Sturen door gewicht uit te oefenen op het stuur in verticale richting werkt niet, zoek maar eens op de no-nonsense bike van keith code. Je bent gewoon aan het tegensturen, ofwel insturen door het stuur eerst tegen de bochtrichting te verdraaien.
 
De vertaling is soms wel erg _O-

Sorry Jack; ik weet het; goed bedoeld maar toen in je verhaaltje het paard met de steady gasklep voorbij kwam bleef ik er bijna in :+

Ik heb dat tegensturen ook wel eens bewust geprobeerd.......maar er is maar 1 ding wat voor mij echt werkt; kijken, kijken, kijken!

Als je goed kijkt gaat de rest vanzelf (tenminste bij mij :$)
 
Laatst bewerkt:
Ik snap geen hol van de uitlegjes hier... :?
Betr op Youtube kijken om gewoon te zien hoe het gedaan moet worden...
Erg leerzaam moet ik zeggen.. *D

Nu nog ff mooi weer en oefenen maar... :]
 
Tijden mijn rijopleiding las ik op de website van de luie motorfiets een stukje over countersteering. Eea voorgelegd aan mijn instructeur en die het niet echt interessant vond. Vandaag de dag gebruik ik het bewust en het bevalt me prima.
 
Eehhmmm....inderdaad, je draait je stuur niet, je verplaatst je gewicht op het stuur. Is dat zo vreemd? :? :?

Je kunt inderdaad ook sturen door het gewicht van je kont te verplaatsen, maar dat kost bij snelle correcties meer tijd.
Dat vind ik vreemd inderdaad. Je draait het stuur of je draait het niet, je kunt niet de hoek van je wiel veranderen zonder het stuur te draaien. Bij countersteering draai je het stuur wel degelijk, daarom werkt het ook ;)
Ik snap geen hol van de uitlegjes hier... :? ...
Hoeft ook niet, gewoon doen :]
 
Uitleg is heel simpel..

Pak een potlood, zet hem rechtop, dan duw je hem onderaan naar links, dan valt hij naar rechts, dat is hetzelfde als wat met je motor gebeurd :+
 
ja hehe met een street triple heb makkelijk praten. jaloers want boven budget. :(

(en een kuipje is best lekker op de lange afstand)
 
ik heb 't gisteren en vandaag maar 's ff geprobeerd, en dat werkt verdomde mooi :D

gewoon lekker de bocht in gooien, wil je nog nét iets platter, druk je je stuur ff naar buiten :)
 
dit is dus alleen bij gewoon rijden? 8tjes rijden en keren kan je het dus beter niet bij proberen om het platter te krijgen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan