wie gaat er mee met de motor op vakantie???

Maar nou ff 'n vraag he.

Ik rij over een maandje ffies naar Nice toe, maar hoe regel je het tactisch als je 'even moet' en je dus je motor met alle spullen 'onbeheerd' achter moet laten?

ik doe de waardevolle spullen in mn koffers, die zijn afsluitbaar.
kleding etc. minder waardevol in n bagagerol, stevig vastgesnoerd. Daar begint niet iemand zomaar aan te prutsen bij een tankstation.

en papieren, geld, telefoon etc. in de tanktas die gaat mee naar binnen. Ik neem daarmee geen risico.
 
Ozze,

Leuk verhaal en mooie heimwee foto's.
Ga zelf in april naar Sicilië met 3 of 4 personen, dus voor de liefhebbers kijk even op
m'n homepage. :]
 
Van de zomer ga ik voor het eerst op de fiets weg. Blijft binnen de Benelux en Duitsland, maar toch. Daarvoor ben ik nog aan het kijken waar ik prcies naartoe ga. In ieder geval een paar dagen Maastricht, en van daar uit wat door Duitsland en Belgie.

Heb twee keer twee weken vakantie, de tweede keer heb ik nog geen planen voor, dat komt zeker nog wel. Misschien een paar dagen Parijs, zit ik nu ok aan te denken.

Mallorca had ik eerder in gedachten, dat schuif ik ff door naar volgend jaar.

Van de week nog eens kijken of ik aan een tanktas, koffer, buddy seat tas en eventueel rugzak genoeg heb.
 
Van de week nog eens kijken of ik aan een tanktas, koffer, buddy seat tas en eventueel rugzak genoeg heb.

Ik zou een bagagerol nemen. Tegenwoordig heb ik koffers maar op mijn eerste motor had ik grote bagagerol (90 liter), een tanktas en mijn tent bovenop de bagagerol.

Het was eigenlijk makkelijker inpakken dan de koffers tegenwoordig. En helemaal waterdicht en dat moet je bij een tas nog maar afwachten.
 
Ik ben deze route van plan te rijden, rechts om, met een maat van mij incl tent *O*

route2007planningfw0.jpg


wij dus
afbeelding008az0.jpg


Begin augustus gaan we rijden, niks geboekt geen vaste dagen alleen in 2 weken terug zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou een bagagerol nemen. Tegenwoordig heb ik koffers maar op mijn eerste motor had ik grote bagagerol (90 liter), een tanktas en mijn tent bovenop de bagagerol.

Het was eigenlijk makkelijker inpakken dan de koffers tegenwoordig. En helemaal waterdicht en dat moet je bij een tas nog maar afwachten.

Met de tanktas heb ik regelmatig in de regen gereden, ben daar ook erg tevreden over. Nooit vochtigheid aan de binnenkant aangetroffen.

De tas voor op de buddy seat heb ik pas en nog niet getest in de regen eigenlijk. Zie ik binnenkort.
 
Gebruik jij TomTom oid voor de route?

Ik heb tomtom op een pda, deze neem ik waarschijnlijk mee.. kaarten gaan ook mee. Waarschijnlijk is het rijden op tomtom het makkelijkst, in dat geval ga ik een 12volt aansluiting maken voor de pda. Heb vernomen dat je hier speciale stekkers voor kan kopen
 
Ik heb tomtom op een pda, deze neem ik waarschijnlijk mee.. kaarten gaan ook mee. Waarschijnlijk is het rijden op tomtom het makkelijkst, in dat geval ga ik een 12volt aansluiting maken voor de pda. Heb vernomen dat je hier speciale stekkers voor kan kopen
Dat is gewoon een omvormertje, die heb je zo klein dat hij waarschijnlijk wel onder je buddyzitje past!!
Deze vervormt van 12 volt naar 220 volt!!
Sluit je aan op een kabeltje welke stroom geeft zodra je de sleutel omdraait, kan hij ook nooit je accu leegtrekken!!!
 
Ik wil zelf dit jaar in de zomervakantie naar Hongarije. In Hongarije zelf heb ik wel een adres aangezien mijn ouders daar een huisje hebben maar hoe doen mensen het onderweg? Ik ga geen tent meenemen dus een camping is geen optie, blijven er de hotels over. Ik zie het niet zitten om mijn motor een nacht onbeheerd buiten te laten staan. Ben nogal panisch aangelegd. Zijn er genoeg hotels met bewaakte stalling/garage?
 
Dat is gewoon een omvormertje, die heb je zo klein dat hij waarschijnlijk wel onder je buddyzitje past!!
Deze vervormt van 12 volt naar 220 volt!!
Sluit je aan op een kabeltje welke stroom geeft zodra je de sleutel omdraait, kan hij ook nooit je accu leegtrekken!!!

Ik heb geen 220 nodig, 12 volt is voldoende aangezien de pda is gemaakt voor in de auto en die ook 12 volts is
 
Ik ga dit jaar weer een paar weekenden weg (vrijdag t/m maandag), lekker betaalbaar (lees: primitef) op de camping. Zonder GPS, vind ik onzin. Ik kijk gewoon op de kaart waar ik ongeveer naartoe wil, de bochten dus, en dan rij ik daar naartoe.

Zijn er mf-ers die mee willen?

Reageer dan maar of mail me via mijn profiel

Emilio


Hey Emile

Dit jaar wil ik zeker wel eens mee. Ik hoop eind juni weer te mogen motorrijden. :] Als je daarna nog eens op pad gaat... weekendje camperen en motorrijden, count me in!! *O*

groetjes Hilde
 
Ik wil dit jaar ook eens 4 a 5 dagen naar Duitsland of misschien iets verder.Zal hoogst waarschijnlijk wel alleen worden,Ik heb wel vrienden ,ook wel met motoren maar ben de enige (bijna dan) die nog vrijheid,blijheid kent........... :) Maar ik zat te denken aan een pension in de Eifel bijvoorbeeld en vanuit daar routes rijden.Ik rij op een R6 dus zo min mogelijk bagage ,Tanktas en een rugtas meer absoluut niet.Maar zoveel ben je dan ook niet nodig lijkt me.
Als iemand nog tips oid heeft zou dat niet verkeerd zijn
 
Ik wil dit jaar ook eens 4 a 5 dagen naar Duitsland of misschien iets verder.Zal hoogst waarschijnlijk wel alleen worden,Ik heb wel vrienden ,ook wel met motoren maar ben de enige (bijna dan) die nog vrijheid,blijheid kent........... :) Maar ik zat te denken aan een pension in de Eifel bijvoorbeeld en vanuit daar routes rijden.Ik rij op een R6 dus zo min mogelijk bagage ,Tanktas en een rugtas meer absoluut niet.Maar zoveel ben je dan ook niet nodig lijkt me.
Als iemand nog tips oid heeft zou dat niet verkeerd zijn

Als tip; ik denk dat het een stuk prettiger rijdt met een (kleine) bagagerol achterop dan met een rugzak. En dat moet zelfs op een R6 te doen zijn.
 
Zou net zoals alle voorgaande jaren met vrienden (niet met de motor) op vakantie gaan, maar dat gaat dit jaar waarschijnlijk niet door.
Nu ben ik zelf van plan om van de zomer met de motor op vakantie te gaan. Er is alleen één probleem, dat ik de enige in de vriendenkring ben die motor rijdt. |(

Daarom wilde ik even peilen of er mensen zin hebben om met een groepje een weekje te toeren. Ik zat zelf te denken om bijvoorbeeld door frankrijk naar italie te rijden en door duitsland weer terug, maar dat kunnen we het beste onderweg bekijken :P

Mochten er mensen zijn die hier interesse voor hebben, laat t weten.......... :]

of als ik ergens bij aan kan sluiten :9~~

Ik word onderhand wel een beetje benieuwd wat je gaat doen. Er zijn verschillende opties genoemd voor je...
 
Ik ben deze route van plan te rijden, rechts om, met een maat van mij incl tent *O*

[afbeelding]

wij dus
[afbeelding]

Begin augustus gaan we rijden, niks geboekt geen vaste dagen alleen in 2 weken terug zijn.
Hee, waarom rijdt je juist om de mooie gebieden heen? Ik weet uit ervaring dat het gebied rond München erg saai is met de motor. Gebied onder Milaan ook, terwijl het juist boven Milaan zo mooi is qua bochten enzo. Je rijdt daarbij om Zwitserland heen ;) Beetje jammer..
 
Laatst bewerkt:
Hee, waarom rijdt je juist om de mooie gebieden heen? Ik weet uit ervaring dat het gebied rond München erg saai is met de motor. Gebied onder Milaan ook, terwijl het juist boven Milaan zo mooi is qua bochten enzo. Je rijdt daarbij om Zwitserland heen ;) Beetje jammer..


Kijk dat had ik nu ook gezien. Gebied rond genua is ook erg druk van met van die half gare italianen, weet niet of dat zo handig is. Wel mooi kust route daaro.

Zowiezo relatief veel duffe autobahn, autostrada, route de soleil. Maar dat kan ook aan mij liggen, of aan het kaartje. Denk ook eens de gourges du verdon (fr) schijnt ook rete koel te zijn. suc6 & njoy. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan