Wie o wie kan mij helpen met mijn rs125 naar 160cc

Onzin om te zeggen dat Polini kitjes rotzooi is.

Ik lees het ook niet in het eerder gelinkte topic.
Wel iemand die zijn motor gewoon helemaal niet had afgesteld.
Dat is de oorzaak van de vastloper, niet de kit zelf. :]
 
heb zelf ook weinig positiefs over de 160cc kitjes gehoord...
mijn mening hierover:
volgens mij ligt het gewoon aan de berijder :P 18jarige scooterboys b.v. die goedkope olie d'r ingooien, euro 95tanken ipv 98(wat beter is), de boel slecht warmrijden, want da's ook erg belangrijk voor een 2-takt ongeveer 15min onder de 5500 á 6000 toeren houden.
En tja dan het afstellen... als het al gebeurd... en ja dat is anders dan die ene keer een sproeier verwisseld te hebben bij je scooter :P luisterd allemaal ff nauwkeuriger en tja gewoon op de testbank gooien die handel dan weet je of je AF-mengsel goed staat.

mening 2:
Als je net 18 bent en je hebt net je rs125 waarom zou je d'r dan meteen een polini kit onder willen gooien?? leer eerst eens rijden, en je motor kennen, dan kan je na een jaar altijd nog die kit d'r onder gooien als je het gevoel hebt dat je motor te weinig vermogen heeft...

maarja wie ben ik :+
 
jongens..........jah eindelijk heb ik mijn 160cc kitje :] .
ik heb alle reacties gelezen........maar toch zo koppig geweest om dat ding te kopen 8-) .

alleen stap 2 (monteren) gaat moeilijk, dus wie o wie kan mij daarbij helpen?

en owja wat kost een zuiger........
 
heb zelf ook weinig positiefs over de 160cc kitjes gehoord...
mijn mening hierover:
volgens mij ligt het gewoon aan de berijder :P 18jarige scooterboys b.v. die goedkope olie d'r ingooien, euro 95tanken ipv 98(wat beter is), de boel slecht warmrijden, want da's ook erg belangrijk voor een 2-takt ongeveer 15min onder de 5500 á 6000 toeren houden.
En tja dan het afstellen... als het al gebeurd... en ja dat is anders dan die ene keer een sproeier verwisseld te hebben bij je scooter :P luisterd allemaal ff nauwkeuriger en tja gewoon op de testbank gooien die handel dan weet je of je AF-mengsel goed staat.


Ben het met deze post eens. Ik rij al meer dan 3000km probleemloos rond met een Rotax 123 160cc Polini. prima cilinder. Nooit warmer dan hoort, start meteen, zelfs na de winter en lekker kwiek. Ik heb het gedaan omdat m'n orgineel vastgelopen was na 18.000km(Km stand bij aankoop). Gewoon TTS olie erin(1 op 40) en rustig warmrijden. Bij inrijden een te grote sproeier gebruikt, na 1000km een paar maatjes kleiner geplaatst. Over 10.000 km m'n zuiger maar eens vervangen. Duurt nog een jaar of 4/5 bij mijn kilometrage...
 
Terug
Bovenaan Onderaan