Wie rijdt er RF 400/600/900R deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
EN ? EN ? EN ? :P :+
stupid.gif
 
Hallo RFers

Weet 1 van jullie of het mogelijk is om de standaard middenpijp van een RF bij te buigen zodat de demper een paar cm lager komt te hangen?

Je kan bij het knik punt een stukje eruit zagen,(zaag-slijpsnede is al genoeg),op de goede plek buigen en weer dicht lassen(rvs).Buigen lukt niet zonder zwaar gereedschap, misschien met een brander eerst heet stoken en dan buigen maar ik denk dat slijpen en lassen makkelijker gaat.Mag ik vragen waarom je dit wilt?,want de grondspeling wordt hierdoor heel wat minder. |(
 
Nou ik zit dit te overwegen omdat ik van de RF in plaats van een sport bike waar niet echt mee te toeren valt, toch een sportieve toermotor te maken.
Het verlagen van de stepjes voor de duo is daarbij een punt, alleen jammer dat de uitlaat op dat zelfde punt vast zit, dus als ik die zou willen verlagen moet ik ook de uitlaat verlagen.

Maar ik snap jouw punt met de grondspeling niet helemaal er zijn genoeg motoren denk maar aan een ZZR waarbij de uitlaat toch een stuk lager ligt en die motoren kunnen ook nog flink de bocht in.
 
zzr is veeeeeel meer toer dan sport, verlagen van de uitlaat komt de grondspeling in gedrang. Maar met de RF zitten je stepjes toch eerder aan de grond dan de uitlaat dus die kan wel nog wat omlaag maar ik zou het niet doen..
 
Ik weet dat met de 900 de rechterzijde het stepje met pin toch vrij snel aan de grond zit,vooral met duo.Deze pin is ter bescherming van oa. je uitlaat,raakt de pin de grond veert deze mee, raakt je uitlaat de grond wordt de motor "opgetild" en dat wil je niet natuurlijk.Misschien is de 600 wel anders wat betrefd de duo step afstand maar ik heb mijn vrouw daar eigenlijk nooit over horen klagen.(57 KG-170 cm)
 
Ok ik kijk nog wel even, misschien dat ik nog wel wat anders verzin dan.
Ben in ieder geval van plan om een corbin zadel te kopen aangezien ik het standaard zadel van een RF 10000X niks vind en wil er een superbike stuur op zetten om mijn polsen wat te ontlasten.

Misschien dat deze 2 aanpassingen al voldoende schelen.
 
Op de 600 is de step denk ik niet anders, maar het zadel is op de 600 beter dan dat van de 900. Welke halve zolige jap ooit heeft bedacht om het zadel van de 900 uit 1 stuk te maken in plaats van uit 2 delen zoals bij de 600 zal ik nooit begrijpen.

Persoonlijk vind ik de keuze tussen een RF600 & RF900 aan alle kanten compromissen sluiten. In plaats dat ze nou de voordelen van de 600 hadden uitgebreid met een lekker sterk blok, grotere tank etc, maarja ik probeer er toch nog maar wat van te maken. '(
 
Ok ik kijk nog wel even, misschien dat ik nog wel wat anders verzin dan.
Ben in ieder geval van plan om een corbin zadel te kopen aangezien ik het standaard zadel van een RF 10000X niks vind en wil er een superbike stuur op zetten om mijn polsen wat te ontlasten.

Misschien dat deze 2 aanpassingen al voldoende schelen.
Ik wil mij niet moeien hoor, maar zou je niet gewoon proberen te wennen aan de motor zoals ie bedoeld is. Mijn vriendin en ik toeren nu al een tijdje op de RF. In het begin had ik ook last van pijnlijke polsen en zitvlak... maar nu vind ik 'em een geweldige tour-partner. 600km per dag, zonder ook maar één stukje autostrade zegt toch wel iets, niet? Zelden heb ik zo'n perfecte all-rounder meegemaakt. En ik heb al op heel wat motoren gereden. Ik ben er zeker van dat veel RF-rijders hier op de sit dit zullen beamen. DUS... ALLEMAAL TEGELIJK JONGENS : HAIL RF :} :]
 
Ik ben ook erg tevreden met mn RF. Zeker als ie straks subtiel opgeleukt/praktisch verbeterd is. :) (volgende week hoop ik ook een wiel te hebben en dan heb ik alles compleet om te beginnen.)
 
Ik wil mij niet moeien hoor, maar zou je niet gewoon proberen te wennen aan de motor zoals ie bedoeld is. Mijn vriendin en ik toeren nu al een tijdje op de RF. In het begin had ik ook last van pijnlijke polsen en zitvlak... maar nu vind ik 'em een geweldige tour-partner. 600km per dag, zonder ook maar één stukje autostrade zegt toch wel iets, niet? Zelden heb ik zo'n perfecte all-rounder meegemaakt. En ik heb al op heel wat motoren gereden. Ik ben er zeker van dat veel RF-rijders hier op de sit dit zullen beamen. DUS... ALLEMAAL TEGELIJK JONGENS : HAIL RF :} :]

Tja ach,

Ik ben niet iemand die iets accepteerd als het niet naar me zin is. 8-)
Wel ben ik het er mee eens dat de RF een lekkere motor is om op te rijden, zeker wat stuureigenschappen en de soeplesse en het vermogen /koppel van het 937cc blok.
Nu is voor mij alleen de uitdaging om hem niet lekker, maar heerlijk te laten rijden. ;)

P.S. Volgens mij zou iedereen wel een corbin zadel op zijn RF900 kopen als deze niet zo gigantisch duur waren in Europa. |(
 
Ok.... daar issie. Voor 95% af. Alleen het binnenkuipwerk moet ik er nog inschroeven. Dat hoop ik echt 1 dezer dagen te gaan doen. Dan komt 'ie in de verkoop.

Moet heel eerlijk zeggen dat de montage me enigzins tegenviel. De maten klopten gewoon niet helemaal en echt goed passen deed het niet. Dan heb ik de mazzel dat een maat van mij handig is in dit soort meuk dus 't is nog wel aardig gelukt maar met heel wat pijn en moeite.

rf-kw-1.jpg


rf-kw-2.jpg


rf-kw-3.jpg


Maar ziet er in ieder geval wel acceptabeler uit zo he? ;)
 
Ziet er weer netjes uit willem ,jammer dat hij in de verkoop gaat.
Maar hopen op een goede prijs.
Succes met de verkoop..........
 
zeker netjes geworden kerel!!
Nu de rest nog even opbouwen en wat wordt de vraagprijs??
 
Ik vind het toch inderdaad wel bijzonder mooi geworden. Alleen jammer dat het zo onwijs veel moeite kostte. Ik zal het in ieder geval doorgeven aan die duitser, dan kan die daar weer aan werken hoop ik...

In ieder geval zien die in het kuipwerk geintegreerde ferrari sleuven er wel heel fraai uit! :} Goed werk dude, jammer dat je hem verkoopt...

Oh, en succes met dat binnenwerk. Heb je al wat gevonden?
 
hehe ;)

Ja binnenwerk heb ik geloof ik wel compleet (zal wel weer niet zo zijn, gezien Murphy's law) en wil het a.s.a.p. monteren...

Vraagprijs wordt € 4100,- maar da's dan vanwege het fonkelnieuwe kuipwerk en een tanktas en koffer (tassen-) set die je er gratis bij krijgt. (O ja en WP veren in de vorken en handvatverwarming en Viper demper (lelijk wel bruut geluid). Dus. :)

Valt 't mee of tegen?
 
O ja voor de rest issie helemaal standaard :) Standaard demper en officieel Suzuki ruitje en nieuwe spiegels. (Ook compleet nieuw voor-frame, knippers en schetsplaat)

Olie + filter + luchtfilter = ok (5.000 km geleden vervangen) en de banden kun je deze zomer nog mee vooruit en als je deze winter wilt rijden zal je ze over een km. of 5.000 ook moeten gaan vervangen. Rest is toppie, motor is in 100% perfecte staat zowel optisch als technisch.
 
Hij ziet er weer als nieuw uit Willem. Die geïntegreerde sleuven maken de fiets nog strakker.

Succes met de verkoop.

Aad
bannerklein.gif
 
Ik denk dat je hoog inzet Willem. Ik heb een stuk minder bij de dealer neer moeten leggen. :X Maar mijnes is ook ouder, dus wie weet is het wel redelijk. :?

Was jij niet goed in photoshop? Ik wil graag weten hoe ik de kleur van mijn velgen met photoshop kan veranderen. Je mag je ook uitleven hoor. O-) Op de foto van mijn zilveren RF op pagina 1 van het vorige topic bijvoorbeeld. Of iemand anders die zich verveelt. O-) Ik zit aan heel donkergrijs/antraciet of zwart te denken. En heel misschien het uiterste randje gepolijst, dus niet wat je vaak ziet tot aan het ruwe deel, maar echt alleen de zijkant van de velg. :)
 
Ik denk dat je hoog inzet Willem. Ik heb een stuk minder bij de dealer neer moeten leggen. :X Maar mijnes is ook ouder, dus wie weet is het wel redelijk. :?

Dat dacht ik dus ook al. Daarentegen, als het een bv. 97-er is met weinig kilometers kan het nog best... :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan