Winter gaat niet door: motorseizoen begint nú!!!

Dus je bent pas motorrijder als je zwaarder rijdt..??
En een liefhebber op een oud Eysinkje of Jawa 125-je is geen echte motorrijder (M/V)??
Kom nou jongens, laat een ieder in waarde.

Ja, ik rij motor (nog maar 20 jaar ofzo) en ja, ik heb er meerdere.
Ja, ik rij ook auto (heb ik trouwens ook meerdere van) en met temperaturen van rond het vriespunt zit deze koukleum gewoon lekker in z'n 4-wielerig blik...kacheltje op tropisch..radiootje aan..get the pic?

Vroeger reed ik inderdaad gewoon door, rain or shine, maar na een paar winters gaat je dat goed in de botten zitten en laat je het 'echte motorrijderswerk' wel aan een ander over.
Spreek je wel weer over een jaartje of tien ofzo..

Have fun
 
Alles boven de 49 cc met een motorkenteken is een motor, en mensen die daar mee rijden zijn dus motorrijders.

met deze uitspraak gaan mensen met een circuitmotor niet blij zijn...
mensen met een geschorste motor trouwens ook niet :+

tijdje terug stond er hier in de straat een man met een honda shadow, daarnaast stond zijn zoon met een brommer.
zie ik dat er aan de achterkant een grote gele kentekenplaat zit. dus een motor?
na navraag bleek dat mijn oude brommer (lang geleden) betere prestaties leverde dan deze motorfiets (ok, de remmerij zal beter geweest zijn, bij mij was remmen eigenlijk geen optie toen...)

persoonlijk vind ik een scooter ook geen motor, meer een motorscooter...
heb ik het even niet over bromscooters, die eigenlijk gewoon bromfietsen zijn.

moet een motor er niet gewoon uitzien als een motor?

(ja, ik heb een pan european. die ziet er uit als een rijdende sofa. ik weet het...)
trouwens nog steeds geen winter gezien, dus rij ik nog steeds door. motorseizoen is dus al over de helft :+
 
Laatst bewerkt:
Ach joh het is altijd wel wat.
Ik heb naar volle tevredenheid 2 jaar 150 cc motorscooter gereden.
Wat andere daar van vinden kan me geen ruk schelen.

In de ''motorwereld'' mag je pas mee praten als je minimaal 600 cc of minimaal 100 pk hebt.

Stelletje ouwe zijksnorren zijn het ;)

Wat me enorm opvalt is dat er een enorme verdeeltheid is onder de motorrijders,wat nou een gezamelijke passie?

''echte'' motorrijders kijken een motorscoot niet aan,choppers en superbikes kijken elkaar al helemaal niet aan,dan nog de aversie tegen BMW rijders,waarom moet dat nou eigenlijk zo?

We rijden toch allemaal met dezelfde liefde voor het rijden?
Dat ieder daar nou zijn eigen keuze motor in neemt.

Ik snap dat gewoon niet.
 
Ik merk dat niet zo hoor nutty. Ik groet alle motorrijders op de weg. Eigenlijk alleen Harley figuren groeten vaker niet terug dan de rest. M.b.t. tot die nieuwe super lichte motoren vanaf 18 jaar die ik veredelde brommers noemt zijn velen het met mij eens. Je hebt amper vermogen om normaal te kunnen rijden en met het verkeer mee te komen. Degene die dat heeft verzonnen heeft nog nooit op een motor gereden heb ik het idee. Als ik op de snelweg een motorscooter tegen kom van formaatje Vespa met rijder met bontkraag, dan associeer ik mij daar niet mee.
 
Ben nu toch al 19 jaar op deze wereld, maar dit is toch wel de warmste winter die ik ooit heb meegemaakt zeg! Ondanks dat ik met mijn motor het hele jaar door rij, spreek ook ik van een motorseizoen!
2weken geleden was het ook harstikke mooi zonnig weer op die zondag, maar idd, we kunnen nu toch wel stellen dat het motorseizoen begonnen is!! *O*
Heerlijk idd om al die motorgeluiden weer te horen

Weer een mooi tochtje gemaakt vandaag met de motor, en het lijkt idd toch wel wat drukker te worden! *O*

Nu de temperaturen nog wat meer omhoog, en het is weer heerlijk toefen :)
Zomerhandschoenen vond ik vandaag toch nog net iets te koud
 
Laatst bewerkt:
Nou het was weer druk op de weg met al die mooi weer rij sjonnie's al revvend bij het stoplicht.
Wel leuk weer eens wat motoren eruit sprinten bij het stoplicht, wel gemist de afgelopen maanden..

Van mij mag de volgende winter ook wegblijven! :Y
 
Laatst bewerkt:
Nou het was weer druk op de weg met al die mooi weer rij sjonnie's al revvend bij het stoplicht.
Wel leuk weer eens wat motoren eruit sprinten bij het stoplicht, wel gemist de afgelopen maanden..

Van mij mag de volgende winter ook wegblijven! :Y

Je bedoelt mooi weer rij sjonnies met een A1 rijbewijs eruit getrokken ;)
 
Ik merk dat niet zo hoor nutty. Ik groet alle motorrijders op de weg. Eigenlijk alleen Harley figuren groeten vaker niet terug dan de rest. Als ik op de snelweg een motorscooter tegen kom van formaatje Vespa met rijder met bontkraag, dan associeer ik mij daar niet mee.

En petje op? :+
 
Ik merk dat niet zo hoor nutty. Ik groet alle motorrijders op de weg. Eigenlijk alleen Harley figuren groeten vaker niet terug dan de rest. M.b.t. tot die nieuwe super lichte motoren vanaf 18 jaar die ik veredelde brommers noemt zijn velen het met mij eens. Je hebt amper vermogen om normaal te kunnen rijden en met het verkeer mee te komen. Degene die dat heeft verzonnen heeft nog nooit op een motor gereden heb ik het idee. Als ik op de snelweg een motorscooter tegen kom van formaatje Vespa met rijder met bontkraag, dan associeer ik mij daar niet mee.

Mijn ouwe WLA maakt me :

- motorrijder
- ik groet iedereen, zelfs motoragenten (maar vertik het bij motorscooters),
- een slak vergeleken bij een nieuwe A1-er...ook ik mijd de snelweg
 
Haha, ik merk het al, zeker nog nooit op een getunde, motorscooter gezeten, met continu variabele transmissie ;)

Nee klopt inderdaad. De eerste paar meter ben je eerder weg omdat je niet hoeft te koppelen. Maar dan...
Of doel je daar juist op, die eerste paar meter? Wat doet zo'n scootert naar de 100 bijv?
 
Terug
Bovenaan Onderaan