Winter gaat niet door: motorseizoen begint nú!!!

Nee klopt inderdaad. De eerste paar meter ben je eerder weg omdat je niet hoeft te koppelen. Maar dan...
Of doel je daar juist op, die eerste paar meter? Wat doet zo'n scootert naar de 100 bijv?

2,4 sec naar de 50, 4,8 naar de 80, 7,4 naar de 100.
Geen bliksemtijden, maar wel verassend voor veel motorrijders die pas na de legale snelheden voorbij komen. Bij vol gas is dat vaak als ik 80+ rijd. Blijft leuk verassings effect, dat is het hem. ;)
 
hmmm... ik herken inderdaad ook een motorseizoen, maar ondanks dat "winterseizoen" heb ik vorig jaar toch 16.000km gereden. Ben ik dan een mooiweer rijderT?

Denk het wel, want als het regent rij ik niet. Vind er dan namelijk geen hol aan... dus :W
 
2,4 sec naar de 50, 4,8 naar de 80, 7,4 naar de 100.
Geen bliksemtijden, maar wel verassend voor veel motorrijders die pas na de legale snelheden voorbij komen. Bij vol gas is dat vaak als ik 80+ rijd. Blijft leuk verassings effect, dat is het hem. ;)

Dat had ik inderdaad niet verwacht. Misschien zit 't hem daar idd in.
 
hmmm... ik herken inderdaad ook een motorseizoen, maar ondanks dat "winterseizoen" heb ik vorig jaar toch 16.000km gereden. Ben ik dan een mooiweer rijderT?

Denk het wel, want als het regent rij ik niet. Vind er dan namelijk geen hol aan... dus :W

Dat zijn aardig wat km's :)

Ben zelf ook een mooiweerrijder, dat armoedige gedoe in de winter op een motor :W
 
2,4 sec naar de 50, 4,8 naar de 80, 7,4 naar de 100.
Geen bliksemtijden, maar wel verassend voor veel motorrijders die pas na de legale snelheden voorbij komen. Bij vol gas is dat vaak als ik 80+ rijd. Blijft leuk verassings effect, dat is het hem. ;)

automaat. Altijd in de max-power range, en je verliest geen fracties met schakelen.
moet wel geluk hebben dat motor _Direct_ op gas reageert. Maar bij Continue-Variabele overbrenging kan motor permanent op max-power draaien, power is Acceleratie (helpt ook als je lichtgewichtje bent).

Mijn 125cc Honda-click-PFI in Malaysia was altijd bij de 1e drie, en meestal nr1, tot de autos bij +/- 70k/h bijkwamen. Schakelbrommers (zonder koppeling trouwens?) liet-ie altijd achter zich. Leuk!
Heb ook weekje op een yamaha gereden en die had 1sec lag bij gasgeven.. frustrerend!

Trouwens, er zijn hier vast wel mechaniekers die dat beter kunnen uitleggen.
 
Over seizoen gesproken, het is weer zover: Zondagsrijders... (dammenroute richting R-dam zat vol met sukkelende, versgewassen garageblikken).
 
2,4 sec naar de 50, 4,8 naar de 80, 7,4 naar de 100.
Geen bliksemtijden, maar wel verassend voor veel motorrijders die pas na de legale snelheden voorbij komen. Bij vol gas is dat vaak als ik 80+ rijd. Blijft leuk verassings effect, dat is het hem. ;)

Kijk, 7,4 naar de 100 is niet boeiend voor een motor. Zelfs best aardig traag. Maar om met een motor is 2,4 naar de 50 te trekken moet je wel netjes koppelen. Zo'n scooter is vrij foolproof want je geeft gewoon gas. Als ik lig te slapen kan ik mij best voorstellen dat zo'n scooter gelijk op gaat.

Blijven lelijke dingen alleen vaak….. :9
 
Kijk, 7,4 naar de 100 is niet boeiend voor een motor. Zelfs best aardig traag. Maar om met een motor is 2,4 naar de 50 te trekken moet je wel netjes koppelen. Zo'n scooter is vrij foolproof want je geeft gewoon gas. Als ik lig te slapen kan ik mij best voorstellen dat zo'n scooter gelijk op gaat.

Blijven lelijke dingen alleen vaak….. :9

Dat wel natuurlijk...
 
Kijk, 7,4 naar de 100 is niet boeiend voor een motor. Zelfs best aardig traag. Maar om met een motor is 2,4 naar de 50 te trekken moet je wel netjes koppelen. Zo'n scooter is vrij foolproof want je geeft gewoon gas. Als ik lig te slapen kan ik mij best voorstellen dat zo'n scooter gelijk op gaat.

Blijven lelijke dingen alleen vaak….. :9
Heb ik geen last van met mijn er-5, gewoon 5-6k toeren en koppeling loslaten.
 
Dat wel, maar een straffe wind.
Was gisteren nog best fris op de brommert eigenlijk...of ligt dat aan mij?
 
Gister lekker gereden nog! Prachtweer!

Zaterdag was het wat minder, en veel snelweg. Toch weer goed om even wat uurtjes te pakken!
 
Wie, ik? Met verbazing heb ik de discussie over "echte motorrijders", die ik kennelijk veroorzaakt heb, gevolgd. Maar geen enkele behoefte om mij hierin te mengen. Daar was het me helemaal niet om te doen. Slechts blij met het lekkere weer, that 's all.......
 
Laatst bewerkt:
Wie, ik? Met verbazing heb ik de discussie over "echte motorrijders", die ik kennelijk veroorzaakt heb, gevolgd. Maar geen enkele behoefte om mij hierin te mengen. Daar was het me helemaal niet om te doen. Slechts blij met het lekkere weer, that 's all.......
Ja, haha, iedereen denkt dattie een echte motorrijder is, maar ik weet dat ik de enige echte motorrijder ben. O-)
 
Vandaag wel heel veel echte motorrijders gezien, net een platgetrapt mierennest, wat een motoren zeg in Nederland! Ook de eerste vliegen alweer op het vizier dus nu zal de winter toch echt wel over zijn.. :)
 
Laatst bewerkt:
Je kan altijd mooi zien dat het seizoen weer begonnen is. De knipperlichten worden weer , massaal , vergeten uit te zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan