Winterstop

JeKa

Die hard MF'er
28 mrt 2006
393
0
Groningen
Een kennis van mij heeft via zijn verzekering een winterstop.
Dus in de winter word hij uit de verzekering gehaald om geld te besparen en dan mag je vanaf 1 april weer rijden.(is een optie via de verzekering)
Nu krijgt hij een bekeuring in huis van 300 euro omdat zijn motor niet is verzekerd. Gebeurd dit vaker? (ik rij natuurlijk in de winter vrolijk door :] )
 
_O- ik dacht het meestal zoiets was als: 's zomers All Risk, 's winters alleen WA, maar om hem nou helemáál niet te verzekeren is ehm.. niet erg handig :z
Welke verzekertoko was dit?
 
Scheelt tegenwoodig nauwelijks of je m het hele jaar verzekert,
of een verzekering met winterstop kiest.
Dus eigenlijk een domme zet om voor de winterstop te kiezen...

Maar wanneer heeft hij ermee gereden dan?
Als dat voor 1 april is, dan klopt het dus wel/
 
Een kennis van mij heeft via zijn verzekering een winterstop.
Dus in de winter word hij uit de verzekering gehaald om geld te besparen en dan mag je vanaf 1 april weer rijden.(is een optie via de verzekering)
Nu krijgt hij een bekeuring in huis van 300 euro omdat zijn motor niet is verzekerd. Gebeurd dit vaker? (ik rij natuurlijk in de winter vrolijk door :] )

Moet u hem wel schorsen natuurlijk O-) enne dat kost ook een duit, dus mijn advies..... laat hem lekker verzekerd!!

*super hè die bijsluiter van de verzekeraar... B|
 
Een kennis van mij heeft via zijn verzekering een winterstop.
Dus in de winter word hij uit de verzekering gehaald om geld te besparen en dan mag je vanaf 1 april weer rijden.(is een optie via de verzekering)
Nu krijgt hij een bekeuring in huis van 300 euro omdat zijn motor niet is verzekerd. Gebeurd dit vaker? (ik rij natuurlijk in de winter vrolijk door :] )
je moet inderdaad verzekerd zijn wanneer de motor op je naam staat :)
en ook met een winterstopregeling ben jij gewoon nog ingeschreven.
en het is dus niet zo dat ze hem uit de verzekering halen :P dan doen ze iets verkeerd :P
of heeft die vriend toevallig voor die datum gereden :P
 
of heeft die vriend toevallig voor die datum gereden :P

Hij heeft vast niet gereden, maar via de 'run' op de database van de WAM wordt of
bent u de pineut :+ (eigenlijk ;( dus hè)

*mijn zus heeft hetzelfde gehad B|
 
Een kennis van mij heeft via zijn verzekering een winterstop.
Dus in de winter word hij uit de verzekering gehaald om geld te besparen en dan mag je vanaf 1 april weer rijden.(is een optie via de verzekering)
Nu krijgt hij een bekeuring in huis van 300 euro omdat zijn motor niet is verzekerd. Gebeurd dit vaker? (ik rij natuurlijk in de winter vrolijk door :] )

Deze winter heb ik dat ook gedaan maar ik heb geen bekeuring gekregen. :?
 
Een kennis van mij heeft via zijn verzekering een winterstop.
Dus in de winter word hij uit de verzekering gehaald om geld te besparen en dan mag je vanaf 1 april weer rijden.(is een optie via de verzekering)
Nu krijgt hij een bekeuring in huis van 300 euro omdat zijn motor niet is verzekerd. Gebeurd dit vaker? (ik rij natuurlijk in de winter vrolijk door :] )

Je hebt idd. een seizoens verzekering...
en dit kan bv. tot 1mrt of 1apr zijn...

De fiets is dan wel verzekerd, alleen niet voor op de weg (zelf rijdend)
Stel je het een WA + Full Casco (All risk) en je hebt gekozen voor een winterstop...
Dan is de enigste manier om een boete te krijgen: Door toch te gaan rijden...

Wanneer je niet hebt gereden maar toch de bovenstaande optie hebt gekozen zou ik contact op nemen met Justitie en je Verzekeraar... want dat MAG NIET gebeuren


:9
 
Hij heeft niet gereden. Ze hebben dus willekeurig even wat opgezocht. Dus z'n verzekering heeft hem dus ook lekker geinformeerd. (weet niet welke verzekering)
 
Je hebt idd. een seizoens verzekering...
en dit kan bv. tot 1mrt of 1apr zijn...

De fiets is dan wel verzekerd, alleen niet voor op de weg (zelf rijdend)
Stel je het een WA + Full Casco (All risk) en je hebt gekozen voor een winterstop...
Dan is de enigste manier om een boete te krijgen: Door toch te gaan rijden...

Wanneer je niet hebt gereden maar toch de bovenstaande optie hebt gekozen zou ik contact op nemen met Justitie en je Verzekeraar... want dat MAG NIET gebeuren


:9
:^

dat schorsen is onzin
 
Hij heeft niet gereden. Ze hebben dus willekeurig even wat opgezocht. Dus z'n verzekering heeft hem dus ook lekker geinformeerd. (weet niet welke verzekering)

D'r gaat hier iets goed mis...
Hij moet contact op nemen met zijn verzekerraar en het voorval voorleggen...
Als het goed is heeft hij de polis nog en kan hij dus weerleggen dat hij gekozen heeft voor een winterstop...
Hierin staat ook waar de fiets in de winterperiode voor verzekerd is...
(denk aan: Brand, diefstal, etc. etc.)

Zoals ik dit lees, heeft de verz. hem er gewoon uitgeknikkerd |(

Oftewel vragen om reaktie... wanneer alles is opgelost overstappen naar een andere verekering ;)



EDIT: Zorg dat je alles in schrift (zwart op wit) hebt, ondergetekend etc. etc.
*D
 
je blijft gewoon bij je verzekering. en je zal ook gewoon als verzekerd geregistreerd staan.

lekkere winterstopregeling anders :P als je de motor moet laten schorsen.

zie verhaal Zzlaapkopzz :)

edit: Centraal beheer bijvoorbeeld (laatste stukje)
 
Laatst bewerkt:
je blijft gewoon bij je verzekering. en je zal ook gewoon als verzekerd geregistreerd staan.

lekkere winterstopregeling anders :P als je de motor moet laten schorsen.

zie verhaal Zzlaapkopzz :)

edit: Centraal beheer bijvoorbeeld (laatste stukje)

Centraal Beheer, daar ben ik dus verzekerd, dus ik bellen of ze mijn motor verzekering een maandje konden stopzetten. Dat kon, maar dan moest ik inderdaad mijn motor laten schorsen.
Dus inderdaad staat leuk op de folder maar je hebt er dus in de praktijk niets aan.
 
Dus geschorst of 'just lucky' O-)

niet geschorst...en waarom just lucky? :?
Verzekeraar geeft dat toch door aan de rdw of zo? Geen idee hoe het allemaal precies werkt maar ik heb geen bekeuring gekregen.
 
Centraal Beheer, daar ben ik dus verzekerd, dus ik bellen of ze mijn motor verzekering een maandje konden stopzetten. Dat kon, maar dan moest ik inderdaad mijn motor laten schorsen.
Dus inderdaad staat leuk op de folder maar je hebt er dus in de praktijk niets aan.
dat noem ik inderdaad geen winterstopregeling -O-

ik heb zelf geen ervaring ermee, maar dat is niet zoals het hoort.

je krijgt dan trouwens korting!! het is niet zo dat je helemaal niet meer hoeft te betalen. en het stopzetten van de verzekering is dus ook wat anders.
 
niet geschorst...en waarom just lucky? :?
Verzekeraar geeft dat toch door aan de rdw of zo? Geen idee hoe het allemaal precies werkt maar ik heb geen bekeuring gekregen.
verzekeraar hoeft niks door te geven. je verzekeraar zegt gewoon van die datum tot die datum ben je niet verzekerd en dan krijg je korting PUNT
 
Centraal Beheer, daar ben ik dus verzekerd, dus ik bellen of ze mijn motor verzekering een maandje konden stopzetten. Dat kon, maar dan moest ik inderdaad mijn motor laten schorsen.
Dus inderdaad staat leuk op de folder maar je hebt er dus in de praktijk niets aan.

Je vraagstelling is al verkeerd...

Tuurlijk kunnen ze hem een maandje stop zetten... geen probleem... vinden ze ook niet erg om te doen... maar dan is die idd. NIET verzekerd...
je moet vragen of ze hem kunnen "opschorten" of dat ze hem bv. in de winterverzekering willen zetten...

Volgende keer gewoon goed laten informeren en de polis doorlezen...


niet geschorst...en waarom just lucky? :?
Verzekeraar geeft dat toch door aan de rdw of zo? Geen idee hoe het allemaal precies werkt maar ik heb geen bekeuring gekregen.

Nee geven ze niet (kan wel)...
Maar de belastingdienst kan de gegevens wel inlezen... 2 tabellen vergelijken en waar die niet overeen komt.. tja, kan het zijn dat je een boete krijgt :(
 
ik dacht dat het zo was dat je voor de RDW enz enz gewoon het hele jaar door verzekerd was, maar gewoon niet gedekt was *D lekker krom, maar toch...
 
Je vraagstelling is al verkeerd...

Tuurlijk kunnen ze hem een maandje stop zetten... geen probleem... vinden ze ook niet erg om te doen... maar dan is die idd. NIET verzekerd...

Volgende keer gewoon goed laten informeren en de polis doorlezen...
:^ Niet fijn om te horen maar zo werkt het helaas wel...
 
Voorbeeldje:

verzekering 1:
All risk... gehele jaar kost: 1000 euri

verzekering 2:
All risk... met winterstop van 1okt tot 1 apr: kost 750 euri

Zo krijg je dus een beetje korting omdat je die maanden (1okt - 1apr) niet met de motor op de weg komt, en het risico kleiner wordt (diefstal, vernieling, ongeluk)...


:9
 
:^ Niet fijn om te horen maar zo werkt het helaas wel...

Klopt...

Zij moeten je eigenlijk goed informeren (vind ik)...
Maar bij de grote maatschappijen gaat dit vaak mis, omdat er meestal een telefoonmiep oid. aan de lijn zit... die dus gewoon noteert en zelf ook geen idee heeft... -O-

:9
 
Je vraagstelling is al verkeerd...

Tuurlijk kunnen ze hem een maandje stop zetten... geen probleem... vinden ze ook niet erg om te doen... maar dan is die idd. NIET verzekerd...
je moet vragen of ze hem kunnen "opschorten" of dat ze hem bv. in de winterverzekering willen zetten...

Volgende keer gewoon goed laten informeren en de polis doorlezen...


Nee, niet verkeerd gevraagd. Misschien wat onduidelijk hier opgeschreven. Maar het winterstopgebeuren bij Centraal Beheer betreft dus korting geven op de WA. Voor diefstal blijf ik inderdaad gewoon verzekerd (dus zo groot is die korting dan ook weer niet).
Het leuke is dat in de folder staat dat ze zo'n verschrikkelijk mooie winterstop hebben. Maar als je in de polis kijkt blijk je inderdaad de motor te moeten schorsen. Niet gedaan, teveel moeite.
 
Terug
Bovenaan Onderaan