Wintertesten 2021

1615144569626.png
 
Suzuki testcoureur heeft wat Corona kilo’s zo te zien 😂

Wie was dat ook alweer, jaren terug.. invalbeurt voor een Japanner in MotoGP, was al niet de slankste en meest afgetrainde maar besloot nog even snel een paar koekies weg te werken voor de sessie begon haha.
Foto's vind je niet meer snel terug, maar bedoel je Guintolli? Ik volg hem op Youtube, maakt leuke filmpjes. Hij gaat WEC rijden dit jaar, met de vorm zal het wel goed zitten hoor.
 
Foto's vind je niet meer snel terug, maar bedoel je Guintolli? Ik volg hem op Youtube, maakt leuke filmpjes. Hij gaat WEC rijden dit jaar, met de vorm zal het wel goed zitten hoor.
Nee zeker niet Guintoli, die man oogt nog erg fit!
Echt een Japanner.. Nja misschien schiet het me later nog te binnen.
 
Rossi kan het allemaal niet meer bijbenen. Wordt een zwaar afscheidsjaar op deze manier.
Ik vrees er ook voor. Dezelfde problemen waar hij al jaren tegenaan loopt. Dat frame maakt ook niet uit, want in 2019 reed hij wel met het goede frame en kon toen ook geen potten breken. Je maakt me niet wijs dat de Yamaha techneuten in al die jaren niet hebben kunnen terugvinden wat er mankeert aan de motor, als ze de data van 4 motoren kunnen vergelijken. Ik denk dat de andere rijders zich hebben weten aan te passen waardoor het probleem verdwijnt, en dat lukt Rossi niet.
 
Ik vrees er ook voor. Dezelfde problemen waar hij al jaren tegenaan loopt. Dat frame maakt ook niet uit, want in 2019 reed hij wel met het goede frame en kon toen ook geen potten breken. Je maakt me niet wijs dat de Yamaha techneuten in al die jaren niet hebben kunnen terugvinden wat er mankeert aan de motor, als ze de data van 4 motoren kunnen vergelijken. Ik denk dat de andere rijders zich hebben weten aan te passen waardoor het probleem verdwijnt, en dat lukt Rossi niet.
Hij hoeft zich er niet voor te schamen mocht hij zijn doelstellingen niet halen.
 
in 2019 had de Yam ook problemen, ook dat was "geen goede probleemloze motor". hebben ze niet meer gehad sinds de overstap naar Michelin.

Waarom Morbi het dan wel goed deed vorig jaar met de 2019 ? omdat hij geen oplossingen moest zoeken om de inherente problemen van de motor op te lossen naar de toekomst toe, hij moest zich enkel bij de negatieve aspecten neerleggen, ze zien te minimaliseren en het optimale uit het pakket zien te halen. groot verschil.
 
Ik vrees er ook voor. Dezelfde problemen waar hij al jaren tegenaan loopt. Dat frame maakt ook niet uit, want in 2019 reed hij wel met het goede frame en kon toen ook geen potten breken. Je maakt me niet wijs dat de Yamaha techneuten in al die jaren niet hebben kunnen terugvinden wat er mankeert aan de motor, als ze de data van 4 motoren kunnen vergelijken. Ik denk dat de andere rijders zich hebben weten aan te passen waardoor het probleem verdwijnt, en dat lukt Rossi niet.
Ieder jaar minimale verschillen, qua frame, qua blok enz.
Alleen met elektronica hebben ze een stap kunnen zetten door een aantal goede engineers aan te trekken zoals Michelle Gadda.
Domineren of daadwerkelijk een betere fiets hebben, hebben ze sinds 2015 niet meer gehad.
 
Ieder jaar minimale verschillen, qua frame, qua blok enz.
Alleen met elektronica hebben ze een stap kunnen zetten door een aantal goede engineers aan te trekken zoals Michelle Gadda.
Domineren of daadwerkelijk een betere fiets hebben, hebben ze sinds 2015 niet meer gehad.
Ik stel me toch vragen bij de werkwijze van Yamaha. Was het zo niet dat de rijders een basis afstelling kregen en daar moesten mee doen? Dan vraag ik mij af wie voor die basisinstelling zorgt. Hoop niet dat dat 1 van de Japanse testpiloten is die een aantal seconden trager zijn dan de gp piloten. Ik dacht altijd dat de testdagen diende om een goede basisinstelling te vinden en van daaruit te werken. Ik kan me voorstellen van de 3 fabriekspiloten dat die instelling niet hetzelfde is.
 
Bij yamaha worden een heleboel dingen door elkaar gehaald
de fabriekscoureurs "moesten"met het nieuwste materiaal rijden, Fabio kon switchen en Franco werd "afgedaan"met de oude fiets.
Franco reed veel met de carbon swingarm, dan gaan de fabrieks jongens dat ook maar weer testen/proberen.

Begin van het jaar probeer je een basis set up te maken met het juiste frame , swingarm , aero etc. en daar zoek je dan een basis afstelling bij.
Gaat nu heel lastig omdat ze in qatar testen en die baan schijnt niet bepalend te zijn qua set up.

Vinales gaf aan blij te zijn dat hij samen in 1 team zit met Fabio, aangezien ze beide hetzelfde probleem hebben en dezelfde eisen stellen aan een fiets/ set up.. iets wat dus blijkbaar met Rossi heel anders was.
 
Ik stel me toch vragen bij de werkwijze van Yamaha. Was het zo niet dat de rijders een basis afstelling kregen en daar moesten mee doen? Dan vraag ik mij af wie voor die basisinstelling zorgt. Hoop niet dat dat 1 van de Japanse testpiloten is die een aantal seconden trager zijn dan de gp piloten. Ik dacht altijd dat de testdagen diende om een goede basisinstelling te vinden en van daaruit te werken. Ik kan me voorstellen van de 3 fabriekspiloten dat die instelling niet hetzelfde is.
Het kwam inderdaad in 2020 aan het licht dat de japanse engineers de set-up grotendeels/geheel bepaalde.
 
Las ergens dat Rossi vertelde dat er niet echt geluisterd wordt naar de coureurs mbt ontwikkeling van de motor.

Dan ben je als fabrikant niet goed bezig.
Juist de coureurs kunnen aangeven wat er veranderd/verbeterd moet worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan