WK SUPERBIKE ASSEN 15-17 APRIL 2016

Wie pakt de meeste punten dit weekend?

  • Michael van der Mark

    Stemmen: 33 68,8%
  • Chaz Davies

    Stemmen: 4 8,3%
  • Jonathan Rea

    Stemmen: 8 16,7%
  • Tom Sykes

    Stemmen: 1 2,1%
  • Nicky Hayden

    Stemmen: 1 2,1%
  • David Giugliano

    Stemmen: 0 0,0%
  • Sylvain Guintoli

    Stemmen: 0 0,0%
  • Jordi Torres

    Stemmen: 0 0,0%
  • Max Reiterberger

    Stemmen: 0 0,0%
  • Alex Lowes

    Stemmen: 1 2,1%

  • Totaal aantal stemmers
    48
Ik had mijn verhaal gisteren rond 18.00 uur al gedaan en we hadden ook gedacht het hele weekend te gaan , maar gisteren hotel afgezegd met het verhaal en hadden er alle begrip voor en zijn dus na de superbike race vol gas naar huis gereden en gaan er dus niet meer heen , ik was allang klaar met Assen maar heb het gedaan voor m'n maatje ....dus op naar Le Mans.

Ja, lees het net: Zelfde ervaring dus. Maar we hebben het in ieder geval een kans gegeven en zelf ervaren. Het waren 10 mooie WSBK jaren in ieder geval.
 
De normale motorparkeerplaats kon vanwege werkzaamheden niet worden gebruikt. Momenteel is men daar bezig een dak met zonnepanelen aan te leggen. Zou voor de TT klaar moeten zijn.

Ik heb hem wel gewoon achter de hoofdtribune kunnen zetten. De helft was niet bruikbaar ivm de zonnepaneel. Maar de weg er naar toe heeft iemand op af mogen studeren volgens mij...
 
Ben jij niet in de war met de periode dat het in September werd verreden want toen kwam je vaak verknettert thuis.

Nee, zeker niet want in die tijd ging ik nog niet :)
In april wel eens de tent op de camping uit gezweet, zo warm dat het jaren achter elkaar is geweest: 25 - 30 Graden Celsius :Y
 
Nee, zeker niet want in die tijd ging ik nog niet :)
In april wel eens de tent op de camping uit gezweet, zo warm dat het jaren achter elkaar is geweest: 25 - 30 Graden Celsius :Y

Ik heb het weer van de laatste 6 jaar even opgezocht tijdens de races op zondag.
2010 was het ongeveer 24 graden en de laatste 5 jaar was het gemiddelde in Nederland op de zondagen tijdens de Superbike ongeveer 12a13 graden met regelmatig veel wind en regen.Fijn kan ik dat niet noemen.
 
Bij de NOS weten ze niet eens wat de SBK zijn net als een meerderheid van NL.
Kun je toch zien aan de hoeveelheid mensen op de tribunes.

TT kent iedereen, wsbk niet.

Hey wat ga je zondag doen ? Naar Assen en dan de vaste reactie van de nietkenners, ohh is het alweer TT :?
 
Ik heb hem wel gewoon achter de hoofdtribune kunnen zetten. De helft was niet bruikbaar ivm de zonnepaneel. Maar de weg er naar toe heeft iemand op af mogen studeren volgens mij...

ik pak meestal gewoon afslag assen zuid en dan op gegeven moment rechtsaf , wilde dat nu ook doen maar de verkeersregelaar vertelde me dat dat helemaal afgesloten was.
kassa's daar waren ook dicht.

is je motor nog heel, zag dat er schapen liepen _O-

edit; dat was op zaterdag, zie dat het op zondag wel bereikbaar was
 
Laatst bewerkt:
ik pak meestal gewoon afslag assen zuid en dan op gegeven moment rechtsaf , wilde dat nu ook doen maar de verkeersregelaar vertelde me dat dat helemaal afgesloten was.
kassa's daar waren ook dicht.

is je motor nog heel, zag dat er schapen liepen _O-

Vandaag kon je gewoon als vanouds achter de hoofdtribune parkeren. Gisteren niet.

Echter de route terug vandaag ging helemaal nergens over, zoals iemand hier al meldde: Terug via de campingroute zeg maar en de A28 over richting Smilde en dan maar de weg terug zoeken. Er reden er al een aantal verkeerd. Begrijp dat ze auto en motor verkeersstroom willen scheiden, maar je kunt het overdrijven. Deze route sloeg nergens op.
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik ben drie dagen geweest en heb er van genoten (ondanks het nieuwe programma :P). Het was wel koud en afzien af en toe, maar al met al goed weten te vermaken de afgelopen dagen.
Nu helpt het wel enorm dat we de kaartjes gratis hadden en we via airbnb op 7 minuten afstand zaten voor 50 euro all-in.
 
Ben ik te negatief? Hoe kijken andere WSBK bezoekers van dit weekend hier tegenaan?
Was natuurlijk ook een samenloop van omstandigheden. Supersport race was een prima wedstrijd tot de regen kwam, toen werd het een korte sprintrace. Vervolgens was de baan bij de start van de superbikes nog niet droog genoeg, beginfase was erg leuk met een verrassende Brookes. Vervolgens was het circuit veel te droog voor regenbanden en kwamen er wissels waardoor de gaten groot werden. Vond het nog wel mooi om te zien hoe Sykes met alle macht probeerde om bij Rea te komen, zag hem een aantal keer flink sliden door de Ramshoek.
Stock1000 werd constant geteisterd door olie op de baan waardoor het werd uitgesteld, hele veenslang lag vol met olie en met de condities van vandaag is dat veel te tricky. Ook in de slotfase lag er weer olie op het circuit waardoor de daaropvolgende race ook weer werd uitgesteld.

Aan het eind van de dag nog wel een aantal leuke supportraces die vrij bleven van olie en regen. Al met al vond ik het prima vermaak ondanks dat de omstandigheden niet meewerkten. Race van zaterdag was bijv echt top.
 
Ik heb hem wel gewoon achter de hoofdtribune kunnen zetten. De helft was niet bruikbaar ivm de zonnepaneel. Maar de weg er naar toe heeft iemand op af mogen studeren volgens mij...


Zaterdag was die parkeerplek volgens mij niet open, toen moesten we onze motoren op het mini circuit parkeren.
Zondag was ik met de auto maar ik zag wel dat op "reguliere" parkeerplaats wel de motoren werden geparkeerd. Naast de zonnepanelen ;)
 
Was natuurlijk ook een samenloop van omstandigheden. Supersport race was een prima wedstrijd tot de regen kwam, toen werd het een korte sprintrace. Vervolgens was de baan bij de start van de superbikes nog niet droog genoeg, beginfase was erg leuk met een verrassende Brookes. Vervolgens was het circuit veel te droog voor regenbanden en kwamen er wissels waardoor de gaten groot werden. Vond het nog wel mooi om te zien hoe Sykes met alle macht probeerde om bij Rea te komen, zag hem een aantal keer flink sliden door de Ramshoek.
Stock1000 werd constant geteisterd door olie op de baan waardoor het werd uitgesteld, hele veenslang lag vol met olie en met de condities van vandaag is dat veel te tricky. Ook in de slotfase lag er weer olie op het circuit waardoor de daaropvolgende race ook weer werd uitgesteld.

Aan het eind van de dag nog wel een aantal leuke supportraces die vrij bleven van olie en regen. Al met al vond ik het prima vermaak ondanks dat de omstandigheden niet meewerkten. Race van zaterdag was bijv echt top.

Sykes reed volgens mij ook met een intermediate achter zag ik op tv na race 2.
 
doe mij maar weer gewoon één dag, vol programma... ik vond het niets twee halve dagen zitten kleumen op de GT-tribune... wel fantastische races gezien!
 
Laatst bewerkt:
s24qaw.jpg


hagel :+

s3pmqw.jpg

maar ook het zonnetje *D

Terug trip home vele hagel/regen buien dat was niet prettig :N
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

hagel :+

[afbeelding]
maar ook het zonnetje *D

Terug trip home vele hagel/regen buien dat was niet prettig :N

ik zat op de winterdijk tribune. Er lag na de WSBK race allerlei rotzooi in de grindbak. Flesjes en verpakkings materiaal en dergelijke.

Heb jij nog meegekregen wie dat over de reling gooide? die mogen ze wat mij betreft er zo bij achter aanknikkeren.

hoort niet bij onze sport.
 
Laatst bewerkt:
ik zat op de winterdijk tribune. Er lag na de WSBK race allerlei rotzooi in de grindbak. Flesjes en verpakkings materiaal en dergelijke.

Heb jij nog meegekregen wie dat over de reling gooide? die mogen ze wat mij betreft er zo bij achter aanknikkeren.

hoort niet bij onze sport.

en masse werd er troep over de reling gegooid, ook op de GT tribune... ik voel me niet geroepen om een groep zuipende kerels daarop aan te spreken.. vragen om problemen..
 
ik zat op de winterdijk tribune. Er lag na de WSBK race allerlei rotzooi in de grindbak. Flesjes en verpakkings materiaal en dergelijke.

Heb jij nog meegekregen wie dat over de reling gooide? die mogen ze wat mij betreft er zo bij achter aanknikkeren.

hoort niet bij onze sport.
Wij zaten in de GT en inderdaad een aantal tokkies lieten hun kind allerlei rotzooi over de reling gooien in de grindbak van de GT :(
Irritante en agressieve lui, dat is volgens ons hetzelfde clubje dat op diezelfde locatie 1 of 2 jaar geleden allemaal rotzooi in de fik stak op de tribune.
Wij zaten toen ook in die hoek en zeiden daar wat van, waarop ze heel agressief op ons af kwamen. Gelukkig stond de hele tribune achter ons, waarop ze snel inbonden.
Is volgens ons een stel aso's uit Friesland, waarschijnlijk Leeuwarden dus (Tokkietown van Friesland)
 
Terug
Bovenaan Onderaan