woon/werk op een dax 125?

Spitskool

MF veteraan
4 aug 2007
44.934
163
Ergens !
Iemand ervaring met woon werk op een dax 125?

-Onderhoud
-Verbruik
-Blok stevig
-Wind op de snelweg

Nog meer puntjes om te weten?
 
hahaha, snelweg met dat ding? je kan net zo goed een hoop pilletjes slikken, ga je ook 100% dood!

nee, ff serieus, dat ding is gewoon niet gemaakt voor zo iets. da's fun, voor erbij, in de achtertuin, in de buurt, ff naar een vriend toe. je kan beter een scooter kopen en daarmee woonwerk doen!
 
allee ik weet niet hoe hard zo ding wil, maar snelweg lijkt me nou idd net niet echt de meest veilige plek voor dat ding.... mischien help zon oranje vlaggetje zoals op veel kinderfietsjes wel wat voor je zichtbaarheid...

je moet ff zoeken ik ben ooit een site tegengekomen van iemand die zijn auto had ingeruild tegen zon daxding en er een heeel verslag over had geschreven... ik weet alleen de site niet meer...
 
60 km woonwerk per dag.
Een motor scooter trekt me helaas niet.
Dax leek me wel een leuke oplossing.
En de duc is me te duur om woonwerk te rijden.
Maar waarom zou je het er niet mee kunnen doen?
Je heb tenslotte wel een motor en een brommer uitvoering...
Plus dat ik veel tussen de file doormoet lijkt het me een allermachting ding om woonwerk mee te pielen :)
 
Laatst bewerkt:
allee ik weet niet hoe hard zo ding wil, maar snelweg lijkt me nou idd net niet echt de meest veilige plek voor dat ding.... mischien help zon oranje vlaggetje zoals op veel kinderfietsjes wel wat voor je zichtbaarheid...

je moet ff zoeken ik ben ooit een site tegengekomen van iemand die zijn auto had ingeruild tegen zon daxding en er een heeel verslag over had geschreven... ik weet alleen de site niet meer...

zo een 115 km per uur.
Als ik met 90 kmpu naar huis kan rijden lijkt dat me prima.
Had vernomen dat hij 1 op 60 doet das helemaal top.
 
qua kosten is dat ding helemaal top voor woonwerk,

je moet er alleen rekening mee houden dat:
a: je vaak voor brommerijder zult worden aangezien, dat kan gevaarlijke situaties opleveren
b: je dankzij je lage en kleine profiel nogal snel over het hoofd wordt gezien. wat met name op de snelweg nogal vervelende situaties kan opleveren.

oh en omdat er altijd een aantal moraalridders rondhupsen in dikke bakken, die je aanzien voor brommer. die willen je wel eens even op je plaats zetten (lees aan de kant drukken) omdat ze je aanzien voor brommertuig..

wat betreft de windgevoeligheid, ik heb er al last van op mijn yammie van 200 kg
ik kan me voorstellen dat dat ding maximaal een kilo of 80 weegt, dus je zal we een rijbaantje of 1,5 nodig hebben als het waait...
 
Laatst bewerkt:
qua kosten is dat ding helemaal top voor woonwerk,

je moet er alleen rekening mee houden dat:
a: je vaak voor brommerijder zult worden aangezien, dat kan gevaarlijke situaties opleveren
b: je dankzij je lage en kleine profiel nogal snel over het hoofd wordt gezien. wat met name op de snelweg nogal vervelende situaties kan opleveren.

oh en omdat er altijd een aantal moraalridders rondhupsen in dikke bakken, die je aanzien voor brommer. die willen je wel eens even op je plaats zetten (lees aan de kant drukken) omdat ze je aanzien voor brommertuig..

wat betreft de windgevoeligheid, ik heb er al last van op mijn yammie van 200 kg
ik kan me voorstellen dat dat ding maximaal een kilo of 80 weegt, dus je zal we een rijbaantje of 1,5 nodig hebben als het waait...

Het gewicht wil niks zeggen over de wind.
Met de xt660x had ik minder last van de wind dan met me ducati.
Plus dat de xt660x geen kuipen had.
 
er is al een topic over deze motortjes Skyteam : Dax, Monkey, Gorilla en PBR 125cc

Van wat ik van heb begrepen kan je mee rijden met de vrachtwagens dat lijkt mij genoeg om niet gevaarlijk bezig te zijn op de snelweg. Ik heb het ooit een keer op de snelweg gereden met een Honda Lead SCV 100cc motorscooter... dat ding reed helaas maar 75km/h dus ik werd de hele tijd ingehaald door vrachtwagens. Dat was inderdaat niet prettig.
 
Oud collega van me kwam altijd op zijn dax, maar die reed er eigenlijk geen snelweg mee. Die vond hem toch te klein, je bent nauwelijks zichtbaar in de file en dat is een erg groot nadeel. qua top zit je wel redelijk (zeker als je een kitje erop zet)
Wind en alles valt wel mee volgens hem
 
er is al een topic over deze motortjes Skyteam : Dax, Monkey, Gorilla en PBR 125cc

Van wat ik van heb begrepen kan je mee rijden met de vrachtwagens dat lijkt mij genoeg om niet gevaarlijk bezig te zijn op de snelweg. Ik heb het ooit een keer op de snelweg gereden met een Honda Lead SCV 100cc motorscooter... dat ding reed helaas maar 75km/h dus ik werd de hele tijd ingehaald door vrachtwagens. Dat was inderdaat niet prettig.


Precies een scooter vind ik eigenlijk maar niks.
Ik wil wel een beetje motor onder me reet hebben.
En dan is een dax toch wel wat meer motor met een schakelbakkie
 
Oud collega van me kwam altijd op zijn dax, maar die reed er eigenlijk geen snelweg mee. Die vond hem toch te klein, je bent nauwelijks zichtbaar in de file en dat is een erg groot nadeel. qua top zit je wel redelijk (zeker als je een kitje erop zet)
Wind en alles valt wel mee volgens hem


Als de wind meevalt vind ik het prima.
File ga ik toch niet met 90 doorheen.
Kortom een goede reden om een dax aan te schaffen en dan wel de PBR :)
 
zo een 115 km per uur.
Als ik met 90 kmpu naar huis kan rijden lijkt dat me prima.
Had vernomen dat hij 1 op 60 doet das helemaal top.
6pk volgens drinkyoghurt ..... als je die 6pk echt gebruikt denk ik dat je eerder in de buurt van 1:35-40 uitkomt. Maximaal anderhalve liter per uur kun je erdoor persen (4pk uit een liter brandstof per uur).

Wel een erg leuke kleine machine, zo te zien.

http://www.alibaba.com/product-gs/210011181/DAX_125_with_EEC_COC_approvals.html
 
Laatst bewerkt:
Net geinformeerd voor 1350 kant en klaar kan ik er zo 1 nemen.
Alleen dan wel de motor versie ;)

pbr.jpg


PBR125NOIRXL.jpg
 
Laatst bewerkt:
6pk volgens drinkyoghurt ..... als je die 6pk echt gebruikt denk ik dat je eerder in de buurt van 1:35-40 uitkomt. Maximaal anderhalve liter per uur kun je erdoor persen (4pk uit een liter brandstof per uur).

Wel een erg leuke kleine machine, zo te zien.

http://www.alibaba.com/product-gs/210011181/DAX_125_with_EEC_COC_approvals.html

Ik deed toch altijd wel minimaal 1 op 45 en dat was met flink scheuren, bij ritten in de zomer haalde ik gewoon regelmatig 1 op 60 (vol gas over de snelweg naar belgiË zat ik ook daar op).

Met 140cc zit ik wel op de 1 op 35 maar die heeft ook merkbaar meer vemrogen en een snelle nokkenas.
 
Tenzij je een lilliputer bent, zal je er nooit comfortabel lange afstanden op kunnen rijden.

En met een "normale" motor wordt je al constant over het hoofd gezien wanneer je tussen de file doorrijdt, laat staan met een Dax.

Het is vragen om moeilijkheden. Zorg in ieder geval dat je een goede levensverzekering hebt, voordat je ermee de snelweg opgaat, wel zo leuk voor de nabestaanden ;).
 
Dit geeft me een beeld dat het wel te doen is alhoewel deze wel erg hard gaat.
dit zou je een beeld moeten geven dat ze vooral niet op de snelweg thuis horen dennis,..excuse, maar je zoekt het gevaar wel op..ik raad het zeeeer sterk af. het is een mini-trail-brommert.. en dan iets opgevoerd. gemaakt voor kinders tot 17jaar in de US,..camper/hobby gebruik... maar zeker niet voor een drukke snelweg in nederland.. het gaat om je leven hoor ! :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan