woon-werk: welke afstand?

Voor woon-werkverkeer met de motor wil ik niet verder gaan d

  • 30 kilometer/dag

    Stemmen: 12 7,1%
  • 50 kilometer/dag

    Stemmen: 36 21,4%
  • 75 kilometer/dag

    Stemmen: 21 12,5%
  • 100 kilometer/dag

    Stemmen: 52 31,0%
  • 150 kilometer/dag

    Stemmen: 30 17,9%
  • 200 kilometer/dag

    Stemmen: 6 3,6%
  • 250 kilometer/dag

    Stemmen: 4 2,4%
  • het kan me niet ver genoeg zijn

    Stemmen: 7 4,2%

  • Totaal aantal stemmers
    168

done-and-gone

MF veteraan
27 mei 2003
5.359
1.701
Ik heb een vacature gevonden voor een baan die ik heel graag zou hebben. Alleen dient zich het volgende 'probleem' aan: de afstand. Apeldoorn-Tilburg: 120 km enkele reis. Volgens de routeplanner 1:20 uur; de trein doet er rond de 2 uur over.

Nou is drie uur motorrijden per dag wel leuk, maar om dat nou elke dag te moeten?
Ik zal wel wat flexibel kunnen zijn in begin- en eindtijden - veel werk is niet tijd- en plaatsgebonden.
Verhuizen is vooralsnog geen optie.

Dan ga ik maar eens zoeken op MF maar vind alleen maar oude topics over woon-werkverkeer en afstanden:
Woon-Werk Verkeer.
Motor voor Woon Werk of niet ?
Maar daar word ik niet veel wijzer van. Vandaar mijn vraag: wat zou jouw maximale afstand zijn? Zou je dagelijks 240 km willen rijden om op je werk en weer thuis te komen?
 
hoeveel verdient het?
krijg je reisgeld vergoed?

Neem aan dat je op de motor gaat (OV moet je meestal de helft aan reistijd erbij rekenen :+ )
 
hoeveel verdient het?
krijg je reisgeld vergoed?

Neem aan dat je op de motor gaat (OV moet je meestal de helft aan reistijd erbij rekenen :+ )

Het verdient zeker niet slecht; reisgeld of leasebak zal denk ik niet inbegrepen zijn.
OV is wel een optie omdat ik ook in de trein wel wat werk kan verrichten. Alleen ben ik dan zo veel langer onderweg ....
 
Ik zit zelf op 115 kilometer op een dag en dat vind ik eigenlijk wel de max. Niet omdat 115 kilomter zo'n reuzenafstand is, maar ik heb er een hekel aan om de motor in de kilometers te laten lopen voor de werkgever B|
 
Ik zit op ca 40 km heen en terug,neem regelmatig de motor.
 
tsja..ik zit aan 70km per dag totaal en vind dat eigenlijk wel genoeg. (nu nog vanuit koekblik bekeken heb pas in juni avd)
met OV is die reis 1,5 uur, met de auto 45 min en met de motor verwacht ik nog wel minder :-)
 
Ik moet erbij zeggen dat ik een tijdje Eindhoven-Apeldoorn heb gedaan, alleen was dat enkel (ik verbleef in één van beide plaatsen). Tevens volg ik nu een deeltijdstudie in Utrecht en da's totaal 160 km in de namiddag en avond.
Beiden zijn goed te doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd nu zelf 45 km enkele reis over een gemiddeld druk traject, 45 minuten tot een uur onderweg. De limiet ligt wat mij betreft ook niet zozeer bij een aantal kilometers, maar bij tijdsduur. Stel dat ik er met de auto vijf kwartier over doe en met de motor een uur dan is dat voor mij wel ongeveer de grens.
 
Laatst bewerkt:
Ik woon te dicht bij mijn werk.....
Net 10 kilometer enkele reis, dus ben er al in 10 minuten....
Jammer, had van mij best 20 kilometer verderop mogen liggen.
Pak meestal de motor, soms de auto maar tot het pakken van een trapfiets heb ik me nog nooit laten verleiden....
 
Ik zit op 135km per dag, waarbij elke dag gemiddeld zeg 10-15km file. Leuk dat je ertussendoor kan, maar echt lekker rijden is het niet.. Zit dus elke dag +/- 2 uur op de fiets, en dat is eigenlijk net iets té veel.

Als je een leuke/goede baan zou hebben, dan verleg je daarmee je grenzen natuurlijk wel wat, maar uiteindelijk gaat er gewoon zo veel tijd in zitten, en dat vind ik persoonlijk wel enigszins zonde...
 
Ik rijd nu zelf 45 km enkele reis over een gemiddeld druk traject, 45 minuten tot een uur onderweg. De limiet ligt wat mij betreft ook niet zozeer bij een aantal kilometers, maar bij tijdsduur. Stel dat ik er met de auto vijf kwartier over doe en met de motor een uur dan is dat voor mij wel ongeveer de grens.

Daar heb je een punt, want ik moet wel in de spits de A50 over B|
Vervolgens langs den Bosch B|
En dan een stuk N-route naar Tilburg B|
 
120 km enkele reis is dik 5000 km per maand, reken een realistisch kwartje per km, das dan eeehhhh 1250 Euro per maand. Nog afgezien van 50 uur reistijd per maand. En je krijgt geen reiskosten?

Dat kan mij niet goed genoeg verdienen :)
 
10 minuutjes op de trapfiets :')

20-30 km enkele reis zou voor mij al de max. zijn. Ik moet er niet aan denken om elke dag bij elkaar twee uur of meer alleen maar aan reistijd kwijt te zijn :N

Ik reken dan altijd effe voor mezelf ; 2 uur per dag = 10 uur per week, 4 weken in een maand (effe voor het gemak) * 10 uur/week = 40 uur per maand.
Je zit dan dus elke maand een volle werkweek kwijt, alleen maar aan reistijd :r

Motorrijden is leuk maar elke dag het zelfde stuk, of alleen maar snelweg, brrrr :N
 
120 km enkele reis is dik 5000 km per maand, reken een realistisch kwartje per km, das dan eeehhhh 1250 Euro per maand. Nog afgezien van 50 uur reistijd per maand. En je krijgt geen reiskosten?

Dat kan mij niet goed genoeg verdienen :)

ff nagezocht: er is een tegemoetkoming (op basis van afstand en dagen), en de keuze in soort vervoer is vrij. Hoogte van de tegemoetkoming staat niet vermeld.
Er is ook een fietsplan :+

Edit: en een jaarabbonnement 1e klas is zelfs nog stukken goedkoper dan wat jij nu ff voorrekent .....
 
Laatst bewerkt:
Ik rjid 55 km enkele reis dus 110 km per dag, ben 35-40 minuten onderweg. Zelf heb ik ook een paar maanden 170km per dag gereden en dat wordt je wel zat (maar ik reed toen op een chopper, heb nu een toerfiets dus dat scheelt wel een hoop).
Buiten dat het gewoon tijd kost vind ik de km's die er op de motor bijkomen ook niet super.
Gaat wel erg hard met de beurten (2,5 per jaar).

Maarja het is wel sneller dan met de auto of trein. en als het niet teveel file is is het best relaxed.
Veel file elke dag wordt je ook niet vrolijk van, zelfs op de motor. veel concentratie nodig, en je rijd elke dag door de uitlaatgassen heen van stilstaande auto's.

Als je het een leuke baan vind en denkt dat je er langer gaat blijven, kun je het beste verhuizen lijkt me. Het is erg mooi wonen in noord-brabant.:)
 
Ik zou het niet doen.
Al het werk is ook in de buurt te vinden.
En idd, misschien niet die ene werkgever, maar waarom per sé daar werken?

Mijn max is 50km enkele reis, dus 100km/dag.

Als meer mensen proberen in de buurt werk te vinden, hadden we niet zoveel files... :)
 
Ik zou het niet doen.
Al het werk is ook in de buurt te vinden.
En idd, misschien niet die ene werkgever, maar waarom per sé daar werken?

Ik heb al heel lang de wens hier nog eens te gaan werken. Maar er is een soortgelijk bedrijf, en idd, daar was ook een vacature voor eenzelfde functie en daar heb ik óók al gesolliciteerd *D
En da's 35 km enkele reis.
Maar toch, als ik mocht kiezen ....

En wonen in N-Brabant is mooi ja; jaren in Ehv gewoond en in Tilburg gestudeerd.
Maar ja, vrouw+werk en kinderen+school ....
 
ff nagezocht: er is een tegemoetkoming (op basis van afstand en dagen), en de keuze in soort vervoer is vrij. Hoogte van de tegemoetkoming staat niet vermeld.
Er is ook een fietsplan :+

Die tegemoetkoming berekent de belastingdienst op basis van 19 €ct/km, maar die is gebonden aan een maximum, ik dacht rond de 450 euro. In elk geval heb ik een tijdje 72 km (enkele reis) woon-werk gedaan en zat toen al bijna aan het maximum.
Door files deed ik daar vaak meer dan een uur over (moest langs Rotterdam bijv.).
Als ik zie dat jij nog verder moet en ook nog over wegen waar regelmatig file staat... Vergeet het maar. Echt, dat breekt je op een gegeven moment op.
Ik ben erg blij dat m'n werk inmiddels verhuisd is, ik denk dat ik het anders niet lang had vol gehouden.

8< Maar ja, vrouw+werk en kinderen+school ....

Bedenk dat je je kinderen waarschijnlijk alleen nog in het weekend ziet!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb twee jaar lang 200 km per dag gedaan. In het begin lijkt het allemaal te kunnen en denk je alleen aan je leuke baan. Daarna zijn 4 reisuren per dag (incl. file) niet leuk meer en na verloop van tijd gaat het je opbreken en vreet het energie! Ben toen ook een baan in de buurt gaan zoeken en had ineens tijd en energie teveel! Zonder fatsoenlijke reiskostenvergoeding zou ik hier nooit aan beginnen, maar welke werkgever gaat je die betalen???
 
ik doe meestal 24km enkele reis. Da's iets te kort en iets teveel snelweg.
Doe ook geregeld 240km enkele reis. das lekker lang, maar ook veel te veel snelweg. Da's dan één dag heen, volgende dag terug.

bijkomende problemen die m.i. ook al voor 120km op gaan:
-kouwe klauwen in de winter > handvat verwarming
-na een uur krijg je het behoorlijk koud > extra kleding, dik pak, verwarming etc kortom een hoop kosten.
-saai, op de snelweg is het best saai. Ik heb muziek in de helm. Maakt het allemaal wel leuker. Kost wel weer extra. (maar ja, ik krijg dan ook riant betaald :+ )

Dat je het op een fjr gaat doen maakt wel weer een hoop goed. Maar zal je toch na een jaartje gaan opbreken denk ik.

Zou ff informeren naar de reiskosten vergoeding. Als die niet al teveel is schiet je er flink bij in. Iedere 3 a 4 maanden een nieuwe achterband, maandelijks olieverversen; tel maar uit.
Als ze bereid zijn om een ruime vergoeding te geven kun je wellicht voor stellen om een leasefiets te geven. Da's dan goedkoper.
 
Ik heb ook bijna ruim 2 jaar elke dag 95 enkele reis (dus 190 dagelijks) gedaan. Zomer en winter. In het begin is het nog wel leuk maar na een tijdje ben je het wel zat en is de motor alleen nog een vervoersding geworden.

Tel daarbij op dat je beschermengeltje het in de file maar 1 keer af hoeft te laten weten en je bent fucked. Momenteel doe ik 60km enkele reis (dus 120 dagelijks) en dat is nog wel te doen.
 
Ik woon te dicht bij mijn werk.....
Net 10 kilometer enkele reis, dus ben er al in 10 minuten....

Jammer, had van mij best 20 kilometer verderop mogen liggen.
Pak meestal de motor, soms de auto maar tot het pakken van een trapfiets heb ik me nog nooit laten verleiden....

Idem dito, gelukkig heeft mijn baas mij er 12 km op laten schrijven. Krijg ik in ieder geval km vergoeding :+ En ik fiets het vaak ook nog eens :) dubbel fun....

Heb 7 maanden een reisafstand gehad van Hoorn naar Gorinchem. ongeveer 250 km heen en weer.
Was in de zomer leuk :] maar toen de weeromstandigheden minder werden werd het resterende verkeer ook minder leuk... B|
En werd ook een duur geintje uiteindelijk.... werkgever vergoed maar max 60km op een dag geloof ik... :X

Maar goed, ieder zijn meuk. Misschien uiteindelijk verhuizen een goede optie als de baan dat is wat je zoekt.
Apeldoorn en omgeving is niet slecht tenzij je een hardcore carnaval en sigarenboerfan bent.... _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan