World Superbikes Magny Cours

Pakt VDM een podium?

  • Ja

    Stemmen: 5 31,3%
  • Nee

    Stemmen: 10 62,5%
  • Hij pakt er twee

    Stemmen: 1 6,3%

  • Totaal aantal stemmers
    16
Guintoli mag dus wel overstappen naar een betere machine maar Michael niet. Terwijl Michael sneller is dan Guintoli, dat heeft hij dit jaar meerdere keren bewezen. :(


full
 
maar de reactie van tet slaat ook nergens op, Vd Mark blijft bij Honda vanwegen zijn contract, als Yamaha mocht kiezen tussen de twee Honda coureurs dan hadden ze niet voor Guintoli gekozen.

Dat denk ik ook. Maar Guintoli was zo slim om voor 1 seizoen te tekenen ;)
En in de situatie waarin vdM vorig jaar stond was het ook heel logisch om voor 2 seizoenen te tekenen. Dus ik zie het hele probleem niet. Mickey komt er wel. En alle respect voor Guintoli!
 
Mee eens. Hij is pas 22, dit is zijn eerste seizoen in de WSBK's en elke race leert hij nog bij. Vind het al fantastisch dat hij drie podiums heeft gescoord dit jaar. In Australië lag hij al een tijd lang aan de leiding. Hij komt er echt wel. Als hem niets geks overkomt heeft hij nog tijd genoeg om wereldkampioen te worden in de World Superbikes of om te rijpen in de MotoGP.

:^

Is het glas half leeg of half vol? Kan er alleen maar van genieten :Y :}
Dat azijngezeik iedere training en wedstrijd weer, kan ik dan iets minder waarderen.
 
Laatst bewerkt:
Dat denk ik ook. Maar Guintoli was zo slim om voor 1 seizoen te tekenen ;)
En in de situatie waarin vdM vorig jaar stond was het ook heel logisch om voor 2 seizoenen te tekenen. Dus ik zie het hele probleem niet. Mickey komt er wel. En alle respect voor Guintoli!

Precies en zal ook gewoon zijn contract uitdienen want hij heeft heel veel te danken aan het Ten Katen team , waar had hij een betere kans gekregen dan waar hij nu zit ,.....ik kan het niet zomaar ff verzinnen. :N :N

full
 
Laatst bewerkt:
Ik weet er zijn vele onderwerpen over streams en video's. Maar ik zoek zeer dringend beelden van WSBK race 1 en 2 Magny Cours. De ontvanger van de tv is stuk..... juist nu.... Wie helpt me?
 
Ik weet er zijn vele onderwerpen over streams en video's. Maar ik zoek zeer dringend beelden van WSBK race 1 en 2 Magny Cours. De ontvanger van de tv is stuk..... juist nu.... Wie helpt me?

Het is je bekend dat ze al een paar uur geleden gefinisht zijn? :)
 
Vind ik te makkelijk. Voor Guintoli gelden dezelfde verzachtende omstandigheden als voor vdM. En die omstandigheden bij Honda kent iedereen. Is al veel te veel over gezeurd. En dat vdM veel pech gehad heeft, is ook bekend. Helemaal niet erg om zo je WSBK carrière te starten met volgend seizoen nog een jaar op de Ten Kate Honda. Kun je alleen maar veel van leren. En daarna zien we wel weer.
Klassering zegt mij niet veel met die Honda. Gaat er mij om dat Vd Mark in het droog een aantal keer heeft laten zien voor het podium te kunnen gaan. Guintoli heeft eigenlijk het hele seizoen niks bijzonders laten zien. Alle credits dus voor Vd Mark.
 
Zo, na twee moeilijke trainingsdagen volgden twee wereldraces! *D
Pffff, van 15 (of 14 omdat Reiterberger van achter moest starten) twee keer naar P4, één keer op een half natte en één keer op een droge baan..petje af en diepe buiging voor Michael v.d. Mark :}
Hij was dus vrij constant, net als Jonatha Rea :+

Reiterberger zorgde voor nogal wat opschudding maar ach, die jongen is nieuw in het SBK circus (maar niet in het racen) en hij deed het in race 2 best goed met een 13de plaats. Na de trainingen dacht ik even dat de Duitsers harder zouden kunnen gaan lachen dan wij, maar dat kwam gelukkig goed :)
 
Klassering zegt mij niet veel met die Honda. Gaat er mij om dat Vd Mark in het droog een aantal keer heeft laten zien voor het podium te kunnen gaan. Guintoli heeft eigenlijk het hele seizoen niks bijzonders laten zien. Alle credits dus voor Vd Mark.
Internationaal kijken ze toch wel naar de tussenstand in het kampioenschap.
En daar ligt Guinters gewoon ver voor op punten.
Wij weten natuurlijk wel beter. ;)
 
Laatst bewerkt:
Klassering zegt mij niet veel met die Honda. Gaat er mij om dat Vd Mark in het droog een aantal keer heeft laten zien voor het podium te kunnen gaan. Guintoli heeft eigenlijk het hele seizoen niks bijzonders laten zien. Alle credits dus voor Vd Mark.

Daarom is het ook jammer dat vd Mark een 2 jarig contract heeft.
Yamaha had niet Guintoli gehaald , maar Michael. (lijkt mij!)
 
Daarom is het ook jammer dat vd Mark een 2 jarig contract heeft.
Yamaha had niet Guintoli gehaald , maar Michael. (lijkt mij!)
Dat is onmogelijk te zeggen. Guintoli neemt een enorme berg aan ervaring mee. Als je kijkt op welke machines hij de afgelopen jaren gereden heeft:

2007 - MotoGP op een Tech 3 Yamaha met Dunlop banden
2008 - MotoGP op een Alice Ducati met Bridgestone banden
2009 - BSB op een Suzuki GSX-R1000
2010 - WSBK op een Suzuki GSX-R1000 op Pirelli banden
2011 - WSBK op een Ducati 1098R
2012 - WSBK op een Ducati 1098R
2013 - WSBK op een Aprilia RSV4 Factory
2014 - WSBK op een Aprilia RSV4 Factory
2015 - WSBK op een Honda CBR1000RR SP

En dan 2015 op een Yamaha YZF-R1M. Zes verschillende merken in 10 seizoenen, drie verschillende bandenmerken en hij is de 2014 wereldkampioen World Superbike. Guintoli is volgens mij juist vanwege zijn schat aan ervaring in het team gehaald, om een motor mee te helpen ontwikkelen die ook in het World Superbike kampioenschap kan winnen: met Guintoli eventueel vanaf het begin en Lowes op de lange termijn.

Yamaha haalt met Guintoli/Lowes gewoon een klassieke "ervaren vos/jonge hond"-combinatie in huis, en daarnaast lijkt me voor Yamaha een afzetmarkt Frankrijk/Groot-Brittannië ook interessanter dan Groot-Brittannië/Nederland. Ik denk zelf namelijk dat Alex Lowes ook echt niet onder hoeft te doen voor Michael van der Mark namelijk.

Dus om nu te zeggen dat Yamaha sowieso voor Michael van der Mark was gegaan als hij ook beschikbaar zou zijn geweest, vind ik wel erg voorbarig. Overigens denk ik dat het vanuit van der Mark's positie ook gewoon slimmer zou zijn geweest om bij Honda te blijven, zeker met het oog op de MotoGP. Afgezien van zeven races op een Lambretta, heeft van der Mark zijn hele loopbaan alleen maar op Honda's gereden. Om die relatie teniet te doen voor een verbintenis met Yamaha zou volgens mij gewoon het ingooien van zijn eigen ruiten zijn. Niet verstandig.
 
Dat is onmogelijk te zeggen. Guintoli neemt een enorme berg aan ervaring mee. Als je kijkt op welke machines hij de afgelopen jaren gereden heeft:

2007 - MotoGP op een Tech 3 Yamaha met Dunlop banden
2008 - MotoGP op een Alice Ducati met Bridgestone banden
2009 - BSB op een Suzuki GSX-R1000
2010 - WSBK op een Suzuki GSX-R1000 op Pirelli banden
2011 - WSBK op een Ducati 1098R
2012 - WSBK op een Ducati 1098R
2013 - WSBK op een Aprilia RSV4 Factory
2014 - WSBK op een Aprilia RSV4 Factory
2015 - WSBK op een Honda CBR1000RR SP

En dan 2016 op een Yamaha YZF-R1M. Zes verschillende merken in 10 seizoenen, drie verschillende bandenmerken en hij is de 2014 wereldkampioen World Superbike. Guintoli is volgens mij juist vanwege zijn schat aan ervaring in het team gehaald, om een motor mee te helpen ontwikkelen die ook in het World Superbike kampioenschap kan winnen: met Guintoli eventueel vanaf het begin en Lowes op de lange termijn.

Yamaha haalt met Guintoli/Lowes gewoon een klassieke "ervaren vos/jonge hond"-combinatie in huis, en daarnaast lijkt me voor Yamaha een afzetmarkt Frankrijk/Groot-Brittannië ook interessanter dan Groot-Brittannië/Nederland. Ik denk zelf namelijk dat Alex Lowes ook echt niet onder hoeft te doen voor Michael van der Mark namelijk.

Dus om nu te zeggen dat Yamaha sowieso voor Michael van der Mark was gegaan als hij ook beschikbaar zou zijn geweest, vind ik wel erg voorbarig. Overigens denk ik dat het vanuit van der Mark's positie ook gewoon slimmer zou zijn geweest om bij Honda te blijven, zeker met het oog op de MotoGP. Afgezien van zeven races op een Lambretta, heeft van der Mark zijn hele loopbaan alleen maar op Honda's gereden. Om die relatie teniet te doen voor een verbintenis met Yamaha zou volgens mij gewoon het ingooien van zijn eigen ruiten zijn. Niet verstandig.


Deels met je eens maar het laatste toch echt niet...
Vindt Honda / HRC wel een bende ego's /zakkevullers. Kijk naar het voorbeeld Johnny Rea :Y
Denk inderdaad dat A.Lowes niet onder doet voor vd Mark. Zit gewoon verre weg op de slechtste motor van het veld....
 
Vindt Honda / HRC wel een bende ego's /zakkevullers. Kijk naar het voorbeeld Johnny Rea :Y
Een zitje op een goede fiets en een contract voor volgend jaar.

De meeste rijders springen een gat in de lucht als ze zoiets horen. Alleen bij Honda vinden we dat niet goed genoeg? Veel mensen hebben Rea al jaren hoog zitten, maar slechts weinig mensen zien in hem een geschikte MotoGP titelkandidaat. Als de halve wereld allang doorhad dat Honda hem graag in de SBK's had als voorvechter, zal hij dat zelf toch ook in de gaten moeten hebben (of zijn manager).

Guintoli woont in Engeland en heeft daar een hoop goede banden. Dat zal ongetwijfeld meespelen met zijn overstap naar dit Britse team. En zoals helder uiteengezet: je haalt met hem gegarandeerde kwaliteit binnen. Meer dan met Michael? Misschien niet, maar Michael was niet beschikbaar. (Dus waar hebben we het over... :+)

Wel leuk dat half MF het geduld van een aardappel heeft. In het begin van het jaar wilden we top 10 resultaten in plaats van een stukke Honda, drie stabiele weekendjes later zijn we alleen nog maar tevreden te stemmen als hij altijd voor podium kan gaan, en tegen de tijd dat het zover mocht zijn moet-ie zeker ieder weekend de dubbel pakken. We hebben een Nederlandse rijder bij een Nederlands team, die wekelijks voor p5-resultaten kan gaan.

Dan staat ons maar één ding te doen:

maxresdefault.jpg


:+
 
Dat is onmogelijk te zeggen. Guintoli neemt een enorme berg aan ervaring mee. Als je kijkt op welke machines hij de afgelopen jaren gereden heeft:

2007 - MotoGP op een Tech 3 Yamaha met Dunlop banden
2008 - MotoGP op een Alice Ducati met Bridgestone banden
2009 - BSB op een Suzuki GSX-R1000
2010 - WSBK op een Suzuki GSX-R1000 op Pirelli banden
2011 - WSBK op een Ducati 1098R
2012 - WSBK op een Ducati 1098R
2013 - WSBK op een Aprilia RSV4 Factory
2014 - WSBK op een Aprilia RSV4 Factory
2015 - WSBK op een Honda CBR1000RR SP

En dan 2015 op een Yamaha YZF-R1M. Zes verschillende merken in 10 seizoenen, drie verschillende bandenmerken en hij is de 2014 wereldkampioen World Superbike. Guintoli is volgens mij juist vanwege zijn schat aan ervaring in het team gehaald, om een motor mee te helpen ontwikkelen die ook in het World Superbike kampioenschap kan winnen: met Guintoli eventueel vanaf het begin en Lowes op de lange termijn.

Yamaha haalt met Guintoli/Lowes gewoon een klassieke "ervaren vos/jonge hond"-combinatie in huis, en daarnaast lijkt me voor Yamaha een afzetmarkt Frankrijk/Groot-Brittannië ook interessanter dan Groot-Brittannië/Nederland. Ik denk zelf namelijk dat Alex Lowes ook echt niet onder hoeft te doen voor Michael van der Mark namelijk.

Dus om nu te zeggen dat Yamaha sowieso voor Michael van der Mark was gegaan als hij ook beschikbaar zou zijn geweest, vind ik wel erg voorbarig. Overigens denk ik dat het vanuit van der Mark's positie ook gewoon slimmer zou zijn geweest om bij Honda te blijven, zeker met het oog op de MotoGP. Afgezien van zeven races op een Lambretta, heeft van der Mark zijn hele loopbaan alleen maar op Honda's gereden. Om die relatie teniet te doen voor een verbintenis met Yamaha zou volgens mij gewoon het ingooien van zijn eigen ruiten zijn. Niet verstandig.

prima analyse!

niks aan toe te voegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan