WSBK Slowchat seizoen 2018

Hoe kijk jij?

  • Live, midden in de nacht

    Stemmen: 11 33,3%
  • Later, maar zeker dit weekend

    Stemmen: 16 48,5%
  • Veel later, wanneer het me uitkomt

    Stemmen: 4 12,1%
  • Niet, ik lees het hier wel

    Stemmen: 2 6,1%

  • Totaal aantal stemmers
    33
Mocht dit verhaal waar zijn, dan snel overstappen naar Aprillia.
Die hebben nog geen team voor volgend jaar, geven fabrieksondersteuning en zijn een stuk sneller dan Honda.

We weten natuurlijk niet de ins en outs van het verhaal, maar zou het vreemd vinden wanneer Honda zomaar hun enige serieuze en trouwe klantenteam aan de kant schuift.

Kan ook zomaar andersom zijn ,.....Gerrit heeft mij ooit eens vertelt , als het me ook maar 1 dubbeltje gaat kosten dan kappen we ermee.
 
Dat kan ik me ook wel voorstellen.


Zou het wel jammer vinden wanneer een team als Ten Kate stopt in de superbike klasse.
 
Tja, aan alles komt een eind. Ik denk dat Honda eerst maar eens met een fatsoenlijke nieuwe fiets moet komen ipv dat hok uit 2007. Al blijft dat frame wel mooi.
 
Als dat waar is dan is dat een enorm mes in de rug van Ten Kate.
Jaren hebben ze bij Ten Kate voor niets om HRC ondersteuning gevraagd, en nu zou Honda bereid zijn om Althea / Moriwaki wél volledige HRC ondersteuning te geven.
Het ziet er zeer slecht uit voor het voortbestaan van het Ten Kate WSBK team '(

Wat een slecht nieuws zeg. En inderdaad een rot streek naar ten Kate toe. Sinds meer dan 15 jaar geen Nederlands team meer in de WSBK. Geen ten Kate pitstopdagen meer, etc. Ik hoop dat het een slechte droom is. Maar mocht het waar zijn, dan is dit al een paar jaar terug ingezet: ten Kate deed en doet volgens mij best veel voor de Nederlandse motorsport. Ze prepareerden de Moriwaki cup motoren. Dat viel al weg. Nadat Michael kampioen werd, was er nog maar budget voor 1 WSS machine. Wat toen al een vreemd besluit was. En nu laat HRC ze vallen en gaat wel met een ander team in zee. Dit zou echt een aderlating zijn voor de Nederlandse motorsport.
 
Zou jammer zijn voor Ten Kate, maar ach tis Honda maar, ik moet nog zien dat ze nu ineens wel gaan investeren in het WSBK. De afgelopen jaren al zo vaak gehoord dat het 'nu allemaal anders zou worden'.
Voor Ten Kate als de sodemieter overstappen naar een ander merk ....maar de spoeling is dun. Aprilia? Ik hoop dat ze weer serieus mee gaan doen in het WSBK, nu wordt de aandacht te veel gedeeld met MotoGP en ook al staat Piaggio erachter, toch is het de race afdeling van Aprilia die het allemaal voor elkaar moet zien te boksen. BMW? die gaan met SMR in zee, hoewel de nieuwe chef wel het motorsport hart op de goede plaats zou hebben, zodra de boekhouder zich ermee gaat bemoeien is het weer over.
WSBK blijft een Kawa/Duc feestje, met een incidenteel succesje voor de rest.
 
Ook "B" sample van Ant West positief getest op doping.
Er is nog niet bekend gemaakt wat voor, en welke straf er gaat volgen.
DrArbXzXQAAqccZ.jpg
 
Net als Eugene Laverty.


Misschien voor Aprilla ????????????????????


Breaking news: Einde samenwerking Honda Europe en Ten Kate Racing

Zo zal Honda (HRC) dinsdagmiddag tijdens de EICMA in Milaan haar nieuwe WorldSBK plannen voor 2019 bekend gaan maken. Hoewel het nieuws nog niet officieel is zal Honda hier onthullen dat men als HRC (Honda Racing Corporation) een samenwerking is aangegaan met het Japanse Moriwaki voor het runnen van het nieuwe WorldSBK Team en dat men gebruik gaat maken van de faciliteiten (o.a. trucks, pitboxen en hospitality) van het Italiaanse Althea Racing.
 
Maar nog wel met Red Bull centjes??

En Kiyonari:? die reed na z'n terugkeer in het BSB geen deuk meer in een pakkie boter
 
Wel sneu voor Hodna als ze in 2019 met een echt fabrieksteam slechter presteren dan TKR:P
 
Toch jammer dat neerlands trots zo aan de kant wordt geschoven, maar zaken zijn zaken natuurlijk. Als je terugkijkt heeft ten Kate ons een hoop geschiedenis geleverd met Toseland, Vermeulen, Foret, Charperntier, Sofuoglu, Pitt en bovenal natuurlijk Michael v/d Mark. Ik hoop dat ze doorgaan met een ander merk of als prive team.
 
Alle praat over Ten Kate met een ander merk in de World Superbikes: Ten Kate is toch ook een Honda dealer? Die zullen dus, lijkt mij, geen enkel ander merk overwegen om mee te gaan racen dan het merk dat ze op de zaak proberen te slijten.

Voor de Superbikes is het goed nieuws als Honda zich als fabriek meer gaat bemoeien met de strijd, misschien dat ze dan eindelijk iets fatsoenlijks brengen. Wat Kiyonari daar dan bij doet, vraag ik me wel serieus af. (Ja, Japanner zijn in een Japans team, okay...)
 
Alle praat over Ten Kate met een ander merk in de World Superbikes: Ten Kate is toch ook een Honda dealer? Die zullen dus, lijkt mij, geen enkel ander merk overwegen om mee te gaan racen dan het merk dat ze op de zaak proberen te slijten.

Voor de Superbikes is het goed nieuws als Honda zich als fabriek meer gaat bemoeien met de strijd, misschien dat ze dan eindelijk iets fatsoenlijks brengen. Wat Kiyonari daar dan bij doet, vraag ik me wel serieus af. (Ja, Japanner zijn in een Japans team, okay...)

Waarom niet? Is leuk als het hetzelfde merk is maar praktisch gezien is er nauwelijks overlap. Die 3 CBR1000RR's die ze per jaar verkopen? Als BMW morgen aanklopt met de vraag of ze het BMW fabrieksteam willen runnen in het WSBK geloof ik niet dat de bedenktijd erg lang zal zijn.....gebeurd alleen helaas voor TKR niet, want BMW gaat met SMR in zee.
 
Binnenkort een hoop opleggers en trucks te koop in Nieuwleusen. Ik loop op de zaken vooruit, maar zal me niet verbazen als ze een gedeelte van de race afdeling opdoeken. En dat allemaal als dank voor ongeveer 16 jaar trouwe dienst -O-
 
Binnenkort een hoop opleggers en trucks te koop in Nieuwleusen. Ik loop op de zaken vooruit, maar zal me niet verbazen als ze een gedeelte van de race afdeling opdoeken. En dat allemaal als dank voor ongeveer 16 jaar trouwe dienst -O-


te bizar toch? jarenlang waren zij het die de Honda naam hoog hielden...
 
Arrogante rotzakken zijn het bij Honda.

Rossi wacht nog steeds op z’n kampioens NSR 500...
Zijn succes lag aan de motor, niet aan de rijder....
Hayden werd wereldkampioen, wat deed HRC; fiets op maat voor Pedrosa....
Ten Kate jarenlang een worst voor houden (über Blade komt eraan) en nu dit...

:r
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan