WSBK Slowchat seizoen 2018

Hoe kijk jij?

  • Live, midden in de nacht

    Stemmen: 11 33,3%
  • Later, maar zeker dit weekend

    Stemmen: 16 48,5%
  • Veel later, wanneer het me uitkomt

    Stemmen: 4 12,1%
  • Niet, ik lees het hier wel

    Stemmen: 2 6,1%

  • Totaal aantal stemmers
    33
Om uiteindelijk zijn relaas te besluiten met ; ding kost xxxx euro s en ga het niet riskeren om hem plat te leggen.

Bij mij is dat een teken dat je wel zou willen maar het gewoon niet kan.. ook niet op een r1m
 
Of dat puur voor de WSBK is... Er zijn genoeg mensen die, als ze de keuze hebben, toch die met die fijne Öhlins en Brembo's kiezen in plaats van die normale.
Zo gaat het in ieder geval wel bij mij, het is dan geen WSBK motor, maar met een Street Triple R had ik waarschijnlijk net zoveel plezier gehad als nu met de RS. Maar ja, dat was niet het topmodel.
Buiten dat de wedstrijden niet echt spannend meer zijn, is de interesse volgens mij ook minder geworden omdat de interesse in supersportmotoren sowieso niet meer te vergelijken is t.o.v. pakweg 15-20 jaar geleden toen er horden 998, SP1, en GSX-en richting Assen reden.
Vroeger waren het de superbikes die de gewone man kocht voor op de straat. Tegenwoordig koopt bijna niemand nog een supersport.

VTR SP1 was nieuw ook €16.334,-
998 was nieuw ook €18.224,-
 
VTR SP1 was nieuw ook €16.334,-
998 was nieuw ook €18.224,-
Klopt, ik zeg ook niet dat ze toen goedkoop waren, maar tegenwoordig koopt de gemiddelde motorrijder liever een vette naked of een BMW 1200 GS :X
Wil alleen maar zeggen dat de speciale full spec. superbikes niet alleen maar verkocht worden om een homologatie voor de WSBK te krijgen, maar net zo goed voor de liefhebber met de goedgevulde portemonnee.
Destijds was het win on sunday, sell on monday.
 
Klopt, ik zeg ook niet dat ze toen goedkoop waren, maar tegenwoordig koopt de gemiddelde motorrijder liever een vette naked of een BMW 1200 GS :X
Wil alleen maar zeggen dat de speciale full spec. superbikes niet alleen maar verkocht worden om een homologatie voor de WSBK te krijgen, maar net zo goed voor de liefhebber met de goedgevulde portemonnee.
Destijds was het win on sunday, sell on monday.

Nu is het sell on monday, broke on tuesday _O-
 
Word gewoon tijd voor een "naked" competitie in t bij programma ofzo ;)

Met Max 650 cc 4 cil
765 3 cil
880 2 cil

Zoiets ?!

Mooie klasse om de stock 1000 te vervangen, al was het maar voor de toeschouwers
 
Word gewoon tijd voor een "naked" competitie in t bij programma ofzo ;)

Met Max 650 cc 4 cil
765 3 cil
880 2 cil

Zoiets ?!

Mooie klasse om de stock 1000 te vervangen, al was het maar voor de toeschouwers

Ik zal eens naar japan bellen,die gaan ze vast wel voor jou maken:t:+ (behalve suzuki)
 
Ik zal eens naar japan bellen,die gaan ze vast wel voor jou maken:t:+ (behalve suzuki)
Mn Japans is niet denderend 😂

Maar hoe moet ik je reactie opvatten ? Als in dat het niet mogelijk is ?

Mijn gedachte was namelijk dat je dan met vrij veel oudere fietsen ook mee zou kunnen doen ;)
 
Klopt, ik zeg ook niet dat ze toen goedkoop waren, maar tegenwoordig koopt de gemiddelde motorrijder liever een vette naked of een BMW 1200 GS :X
Wil alleen maar zeggen dat de speciale full spec. superbikes niet alleen maar verkocht worden om een homologatie voor de WSBK te krijgen, maar net zo goed voor de liefhebber met de goedgevulde portemonnee.
Destijds was het win on sunday, sell on monday.

Klopt wat je schrijft.
Toch zijn al die homologatie modellen (met uitzondering van Aprilia?) toch snel verkocht.
 
Mn Japans is niet denderend 😂

Maar hoe moet ik je reactie opvatten ? Als in dat het niet mogelijk is ?

Mijn gedachte was namelijk dat je dan met vrij veel oudere fietsen ook mee zou kunnen doen ;)

Mijn mening is dat je dan moet kijken wat voor nakeds er huiden ten dage op de markt aanwezig zijn.
Volgens mij is daar de 600 klasse passe en worden er alleen nog zwaardere 4 cilinders 750/800+ cc gebouwd en verkocht.
Dit samen met 1000 cc 4 cilinders(bv alle jappen,BMW,(aprillia speelt vals 1100 cc)) 3 cilinders triumph 1050 en 1200 cc twee cilinders (bv KTM,Moto Morini:9~ en ducati)
Zo krijg je een goede en representatieve afspiegeling van het sportieve naked motorbestand in de wereld.
 
Mijn mening is dat je dan moet kijken wat voor nakeds er huiden ten dage op de markt aanwezig zijn.
Volgens mij is daar de 600 klasse passe en worden er alleen nog zwaardere 4 cilinders 750/800+ cc gebouwd en verkocht.
Dit samen met 1000 cc 4 cilinders(bv alle jappen,BMW,(aprillia speelt vals 1100 cc)) 3 cilinders triumph 1050 en 1200 cc twee cilinders (bv KTM,Moto Morini:9~ en ducati)
Zo krijg je een goede en representatieve afspiegeling van het sportieve naked motorbestand in de wereld.
Moderne spul is idd meer dan 600 cc.
Dan maar iets met 2 klassen doen ? Kun je wat goedkoper instappen met een oude 600 en daarbij eventueel de triumph 3 cil ( 675, of moto 2 765) en nog de dikke twin van bv ktm.

Top segment word dan alles vanaf 750 cc 4 cil.
3 cil boven de 675/765
2cil boven de 880


Lijkt mij wel leuk :)
 
Moderne spul is idd meer dan 600 cc.
Dan maar iets met 2 klassen doen ? Kun je wat goedkoper instappen met een oude 600 en daarbij eventueel de triumph 3 cil ( 675, of moto 2 765) en nog de dikke twin van bv ktm.

Top segment word dan alles vanaf 750 cc 4 cil.
3 cil boven de 675/765
2cil boven de 880


Lijkt mij wel leuk :)
IMG_20181017_162153.jpg
IMG_20181017_162215.jpg

400 cc klasse
 
Sykes to partner Reiterberger at SMR in 2019

Shaun Muir Racing rijdt dit seizoen met Aprilia, Eugene Laverty en Lorenzo Salvadori. Komend seizoen rijden ze met BMW, Tom Sykes en Markus Reitenberger. Een flinke omschakeling, met als verrassendste nieuws (voor mij in elk geval) dat Laverty nu op zoek moet naar een ander zitje.
 
Sykes to partner Reiterberger at SMR in 2019

Shaun Muir Racing rijdt dit seizoen met Aprilia, Eugene Laverty en Lorenzo Salvadori. Komend seizoen rijden ze met BMW, Tom Sykes en Markus Reitenberger. Een flinke omschakeling, met als verrassendste nieuws (voor mij in elk geval) dat Laverty nu op zoek moet naar een ander zitje.
Ik sta er ook van te kijken ! Hoop dat laverty een goeie fiets krijgt
 
Ik denk dat-ie heel snel bij Ten Kate aan zal moeten kloppen. Volgens mij is er nog geen tweede rijder voor komend jaar aangekondigd (Camier blijft, Gagne niet).
 
Ik denk dat-ie heel snel bij Ten Kate aan zal moeten kloppen. Volgens mij is er nog geen tweede rijder voor komend jaar aangekondigd (Camier blijft, Gagne niet).
Zouden ze het budget hebben voor twee goede rijders? :)
De afgelopen jaren was het team vaak samengesteld met een ervaren rijder en een jong 'goedkoop' talent.
 
Zouden ze het budget hebben voor twee goede rijders? :)
De afgelopen jaren was het team vaak samengesteld met een ervaren rijder en een jong 'goedkoop' talent.
Ik denk dat Ten Kate het voor het uitzoeken heeft, en dat Laverty niet zoveel keus heeft...
 
Redbull is de sponsor en HRC is volgens mij ook niet zuinig (want ook zonder sponsor kon er geraced worden via de middelen beschikbaar gesteld door HRC).

Zij zouden er verstandig aan doen. Schiet het wellicht wat op met die Fireblade, want dit is een gebed zonder end.
 
Lijkt me inderdaad wel een leuk koppel voor ten Kate


Het is de hopen dat "BMW" ook echt met iets fatsoenlijks komt... Die reitenberger zie ik wel wat in ;)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan