WSBK Slowchat seizoen

Wie wordt er WSBK 2022 kampioen?

  • Toprak Razgatlioglu

    Stemmen: 24 26,1%
  • Johnathan Rea

    Stemmen: 13 14,1%
  • Alvaro Bautista

    Stemmen: 43 46,7%
  • Michael van der Mark

    Stemmen: 4 4,3%
  • Scott Redding

    Stemmen: 2 2,2%
  • Andrea Locatelli

    Stemmen: 2 2,2%
  • Michael Rinaldi

    Stemmen: 0 0,0%
  • Xavi Vierge

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iker Lecuona

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iemand anders

    Stemmen: 4 4,3%

  • Totaal aantal stemmers
    92
Status
Niet open voor verdere reacties.
_O- _O- _O-


Wie had 10/15 jaar geleden ooit gedacht dit te zeggen.

De Jappen hebben gewoon te lang op hun lauweren gerust en genoten van hun voorsprong, terwijl ze aan alle kanten ingehaald zijn door fabrikanten die wél aan de bak gingen. WSBK/MotoGP/overal.
Nou,in e amateur racerij zijn de laatste modellen R1 (M) best populair, mooie machine ook.
Aan het geluid uit het bigbang blok , kan de panigale V4 een puntje zuigen, tikkeltje dikker😎
 
_O- _O- _O-


Wie had 10/15 jaar geleden ooit gedacht dit te zeggen.

De Jappen hebben gewoon te lang op hun lauweren gerust en genoten van hun voorsprong, terwijl ze aan alle kanten ingehaald zijn door fabrikanten die wél aan de bak gingen. WSBK/MotoGP/overal.
In de MotoGP hebben fabrikanten jaren lang eigen software gemaakt.
Die was zo geavanceerd dat ze per bocht en ronde alles konden instellen, denk aan traction control, anti wheelie, wheelspin enz.
De motor wist precies waar deze was op het circuit.
In 2016 kreeg de MotoGP de unified software van Magnetti Marelli, daar hebben meeste Japanse fabrikanten de boot gemist.
Je ziet dat fabrikanten sinds dien de software engineers wegkapen, zoals Michelle Gadda bijvoorbeeld van Ducati naar Yamaha.
Ook een dingetje is ook covid, de europese fabrikanten konden makkelijker testen met hun snelle testrijders.
Japanse fabrikanten konden alleen testen met hun Japanse testrijders, en die zijn niet snel genoeg.
 
In de MotoGP hebben fabrikanten jaren lang eigen software gemaakt.
Die was zo geavanceerd dat ze per bocht en ronde alles konden instellen, denk aan traction control, anti wheelie, wheelspin enz.
De motor wist precies waar deze was op het circuit.
In 2016 kreeg de MotoGP de unified software van Magnetti Marelli, daar hebben meeste Japanse fabrikanten de boot gemist.
Je ziet dat fabrikanten sinds dien de software engineers wegkapen, zoals Michelle Gadda bijvoorbeeld van Ducati naar Yamaha.
Ook een dingetje is ook covid, de europese fabrikanten konden makkelijker testen met hun snelle testrijders.
Japanse fabrikanten konden alleen testen met hun Japanse testrijders, en die zijn niet snel genoeg.
Ik denk vooral bij kawasaki een som is van verschillende delen, niet zozeer de electronica. De zx10rr 2017 draaide 15 200 rpm. Voor 2018 hebben zij 1100 rpm moeten inleveren. Als je dezelfde ronde tijden wil gaan halen zal je je motor anders moeten afstellen. Zowel op rijwielgedeelte als op motorisch gedeelte. Je levert tijd in op het rechte, dan ga je dat proberen terug te winnen in het aan remmen/ insturen/ midden in de bocht en bij het uitkomen van de bocht. Zij gaan hun versnellingen ook anders moeten kiezen tov iemand die meer toeren draait.
Maar dit is mijn gedacht maar, kan zijn dat ik het fout zie.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk vooral bij kawasaki een som is van verschillende delen, niet zozeer de electronica. De zx10rr 2017 draaide 15 200 rpm. Voor 2018 hebben zij 1100 rpm moeten inleveren. Als je dezelfde ronde tijden wil gaan halen zal je je motor anders moeten afstellen. Zowel op rijwielgedeelte als op motorisch gedeelte. Je levert tijd in op het rechte, dan ga je een dat proberen terug te winnen in het aan remmen/ insturen/ midden in de bocht en bij het uitkomen van de bocht. Zij gaan hun versnellingen ook anders moeten kiezen tov iemand die meer toeren draait.
Maar dit is mijn gedacht maar, kan zijn dat ik het fout zie.
Het is ook afhankelijk van de PK en koppelcurve.
Hoeveel PK/NM kost het inleveren van die 250 toeren?
Of hoeveel levert die extra toeren op?
Chaz Davies had tegen James Toseland gezegd dat Kawasaki langzamer was dan het jaar ervoor.
Dus Kawasaki doet iets niet goed, ze hebben nu 250 toeren extra.
Ik ben het wel met je eens als je ergens iets moet inleveren, het ergens anders moet terug halen.
 
Dus Kawasaki doet iets niet goed, ze hebben nu 250 toeren extra.
voor het seizoen stellen ze het blok op punt voor het toerenbereik dat toegelaten is.
het is niet omdat je blok nu 250 tr meer mag draaien dat dat met de huidige versie ook direct meer vermogen oplevert. daarvoor moet er misschien meer veranderen. in het op 1 na slechtste geval hebben ze nu enkel wat extra overrev.
 
Het is ook afhankelijk van de PK en koppelcurve.
Hoeveel PK/NM kost het inleveren van die 250 toeren?
Of hoeveel levert die extra toeren op?
Chaz Davies had tegen James Toseland gezegd dat Kawasaki langzamer was dan het jaar ervoor.
Dus Kawasaki doet iets niet goed, ze hebben nu 250 toeren extra.
Ik ben het wel met je eens als je ergens iets moet inleveren, het ergens anders moet terug halen.
Het probleem is dat ze niet enkel op het rechte stuk inleveren maar ook vb tussen 2 bochten in waar zij op moeten schakelen en de andere in dezelfde versnelling kunnen blijven.
Daarom ben ik er ook geen voorstander van. Als je ziet dat in het merken kampioenschap het 2de merk al op bijna 80 punten staat na 5 weekends. Dan is er geen spanning niet meer en is alles al verdeeld.
 
Het is ook afhankelijk van de PK en koppelcurve.
Hoeveel PK/NM kost het inleveren van die 250 toeren?
Of hoeveel levert die extra toeren op?
Chaz Davies had tegen James Toseland gezegd dat Kawasaki langzamer was dan het jaar ervoor.
Dus Kawasaki doet iets niet goed, ze hebben nu 250 toeren extra.
Ik ben het wel met je eens als je ergens iets moet inleveren, het ergens anders moet terug halen.
De Kawa gaat langzamer of de rijder?

Al dat gekut met toeren enzo de Duc is een heel andere fiets dan die Kawa en die Yammie is ook weer anders.
 
Misschien een minder populaire mening maar ik vind dat de beide jongens die momenteel bij HRC rijden de grootste talenten van het sbk paddock.
Ben ik maar gedeeltelijk met je eens: Iker Lecuona vindt ik idd een talent en hij laat het zeker zien. Maar Lecuona gaat die Fireblade geen steek verder helpen, daar hebben ze bij HRC echt een coureur met meer ervaring voor nodig. Misschien komt de informatie op dit moment wel uit de UK.
Xavi Vierge heeft zijn kansen om het te laten wel eens gehad naar mijn idee. De zoveelste Spanjaard die prima kan rijden, maar niks bijzonders. Dus laat lekker iemand met een andere nationaliteit dan Spanje zijn plaats innemen.
 
voor het seizoen stellen ze het blok op punt voor het toerenbereik dat toegelaten is.
het is niet omdat je blok nu 250 tr meer mag draaien dat dat met de huidige versie ook direct meer vermogen oplevert. daarvoor moet er misschien meer veranderen. in het op 1 na slechtste geval hebben ze nu enkel wat extra overrev.
Het probleem is dat ze niet enkel op het rechte stuk inleveren maar ook vb tussen 2 bochten in waar zij op moeten schakelen en de andere in dezelfde versnelling kunnen blijven.
Daarom ben ik er ook geen voorstander van. Als je ziet dat in het merken kampioenschap het 2de merk al op bijna 80 punten staat na 5 weekends. Dan is er geen spanning niet meer en is alles al verdeeld.
Klopt, afhankelijk van de versnellingsbakverhouden, tandwielverhoudingen en vermogen/koppel karakteristiek.

Ligt dat aan Ducati? of aan de andere merken?
Ik denk in dit geval aan de combinatie Ducati/Bautista.
Ja Honda & BMW hebben nog genoeg werk te doen.
Ook Kawasaki heeft nog wat in te halen.
ik kijk wat verder, wat alle rijders van een merk doen.
 
Ben ik maar gedeeltelijk met je eens: Iker Lecuona vindt ik idd een talent en hij laat het zeker zien. Maar Lecuona gaat die Fireblade geen steek verder helpen, daar hebben ze bij HRC echt een coureur met meer ervaring voor nodig. Misschien komt de informatie op dit moment wel uit de UK.
Xavi Vierge heeft zijn kansen om het te laten wel eens gehad naar mijn idee. De zoveelste Spanjaard die prima kan rijden, maar niks bijzonders. Dus laat lekker iemand met een andere nationaliteit dan Spanje zijn plaats innemen.
Wat betreft Vierge, zo stond ik er ook in maar ik vind toch dat hij goed laat zien dat hij aardig in de buurt van Iker kan blijven.
Misschien wel een mooi plekje trouwens voor nakagami als ze die eindelijk eens uit de gp gooien..
 
Klopt, afhankelijk van de versnellingsbakverhouden, tandwielverhoudingen en vermogen/koppel karakteristiek.

Ligt dat aan Ducati? of aan de andere merken?
Ik denk in dit geval aan de combinatie Ducati/Bautista.
Ja Honda & BMW hebben nog genoeg werk te doen.
Ook Kawasaki heeft nog wat in te halen.
ik kijk wat verder, wat alle rijders van een merk doen.
Ik heb nergens beweerd dat dit aan ducati ligt. Kawasaki heeft zich moeten aanpassen DOOR DE REGELS.
Stel dat ze volgend jaar (vlak voor het seizoen) tegen ducati zeggen, je gaat vanaf nu 1100rpm minder maken. Dan hebben die een groot probleem.
 
Ik heb nergens beweerd dat dit aan ducati ligt. Kawasaki heeft zich moeten aanpassen DOOR DE REGELS.
Stel dat ze volgend jaar (vlak voor het seizoen) tegen ducati zeggen, je gaat vanaf nu 1100rpm minder maken. Dan hebben die een groot probleem.
Dat ligt er aan wat er gebeurd in die 1100 rpm.
 
Dat ligt er aan wat er gebeurd in die 1100 rpm.
Waarom draaiden de 800cc motogp fietsen zoveel toeren? Als ze hetzelfde vermogen zouden halen uit pakweg 4000rpm minder, denk je dan niet dat ze dat zouden doen? Als je weet dat de standaard v4r zijn max vermogen heeft bij 15 500 rpm, ja dan maken die 1100 rpm heel veel uit.
 
Laatst bewerkt:
Misschien wel een mooi plekje trouwens voor nakagami als ze die eindelijk eens uit de gp gooien..
Zo lang er geen Japanner is die het over kan nemen van Nakagami in de MotoGP blijft hij daar lekker zitten denk ik. 1, omdat Dorna het belangrijk vindt dat er toch tenminste één niet blanke westerling mee doet aan het WK, 2. Omdat Honda van oudsher wil dat er ook een en Japanner op hun machine zit.
 
Zo lang er geen Japanner is die het over kan nemen van Nakagami in de MotoGP blijft hij daar lekker zitten denk ik. 1, omdat Dorna het belangrijk vindt dat er toch tenminste één niet blanke westerling mee doet aan het WK, 2. Omdat Honda van oudsher wil dat er ook een en Japanner op hun machine zit.
Ogura zal wel een keer promoveren, die heeft in ieder geval meer toekomst...
 
Zo lang er geen Japanner is die het over kan nemen van Nakagami in de MotoGP blijft hij daar lekker zitten denk ik. 1, omdat Dorna het belangrijk vindt dat er toch tenminste één niet blanke westerling mee doet aan het WK, 2. Omdat Honda van oudsher wil dat er ook een en Japanner op hun machine zit.
Wat mij betreft zetten ze Ogura op die fiets of anders Furosato.
Er word vaak geroepen dat Italianen en Spanjaarden alle kansen krijgen, in verhouding met Nakagami is dat zeker niet waar :P
 
Klopt.
Maar er is 1 Japanner tegenover een 3/4 veld met Italianen en Spanjaarden.
Wordt er een Italiaan/Spanjaard uitgeknikkerd, komt er weer een nieuwe Italiaan/Spanjaard voor terug
 
Klopt.
Maar er is 1 Japanner tegenover een 3/4 veld met Italianen en Spanjaarden.
Wordt er een Italiaan/Spanjaard uitgeknikkerd, komt er weer een nieuwe Italiaan/Spanjaard voor terug
Klopt en dat zal de komende jaren ook nog wel zo blijven ben ik bang.
 
  • Eens
Waarderingen: jbt
Ducati V4R kastriert – Drehzahllimit der falsche Weg?

1687353990454.png


1687354016575.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan