Voor xenon-af-fabriek geldt dat de voertuigen van een automatische koplamphoogteregeling en -wasinrichting moet zijn voorzien. Voor zover ik weet heeft dat geen enkele motorfiets.Xenon moet bij auto's al perfect afgesteld worden. Bij een motor daarentegen blijft bij het optrekken of afremmen dat licht niet in dezelfde hoek vooruit schijnen (doordat je neus omhoog en omlaag gaat). Daardoor kan je tegenliggers fel verblinden.
Nope! Xenonlampjes zijn (in tegenstelling tot de H4/H7/H1-lampen) pure gasontladingslampen en hebben géén last van trillingen door het ontbreken van de gloeispiraal.Dacht ook dat Xenon niet zo hield van felle trillingen (waardoor op sommige fietsen de gewone lampjes zelfs al sneller stuk gaan dan wanneer ze in een wagen zaten).
Met alle respect: Blue Vision is géén vergelijk met xenonDie 'Blue' H4 lampjes (zoals oa Philip Bluevision die ik op mijn motor heb) schijnen gewoon een witter licht (lijkt ook wat feller).
Nogmaals: xenon (kleurtemperatuur vanaf 6000K) en Blue Vision(achtige soortgenoten, met een kleurtemperatuur zo rond de 4000K) kan je niet met elkaar vergelijken. Ook het aantal lumen (lichtopbrengst) is van xenon maar liefst het drievoudige t.o.v. halogeen.Ik maak hieruit op dat een xenon-ombouw set een overbodige luxe is, maar dat die Philips "Blue Vision" lampen toch wel helpen.
Ik moet zeggen dat de site die jij zelf 't eerst noemde, qua prijsstelling helemaal zo beroerd nog niet isHeel mooi dat je dat nog even kwijt wilde, ben ik weer een stukje wijzer. Thnx
Weet jij of misschien iemand anders hier op het forum of ze ergens goedkoop te krijgen zijn.
Op www.autolamps-online.com een set gezien voor USD 300,= voor H4, is dit wat, zijn er goedkopere, zijn die dan ook goed?
Een HID voor $25Ik heb zelf een setje 6000K Euro Dezigns HID H4 lampen met een Xenon-Krypton mengsel erin. Mooie is dat ze ook nog eens levenslange garantie hebben (geloof dat ze $25,- kostten en vervanging $7,50 voor administratie en verzending is)
Mijne hebben trouwens een paarsige gloed...
Voor xenon-af-fabriek geldt dat de voertuigen van een automatische koplamphoogteregeling en -wasinrichting moet zijn voorzien. Voor zover ik weet heeft dat geen enkele motorfiets.
Voor de aftermarket gelden deze voorwaarden niet! En laten we even eerlijk zijn: het is ook geen pretje om als tegenligger in te hoog afgestelde HALOGEEN koplampen te kijken. Zelfs bij daglicht niet. Bij een goede afstelling hoef je bij NORMAAL optrekken niet bang te zijn je voorganger(s) door te lichten.Nope! Xenonlampjes zijn (in tegenstelling tot de H4/H7/H1-lampen) pure gasontladingslampen en hebben géén last van trillingen door het ontbreken van de gloeispiraal.Met alle respect: Blue Vision is géén vergelijk met xenon.Nogmaals: xenon (kleurtemperatuur vanaf 6000K) en Blue Vision(achtige soortgenoten, met een kleurtemperatuur zo rond de 4000K) kan je niet met elkaar vergelijken. Ook het aantal lumen (lichtopbrengst) is van xenon maar liefst het drievoudige t.o.v. halogeen.
Het blijft natuurlijk wel de vraag of 't je de klap geld waard is.
Dat wilde ik toch nog even kwijt...
Sterker nog 2x HID voor $25,-. Kan marketing crap zijn, maar het staat toch echt op het doosje. Heb ze niet zelf aangeschaft, zaten bij de koplamp uit Amerika.Een HID voor $25
Eén van de twee klopt niet. Of 't is geen HID, of 't is geen $25.
Sorry hoor, en als 't wel klopt moet je me gauw verklappen waar je 't vandaan hebt gehaald
Over het algemeen hebben auto's met xenon evenveel (of zelfs minder) verblindend effect als halogeen. Echter door de afwijkende kleur is men geneigd naar het licht te kijken, waardoor men dus toch verblind raakt...Ik wordt altijd zo verblind door die xenon krengen 's nachts. Ik snap niet waarom het legaal is. Et enige is dat het er wel cool uit ziet.
Ik moet je teleurstellen: het zijn geen High Intensity Discharge lampen (ook al staat de kreet HID erop), maar simpelweg gekleurde H4's. Misschien dat ze wat edelgassen gebruiken om een bepaald kleureffect te bereiken, maar het zijn iig géén gasontladingslampen.Sterker nog 2x HID voor $25,-. Kan marketing crap zijn, maar het staat toch echt op het doosje. Heb ze niet zelf aangeschaft, zaten bij de koplamp uit Amerika.
- www.eurodezigns.com
Wat ik al zei, marketing, maar er werd om xenon in de koplampen gevraagd...Ik moet je teleurstellen: het zijn geen High Intensity Discharge lampen (ook al staat de kreet HID erop), maar simpelweg gekleurde H4's. Misschien dat ze wat edelgassen gebruiken om een bepaald kleureffect te bereiken, maar het zijn iig géén gasontladingslampen.
(Afbeelding)
Dat is dus niet waar! Voor levering van bedrijven aan particulieren in het buitenland geldt dat deze moeten factureren met inbegrip van BTW, of VAT waar het Britse leveranciers betreft. Door het ontbreken van een BTW-nummer is het niet mogelijk bedragen om zonder BTW af te rekenen.Ik moet zeggen dat de site die jij zelf 't eerst noemde, qua prijsstelling helemaal zo beroerd nog niet is. V.w.b. die autolamps-site moet je even in de gaten houden dat de douane nog eventjes de Nederlandse BTW er overheen gooit en dat je in geval van garantie lange wegen moet bewandelen.Een HID voor $25
Eén van de twee klopt niet. Of 't is geen HID, of 't is geen $25.
Sorry hoor, en als 't wel klopt moet je me gauw verklappen waar je 't vandaan hebt gehaald
Dat is dus niet waar! Voor levering van bedrijven aan particulieren in het buitenland geldt dat deze moeten factureren met inbegrip van BTW, of VAT waar het Britse leveranciers betreft. Door het ontbreken van een BTW-nummer is het niet mogelijk bedragen om zonder BTW af te rekenen.
Bij mijn weten is Groot Brittannië nog altijd aangesloten bij de Europese Unie (ook wel EU).Dit gaat op indien het een verkooptransactie binnen de EG betreft. Als de leverancier echter buiten de EG gevestigd is, wordt er door de douane wel degelijk invoerrecht (afhankelijk van de goederencode) en BTW in rekening gebracht. Ik vind de waarschuwing op z'n plaats, veel mensen vergeten dit gemakshalve omdat internet geen grenzen kent, maar worden dan achteraf geconfronteerd met onverwachte kosten.
De TS heeft het over USD 300,- ...Bij mijn weten is Groot Brittannië nog altijd aangesloten bij de Europese Unie (ook wel EU). (Afbeelding)
De TS heeft het over USD 300,- ...
Dat vertaal ik naar United States Dollars. Da's nou niet bepaald EU.
Dus ik heb even geen idee waar je de link met Groot Brittannië vandaan haalt?
Zware dag gehad?
Autolamps-online, of beter HID-online.com is een Brits bedrijf (gevestigd nabij Chester, zo'n 50 km ten zuidwesten van Manchester). Ik heb daar zelf mijn Xenon conversiekit vandaan gehaald. Inderdaad geeft de site de prijzen in eerste instantie in USD, daar een groot deel van hun afzet naar de US gaat (o.a. veel K1200LT rijders halen daar hun xenon kitje, sinds dit officieel in de US verboden is); je kunt de prijzen ook in euri laten tonen. In de tijd dat ik mijn kit er kocht, was (toen nog autolamps-online) officieel Philips dealer. Tegenwoordig halen ze hun componenten ook elders vandaan.
De spullen worden, na ontvangst van de betaling, via een pakketdienst bij je thuisbezorgd.
OK, dus jij wist iets wat wij niet wisten.... In dat geval heb jij gelijk en komt er geen BTW meer bij.