XJR 1300 met 35.000 km, waar op letten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frits Pannenkoek

MF veteraan
3 feb 2020
1.448
416
Vraagje ik heb net een XJR 1300 met 35000 op de teller gekocht uit bj 2002


de vraag moet ik nog ergens opletten vernieuwen etc etc bij deze km stand Motor loopt netjes en is verder als nieuw

Thanks zover Groet Frits
 
Denk een hondertje of 4, 5... Je kan bijvoorbeeld ook met je monteur afspreken dat jij de XJR uit en aankleedt, dat scheelt 3 uur werk dus uurloon

Zou dat echt 3 uur schelen bij een XJR ?

58rb9sek5zkp.jpg


Volgens mij hebben een aantal mensen een FJR1300 in gedachten ?
 
ts start een topic met model specifieke vragen en wat krijg je?
Je linksysteem van de achtervering smeren.
Als je het niet zelf aandurft, kan je natuurlijk al wel besparen door de motor weg te brengen zonder de tank en evt andere onderdelen die 'in de weg' zitten.
Bij mijn Yamaha FZ kan kleppendeksel er bijv niet af, zonder dat de radiateur is uitgebouwd.
Denk een hondertje of 4, 5... Je kan bijvoorbeeld ook met je monteur afspreken dat jij de XJR uit en aankleedt, dat scheelt 3 uur werk dus uurloon
Makkelijk te bereiken allemaal??? met een FZR ben je nog wel even bezig...
mensen die het model niet kennen
 
mensen die het model niet kennen
Zijn we al heel veel verder dan de oermotor????
Je hebt zelf al de klepspeling genoemd en dat zit er over een 5000 km toch aan te komen
Zeg ik dat omdat ik het model niet ken? Of omdat ik donders goed weet hoe de doorsnee Yamaha immekaar steekt, details daargelaten. Ik wil niet eens weten wat voor kapje er op de ene wel en de andere niet zit of dat de bobines wel of niet boven het kleppendeksel zitten...

Jij weet ook donders goed dat benzinekranen doorlopen, slangen niet loswillen, bouten afbreken, tanks beschadigen bij het lostrekken, ik weet niet waar je naar toe wilt maar als je de status van steeksleuteltje terug wilt met een verbod om iedereen zijn bulshit in techniek te laten spuien moet je je daar hard voor maken bij de crew. Dat het linksysteem genoemd wordt is alleen maar goed, dan weet de rest ook dat er geen monoshock onder zit maar twee öhlins onder zitten, iig onder een SP...
Me eigen maat rijd met zo'n XJR, heb ik regelmatig de Öhlins van staan bewonderen en ook ik nam klakkeloos aan dat er een monoshock onderzit, want Yamaha...

:r
 
Laatst bewerkt:
Zeg ik dat omdat ik het model niet ken? Of omdat ik donders goed weet hoe de doorsnee Yamaha immekaar steekt, details daargelaten. Ik wil niet eens weten wat voor kapje er op de ene wel en de andere niet zit of dat de bobines wel of niet boven het kleppendeksel zitten...

Jij weet ook donders goed dat benzinekranen doorlopen, slangen niet loswillen, bouten afbreken, tanks beschadigen bij het lostrekken, ik weet niet waar je naar toe wilt maar als je de status van steeksleuteltje terug wilt met een verbod om iedereen zijn bulshit in techniek te laten spuien moet je je daar hard voor maken bij de crew. Dat het linksysteem genoemd wordt is alleen maar goed, dan weet de rest ook dat er geen monoshock onder zit maar twee öhlins onder zitten, iig onder een SP...
Me eigen maat rijd met zo'n XJR, heb ik regelmatig de Öhlins van staan bewonderen en ook ik nam klakkeloos aan dat er een monoshock onderzit, want Yamaha...
meer oeverloos geleuter. Kerel je bent niet dom en weet best veel, maar je geeft jezelf te weinig tijd om dingen te overdenken en blijft vanaf de heup schieten zonder te richten. Wil je alsjeblieft gewoon een beetje minder blaten en een beetje meer opletten. Kan je best :j
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan